Hutspot met poten en oren

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mag ik u laten kennismaken met een bloempot die ons terras siert sinds enkele weken. Een heel leuke combinatie van bloemen, bij onze plaatselijke bloemist gekocht aan de prijs van twaalf euro vijftig.

Gisteren was het een fantastische zomerdag. Vorige week was het anders… Op 30 juni 2013 omstreeks elf uur stonden we gepakt en gezakt klaar om voor de eerste keer dit seizoen naar de zee te trekken. Niet naar het spuuglelijke Blankenberge of een andere stenen woestijn aan onze Belgische kust, maar richting Nederland, in de buurt van Nieuwvliet. Veel rustiger, veel mooier, en dat ‘buitenland’gevoel, waar Nederlanders ons graag op trakteren.

We hadden een snelle hap binnengesmikkeld voor de grootste honger, en we zouden instappen in onze limousine. Beginnen de wolken daar toch niet op te zetten, zeker? Vervaarlijk uit de zeekant. Buienradar opgezocht op de pc, en jawel, het beloofde niet veel goeds. We bleven dan maar thuis, en maakten nadien een mooie wandeling rondom het landelijke Lissewege, bekend voor de ‘straatkakker’ die hier een jaar of vier geleden zijn ding deed in het dorp. Voor wie de anekdote niet kent: men vond om de haverklap menselijke kak op de meest vreemde plaatsen, meestal ’s nachts achtergelaten. Men heeft toen een soort speurtocht georganiseerd naar de dader, maar daar is niks van terecht gekomen. Er is verder ook niks meer van gehoord. Hoe zou men trouwens die dader identificeren ? Een DNA-onderzoek op zijn uitwerpselen? Enfin, wie denkt dat ik hier maar wat uit mijn mouw zit te schudden, vindt hieronder een link naar twee van de artikels die hierover verschenen zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/810981/2009/04/07/Lissewege-jaagt-op-straatkakker.dhtml

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=RU32AHJA

Morgen ook weer werkdag. Op de kalender van mijn werkplek staat genoteerd dat ik op één juli weer aanwezig zou zijn. Maar ik heb een manier gevonden om hieraan te ontsnappen. Vorige week hadden we beiden twee dagen snipperverlof, en hebben we een uitstap gemaakt richting Zeeland. Toen ik in Goes aan het rondwandelen was, en mijn lieve schat zich vergaapte aan de leuke klerenwinkels, zag ik onderstaande affiche hangen in een winkelraam. Het jaartal was verkeerd, 2012 in plaats van 2013, maar wat me nog meer opviel was dat de maand juni in Nederland blijkbaar éénendertig dagen telt. Ik weet dat er wat cultuurverschillen zijn tussen Hollanders en Vlamingen, maar dat dit zover kon reiken, daar was ik me niet van bewust.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

http://places.tomtom.com/nl_nl/merk/bece/Goes

Vandaag zijn we de dertigste juni, als ik dus de eerste juli opnieuw aan de slag moet, dan heb ik nog een extra dagje verlof te gaan. Toch? Mijn leidinggevende zal deze foto onmiddellijk en met een brede glimlach aanvaarden als bewijsstuk. Mag ik hopen…

Ondertussen heb ik absoluut geen zin in hutspot met poten en oren, zoals de titel van dit stukje zou doen vermoeden.

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Hutspot met poten en oren

  1. Bij het lezen over die mooie plantenbak heb ik, na je vorige post, de prangende vraag of er nog wat treuzelaars voor jou bij de kassa stonden.

    En wat betreft dat plakkaat. Dat is Hollandse zuinigheid; een manier om die korting nooit uit te hoeven keren. 🙂

    Gr. Henk en een fijne werkweek

  2. Ik ben gevlucht langs de achterdeur, heb dus de kassa niet moeten passeren :).
    ‘Hollandse zuinigheid’ als ze een dag langer korting hoeven uit te keren? Ahum…

Geef een reactie

