Nog één dag en nacht doorbijten !

Als ik diverse weersvoorspellingen mag geloven, is het binnenkort gedaan met de vrieskou en de ‘vuiligheid’ van de hardnekkige sneeuw die al bijna twee weken onze tuin en de hele woonwijk teistert. Het is nog stapvoets rijden vanaf onze oprit tot aan de Dudzeelse Steenweg (de weg die, je raadt het nooit, naar Dudzele leidt).

De weg zal vrij zijn om morgen hoog bezoek te mogen verwachten. Drie mensen die eigenlijk eind december al zouden komen, maar het feest kon niet doorgaan doordat onze kat in de rouw was na het overlijden van twee muizen waarmee ze al de hele dag had gestoeid. Gezien de traiteurdienst van De Karmeliet dit weekend gesloten is wegens diarree van de chef maitre empoisonneur, heeft mijn vrouw gevraagd om zelf een koksmuts op te zetten en iets eetbaars in elkaar te flanzen.

De diepvries is, net als ons buiten-interieur, aangekoekt met ijs, en er liggen zaken in die nog een stempel dragen van het jaar 2006-2007. Veel van die dingen zijn niet meer herkenbaar, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze niet meer lekker zijn. Ik maak er een echt feest van !

Nu enkel nog de stofnetten van het plafond scheppen, de vuile was verzamelen die overal in het rond ligt, de vloer eens vegen en de hond eens in bad steken. Hopelijk houdt hij morgen zijn manieren…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.