Te koop: betrouwbare tweedehandswagen, zo goed als nieuw

1

Wegens dubbel gebruik moet ik bovenstaande auto van de hand doen. Met pijn in het hart, want het zal raar doen hem niet meer op de oprit te zien staan.

Hij is van het bouwjaar 1992 en had vier wielen. De rempedaal is nog als nieuw, want ik heb niet de gewoonte veel te remmen. De aansteker nog nieuwer, want ik rook niet. Op de achterbank is bijna niet gezeten, behalve die zondag dat ik tante Irma en nonkel Frans naar het station heb gebracht. Ze moesten de trein van halfzeven halen, en er reed geen bus die kon garanderen dat ze zouden op tijd zijn.

Hij heeft tweehonderdvierendertigduizend kilometer gereden. Je mag dus aannemen dat de eventuele kinderziektes helemaal van de baan zijn. Fabricagefouten die zouden gemaakt zijn, moeten na zo’n aantal kilometer zeker naar boven zijn gekomen.

Er is naar het schijnt iets mis met de achterbumper. Wordt me gezegd, weliswaar, want ik zie niet meteen wat er schort. Er ligt een laagje stof op, iets wat ik opzettelijk niet wil afvegen om de lak te beschermen. Het is onvoldoende geweten dat het ongezond is auto’s af te stoffen – men zou dit meer in de openbaarheid moeten brengen.

Hij had vier versnellingen, waarvan er nog drie perfect werken. Mijn fiets had vroeger ook maar drie versnellingen, en je hebt er mij nooit horen over klagen. Het schakelen van één naar drie gebeurt dus in één beweging. Scheelt in het aantal handelingen, waardoor je jezelf meer kunt concentreren op de weg. Een ongeluk is vlug gebeurd, vandaar dat een mens geen aandacht genoeg aan het verkeer kan schenken.

De autosleutels zijn al een paar jaar vermist, maar ik keek vroeger veel naar Mission Impossible, en heb daar geleerd hoe je een auto kan starten door twee draden uit het dashboard te sleuren, een centimeter bescherming te verwijderen en positief en negatief tegen elkaar te wrijven. Niet te hard, want er komt wat elektriciteit  en dus ook een vonkje bij kijken. Heerlijk gevoel, dit vonkje !

Oh ja, ik vermeldde de prijs nog niet. Hou je vast aan jullie bretellen, want voor amper zevenendertigduizend Euro is het beestje van jullie. Tenzij natuurlijk iemand hoger biedt, dan overweeg ik dit hoger bod ook te aanvaarden.

Laat me iets weten…

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Te koop: betrouwbare tweedehandswagen, zo goed als nieuw

  1. Anoniem zegt:

    Doet me denken aan die grasmachine die ik ooit van je kocht. Het is het wellicht het achtste wereldwonder :-). Het zou zeggen beste lezen het lijkt schroot, maan na een grondig onderhoud hou je er nog veel aan over. Ten slotte wil het oog ook wat :-).

  2. Pablo T zegt:

    Juist, ja, die grasmachine ! Als die warmgelopen was, kon je er pannenkoeken of eieren op bakken. Schitterende machine, ik krijg nog tranen in mijn ogen als ik er maar aan denk…

Geef een reactie

