Zucht…

"Een uurtje treinen" had Thomas gezegd toen ik hem vroeg wat de afstand was naar Brussel. Ik begrijp niet goed hoe deze activiteit me daar kan brengen...

“Een uurtje treinen” had Thomas gezegd toen ik hem vroeg hoe ik in Brussel raakte. Ik begrijp niet goed hoe deze activiteit me daar kan brengen…

.

Gisteren, bij het wekelijks bezoek aan …

“Ik ben het. Alles goed?”

“Ah, jij bent het… kom binnen en zet je!”

“Lekker warm buiten. Amai, het lijkt wel lente”

“Wat zeg je?”

“Dat het wel lente lijkt met die temperatuur !”

(ze kijkt onbegrijpend)

“Wat is er zuur?”

TEMPERATUUR, warm, niet koud…”

“Ah ja. Jaja. Ja, zeker?”

“En, al bezoek gehad vandaag?”

“Mijn broek?”

“Neen, of je al BEZOEK hebt gehad vandaag”

“Neen, niemand gezien”

“Ik heb nochtans de auto van Johan gekruist in het begin van de straat. Is hij niet langsgeweest?”

“Gefeest?”

“Neen, LANGSGEWEEST. Is Johan hier niet geweest?”

“Ik versta je niet, hoor”

“OF JOHAN NIET LANGS IS GEWEEST ?”

“Roep niet zo, ik ben niet doof, hoor…”

“…”

“Je bent precies zo stil vandaag. Geen nieuws of verse leugens?”

“Koning Boudewijn is dood!’

“Rood? Wat is er rood?”

“BOUDEWIJN. Och, laat maar zitten…”

“Moet de de krant niet lezen? Ze ligt daar, naast de kachel’

“Ah ja, dat is nog eens een idee”‘

“De TV ??”

“Neen, dat is nog eens EEN IDEE”

“gmmpf…”

(Ik blader de krant door in twee minuten)

“Iets interessants gelezen?”

“Neen, het zijn allemaal leugens!”

“Wadde?”

“Dat het ALLEMAAL LEUGENS zijn”

“Ik begrijp het niet, hoor…”

“HEB JE JE HOORAPPARAAT INGESTOKEN ?”

“Bah neen, je denkt zeker dat die batterijen geen geld kosten?”

Zucht…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Zucht…

  1. Whoehahahahahahaha, je hebt er geen idee van hoe herkenbaar dit is,…..mijn grootmoeder is namelijk stokdoof,..en weigert om het in huis te dragen, wegens te duur aan batterijen,…met deze hilarische toestanden tot gevolg vaak,…

  2. bentenge zegt:

    wel wel wel, sjonge jonge jonge 🙂 Maar goed dat ze geen batterijen instak, het leverde immers een fijn logje op en een glimlach. Mag best na het serieuze logje dat ik juist neerschreef.

  3. brubeck zegt:

    Grappig, en dan te bedenken dat wij dat binnen 20,30,40 jaar ook zo gaan doen. Ik zit nu met brubeck sr. te discussieren dat hij ook beter een hoorapparaat neemt in plaats van zijn hand steeds achter zijn oorschelp te houden en “wat ?” te zeggen…

    • Zo lang zal het niet meer duren, vrees ik. Mijn oudste broer (die 5 jaar ouder is dan ikzelf) heeft nu al een hoorapparaat, de iets jongere versie is ook al zeer bedreven in het woord ‘wadde?’. Als mijn dag komt, zal ik niet aarzelen om zo’n ding achter mijn oorschelp te steken…

  4. Na wat te hebben gegoogeld, adviseer ik een oplaadbaar hoortoestel. (met de kanttekening dat opladen stroom kost…) 🙂

    Gr. Henk

  5. Gelezen met een grote glimlach, maar in het echt kan ik me voorstellen dat die er soms wel ns bij inschiet !

  6. madrina zegt:

    Voor ons lezers is dat heel grappig, maar ik kan me voorstellen dat je af en toe “grmbl” denkt.

    • Achteraf is het ook voor mij grappig, maar het moment zelf zijn kreten als wroaarh, iaoohhhpfft,pfoehhhh. en het door jou genoemde grmbl nooit veraf. Voor de betrokkene zelf is het moeilijk accepteren dat je alsmaar meer hulpmiddeltjes nodig hebt om ‘normaal’ te kunnen functioneren. Gezond zijn en geen beperkingen hebben is een ongelooflijke rijkdom, waarvan we de waarde pas beseffen als één en ander begint af te takelen…

  7. nonanic1 zegt:

    herkenbaar. mijn oma reed nog erg lang rond op haar vespa, regelmatig vergat ze haar helm. soms vergat ze hem af te zetten, dan zat ze aan de thee met haar helm nog op, dat was altijd minder erg dan als ze de helm vergat op te zetten en dan net als de stoere jongens van net 16jaar met de helm aan haar stuur rondjes reed. hilarisch maar tegelijker tijd ook verschrikkelijk dat je de persoon die altijd zoveel wijsheid uitstraalde zo ziet wegglijden.

  8. Ik moet er stiekem wel een klein beetje om lachen.

  9. Evita zegt:

    Haha hier ook zeer herkenbaar. Overlaatst was mijn moeke (grootmoeder) jarig. Omdat ze toch op een half uurtje rijden woont en het midden in de week was, heb ik haar gebeld. Telefoneren met een bijna-dove. Een uitdaging, hoor. Ook zij wil liever geen hoorapparaat. Tjah.

  10. Affodil zegt:

    Och, … Blij dat we niet alleen zijn. Mijn schoonmoeder opent elk gesprek met “ik zie niet goed, ik hoor niet goed…” 3Moe, steek dan uw hoorapparaat in” “Ja maar, die batterijen…” De kinderen geven haar nu al een paar jaar batterijen voor elke gelegenheid.

    • .. en dan spaart ze allicht die batterijen tot de dag dat ze die ooit eens heel erg zal nodig hebben? 🙂 Of ze vindt het maar een zeer flauw cadeau…
      Na het lezen van jouw en vorige reacties ben ik ook blij dat we niet alleen zijn…

      • Affodil zegt:

        Nee, ze heeft ze altijd in haar handtas zitten. Als ze dan ergens binnen komt, moet ze eerst iemand vragen om een nieuwe batterij te steken. Thuis gaat het even goed zonder. Dan “zet ze de tv wel wat harder”. Die horen wij dan 20m verder in de straat. Als je dan binnen komt, zet ze eerst haar bril af om het juiste knopke te vinden op de telefoon om de tv stiller te zetten… Zucht!

Geef een reactie

