Geboorte van een weblog

Ik had vroeger een oom, en die sprak de woorden die eindigden op ‘ing’ altijd uit als ‘ie-nnn-ggggg-kk’. Die zei dus: “Beste mensen, aangenaaaame kennismak-ie-nnn-gggg-kk”. Die oom is ondertussen al vijtien jaar overleden. Hij was zodanig verslaafd aan het roken, dat toen zijn kist was opgesteld voor het altaar, de damp opsteeg vanuit het deksel van zijn laatste houten verblijfplaats. Als ik hier meer bij nadenk, is misschien ons aller mevrouw Elio Di Rupo ook een soort nonkel Henri. Ook zij spreekt op die manier.

Maar het verhaal gaat hier niet over nonkel, noch over Elio. Voor één keer wil ik mezelf in de spotlight zetten… Mijn naam is dus Thomas Pannenkoek. Ik heet jullie van harte welkom op deze nieuwe weblog. Ben één van de zonen van Omer Pannenkoek (smeerder van boterhammen met kaas) en Simonne Hespe (huisvrouw). Ben geboren in Brugge, ergens begin september 1958 in wat toen nog het moederhuis Zonnekenmeers heette. Ben de tweede jongste in het gezin van zeven kinderen. Heb welgeteld drie zussen en drie broers. Drie min of meer normale broers. Twee hele lelijke zussen, de derde lijkt min of meer op mij (ze heeft enkel geen moustache als ikzelf er een serieus exemplaar heb), en ze is een hele knappe. In haar gloriejaren was ze een ware vliegenvanger op gebied van aandacht bij het andere geslacht. Een foto van haar zie je op de ommezijde van dit welkomstbericht.

Ik ben nogal een rare, en weet niet of ik overal zo graag gezien ben. Om een voorbeeld te geven: als ik ergens een deur open om binnen te komen, heb ik heel vaak ‘de klink’ in mijn handen. Als ik iets vastneem in het algemeen, dan breekt het heel vaak. Als ik mijn mond opendoe, dan zeg ik iets verkeerd. Als ik een broek aantrek, blijkt het er één van mijn vrouw te zijn. Als ik nies, vliegt er altijd iets mee dat dan blijft hangen aan de jas van de persoon tegen wie ik spreek.  Enzovoort. Deze toestanden wil ik beschrijven op deze nieuwe weblog. Of die lang zal bestaan ? Geen idee van, misschien crasht de hele website-toestand van Worldpress ééns ik hier een week aan de slag ben.

Afwachten…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Geboorte van een weblog

  1. Pingback: Twee jaar… | Thomas Pannenkoek

  2. Pingback: Happy birthday, myself… | Thomas Pannenkoek

Reacties zijn gesloten.