Tijdeluk afschijt

Er is niets verkeerd aan het woord ‘afscheid’ an sich, maar wie heeft het ooit in zijn hoofd gehaald om dit te laten spellen met korte ‘ei’ en een ‘d’ achteraan? In de meeste gevallen heeft afscheid iets triest, moeten we iets of iemand achterlaten waarvan we hebben gehouden. Misschien nooit meer terugzien, waarna alles na verloop van tijd zal vervagen tot een schim in de herinneringen.

Een andere spelling dus. Vanaf vandaag stel ik voor dat iedereen ‘afscheid’ schrijft als ‘afschijt’. Waarom? ‘Schijt’ is stront, en stront is iets wat ieder met een zekere regelmaat achterlaat. De verlossing bij de uitpersing ervan is meestal groot en niemand verlangt ernaar om nadien nog geconfronteerd te worden met zijn fecaliën. Tenzij natuurlijk die ene pervert die zijn productie tussen z’n boterhammen smeert, maar over die heb ik het hier niet.

Ik ben deze weblog begonnen op 23 januari 2013, als invulling van één van mijn nieuwjaarsintenties.  Drie kilo afvallen, wat meer lichaamsbeweging, het werk wat meer van me loslaten na de werkuren, je kent ze wel. Meestal doelstellingen die men na een paar weken voor bekeken houdt.

Onder andere dus opnieuw beginnen schrijven. Pablo Zarzuelo was vorig jaar gestorven na een intense strijd tegen een literaire website waar de webmasters last kregen van overdreven hoogmoed, en Thomas Pannenkoek werd geboren. Waarom die onnozele naam? Heel simpel eigenlijk. Dezelfde dag werd een reis geboekt bij Thomas Cook en de rest laat zich raden.

Dit is niet de eerste blog die ik ooit opstartte. Via Skynet had ik er ooit één gehad, tot ik er verslaafd aan werd en het zaakje op een moment gewoon opblies. ‘Bwang’! Het Thomas Pannenkoekgedoe zou het, naar ik in januari dacht, allicht niet lang volhouden, want een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. De fouten van vroeger zou ik niet meer maken. Geen verslaving, enkel weekendbijdragen. Twee per week, en daarmee stopt het. Ik zou me ook niet ‘bezondigen’ aan het opvolgen van andere weblogs, want dan word je meegesleept in iets wat dan weer leidt tot leesverslaving.

Het eerste is me gelukt, of toch bijna. Ik schreef slechts twee bijdragen per week, punt. Het tweede, met name het niet meer opvolgen van andere weblogs, is me  absoluut niet gelukt. Ik heb een excuus hiervoor. Er leven nu eenmaal veel interessante mensen in Blogland. Ik noem geen namen. Het komt er gewoon op neer dat het leuk is bepaalde blogs te volgen. En ik zal er niet onnozel over doen, het is leuk af en toe eens een reactie te krijgen op mijn eigen pennenvruchten. Hartelijk dank daarvoor!

Uniek aan WordPress is dat je de eigen statistieken kan volgen. Word ik sowieso wel gelezen, en wat zijn de trefwoorden die men het vaakst gebruikt om bij mij op bezoek te komen. Leuk te lezen dat ‘Brugge’ één van de populairste zoektermen is. Ik ben ongelooflijk trots om Bruggeling te zijn.  Wie zich een beetje verdiept in de geschiedenis weet waarom, wie het Brugge van vandaag ziet weet nog steeds waarom. Samen met mijn lieve schat zijn we globetrotters, hebben al de helft van de wereld afgedweild, maar het is nog steeds fantastisch terug te keren en onze eigen Halletoren eens te knuffelen.

Gisteren heb ik de deur van mijn werkplek achter mij dichtgetrokken voor een verlof van drie weken. Hoog tijd, want ik ben doodmoe en heb foto’s nodig om mijn weblog op te fleuren. Tijdens ons verlof even ontspannen op de plaats van het kaartje hieronder, niks doen dat ook maar van ver ruikt naar ‘werk’. Batterijen loskoppelen en opladen. Vanaf morgen zal ik wegens afwezigheid voor twee weken niets meer posten op deze webplek, zal ik geen reacties meer kunnen geven, maar dan heb ik iets om nadien naar uit te zien.

Dit wordt geen afschijt, daarom is het ook ‘tijdeluk‘. TijdeLIJK is wat griezelig, met dat lijk achteraan. Dus ook hier: nieuwe spelling 🙂 !

Ik kom half september terug met nieuwe stukjes, nieuwe foto’s, nieuwe anekdotes,..

1

Tot binnenkort, het ga jullie goed en bewaar vooral jullie glimlach !

Om te eindigen: een muzikaal streepje dat mijn gevoelens illustreert bij het begin van mijn verlof…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Tijdeluk afschijt

  1. brubeck zegt:

    Zeer herkenbaar wat je hierboven schrijft. Als nieuwkomer (maar ook oude skynetblogger) snap ik perfect wat je bedoelt met de leesverslaving. Ik zou me wel niet kunnen beperken tot 2 blogs per week, mijn kladversies zouden een te lange lijst vormen (tot nu toe toch) 🙂 En die statistieken tja, elke blogger wil toch een beetje publiek. Enjoy your holiday !

  2. Anoniem zegt:

    Blij dat je geen afscheid neemt van je blog =D ! Geniet van jullie vakantie en keer veilig terug thuis !!!

  3. We nemen alvast enkele veiligheidsspelden mee in de valies 🙂 !! (maar denken nu nog niet aan onze terugvlucht)

  4. Thomas en ega, geniet van jullie vakantie!

    Gr. Henk

  5. Geniet van je vakantie,……en die verslaving herkbaar, zelfs Big vindt het uit de hand lopen, 🙂

    • Dank je, Carrie ! (heb daarnet nog een antwoord verbeterd waarin ik je Carry heb genoemd, shame on me!). Wat die verslaving betreft, laat ons een zelfhulpgroep oprichten ! Ik zorg voor de drank, jij voor de tapa’s ? Op de vergaderingen nemen we onze partners mee, wordt nog eens zo gezellig 🙂 !

  6. bentenge zegt:

    Verdemme, nu ik dit lees en op een zondagnamiddag blogs aan het bijlezen ben, denk ik, verdemme, misschien moet ik eens een “Pablo Zarzueloke” doen en afschijt nemen van mijn blog, ofte de blog Bentenge afschijten. Even over nadenken, want verslavend is het echt wel. Dus als je terug komt uit verlof en Bentenge’s blog is niet meer, weet dat je vakantie en deze voorafgaande log dan een heel grote impact hadden 🙂

  7. Evita zegt:

    Er zijn ergere verslavingen 🙂
    Geniet van de vakantie en tot half september (dan zal ik ook terug zijn van vakantie! 😉 )

  8. Pingback: Not an Addict | Brubeck takes five

  9. Nachtbraker zegt:

    Er zijn inderdaad ergere verslavingen… FarmVille al eens geprobeerd? 😉 Geniet van je blog-vrije vakantie! En niet stiekem komen lezen hé! 😉

  10. magz zegt:

    Teidelijk afschijt is soms zeer wenseluk. Omarm de rust en fijne vakantie x

  11. HansDeZwans zegt:

    Een fijn verlof gewenst.

  12. Billy zegt:

    het is niet gemakkelijk om een goed evenwicht te vinden tussen bloggen, blogs lezen en het échte leven. Ik heb zelf ook enkele volgers wiens log ik niet écht interessant vind, maar de beleefdheid vraagt toch om ook daar af en toe een reactie te plaatsen hé.
    Brugge mag dan wel in “ons” West-Vlaanderen liggen, ik heb meer affectie met Gent. Ik vind Gent om de één of andere reden bourgondischer (sorry).
    Je vakantie zit er wellicht bijna op, ik hoop dat die meeviel!

    Groeten vanuit de zuidelijke kant van de provincie!

Geef een reactie

