Karig geklede dames = lustobject ?

Niettegenstaande mijn onweerstaanbare uitstraling, wens ik niet als een lustobject behandeld te worden !

Niettegenstaande mijn onweerstaanbare uitstraling, wens ik niet als een lustobject behandeld te worden !

Even breken met de traditie om enkel in het weekend een nieuw logje te plaatsen.

Regelmatige lezers van me zullen zich herinneren dat deze blog een dikke maand geleden tot mijn eigen verbazing werd geschrapt door WordPress. Ik zou een niet nader genoemde overtreding hebben begaan die niet door de beugel kon. Ik reageerde onmiddellijk bij de bevoegde instanties, en kreeg te horen dat de schrapping automatisch was gebeurd naar aanleiding van iets dat in mijn ‘spam’ terechtgekomen was. Mijn weblog werd netjes teruggeplaatst.

Sindsdien heb ik toch enige argwaan rond al die spamtoestanden, en ga ik wekelijks eens kijken welke dingen daar zijn blijven hangen. Meestal worden die onmiddellijk gedeleted, maar daarnet was ik toch verbaasd een anonieme reactie te lezen op mijn logje van gisteren. Er stond toen een foto op mijn postje van een fitnessende dame. Het was een fragment uit een poster die we tegenkwamen op wandel door de straten van Ohrid.  Bij de reactie uit mijn ‘spam’ kwam de vraag waarom op mijn weblog ‘altijd’ schaars geklede dames verschijnen. Dames zijn toch meer dan een lustobject?

Ik kan die anonieme man of vrouw niet meer dan 100% gelijk geven. Dames zijn inderdaad veel meer dan alleen maar een lustobject. Meer nog, (mooie) vrouwen hebben bijvoorbeeld anno 2013 op carrièregebied nog steeds veel meer moeite dan de gemiddelde ‘man met bochel’ om de ladder op te klimmen. Vaak worden ze geconfronteerd met jaloezie, tegenwerking en onbegrip, en hebben ze dan iets bereikt zijn er dan nog die durven uiten dat dit wel via de matras zal zijn gebeurd. Walgelijk, denigrerend, flauw, dikke vette zever. Bweh !

Wat die schaars geklede dames op mijn weblog betreft, twee woorden: “I confess!” Ik probeer wat variatie te steken in de aard van mijn foto’s, maar vaak verschijnt inderdaad een etalagepop bovenaan mijn stukjes of posters/fragmenten van posters die op reis, altijd op warme bestemmingen (dus ook schaars gekleed)  tegen mijn fototoestel lopen. Allemaal taferelen dus die we zien in het straatbeeld. Betekent dit dan dat die poppen onwelvoeglijk zijn?

Mag ‘de vrouw’ nu (m.i.) het mooiste zijn dat ooit werd geschapen, innerlijk én uiterlijk. Het schijnt dat eerst De Man werd geschapen, dat God nadien eens goed op zijn billen heeft gekletst omwille van zijn eigen gevoel voor humor, en dat hij nadien De Vrouw heeft geschapen. Perfect nu. Daarbij werden alle foutjes weggewerkt, werd 200 cc extra IQ en EQ bijgevoegd, en daar stond ze dan. Eva, of hoe ze ook mocht heten.

Zoiets moois mag gezien worden, moét gezien worden. Daarom, beste anonieme reageerder, staan af en toe mooie dames op mijn weblog. Af en toe schaars gekleed, dat wel, maar de oorzaak hiervan is puur overmacht. Als wij op reis gaan, is het telkens waar het warm is, waar de zon Koningin is, en waar etalagepoppen schaars gekleed zijn. Zijn ze daarom lustobjecten? Neen. Zijn dames lustobjecten omdat ze op strand in bikini rondlopen? Neen.  Moet een dame zich sexy kleedt automatisch ook als lustobject beschouwd worden?  Neen, neen, neen! Potverdorie, neen.  Mag een dame mooi wezen in pakweg de Flair, P-magazine of Libelle? Ja. Mag een mooie dame publiciteit maken voor tandpasta, electriciteit of speculoospasta? Ja, ja, ja. Mag een dame CEO worden van een multinational? Natuurlijk…

Eventjes dacht ik om enkele volgende bijdrages te voorzien dan dames in boerka. Maar deze gedachte overleefde niet lang. Op mijn schijfje staan zeker nog dertig mooie foto’s van etalagepoppen, naast enkele tientallen foto’s van antieke auto’s, rare posters, vreemde winkeltoestanden. Je hebt allemaal van me tegoed… Misschien moet ik af en toe eens een mooie man op mijn weblog plaatsen, zoals het exemplaar van hierboven. Veel smaak heb ik niet wat mooie mannen betreft, maar dit exemplaar blinkt, dus… Alstublieft !

En, beste anonieme reageerder (m/v) die in mijn spam is terechtgekomen: kom toch af en toe eens terug om mij te lezen, je bent welkom! Ik heb echt geen idee waarom net jouw bericht werd gefilterd door WordPress. Ik krijg nog wel anonieme reacties, en die verschenen onmiddellijk op Thomas Pannenkoek…

Vreemde historie…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Karig geklede dames = lustobject ?

  1. Billy zegt:

    die man is mijn type niet,
    geef me dan maar liever zo’n schaars geklede jongedame… 😉

  2. bentenge zegt:

    Jajajajaja, je bent by the way de Ché vergeten 🙂 Ow, nu ik er aan denk, die van deze maand zit nog in de folie, dringend eens werk van maken.

    • De Ché is uiteraard uniek in zijn categorie, maar dan zou ik de reageerder als zou een vrouw louter lustobject zijn koren op de molen geven.
      Als het exemplaar van op je salontafel is uitgelezen, wil hem eens binnengooien in mijn weblog aub.

  3. Wij vrouwen kunnen de wereld regeren :-),…..en ja, wij zijn geweldige wezens maar een beetje te complex,….

  4. Menck zegt:

    Er bestaan geen lelijke vrouwen. Er is alleen te weinig alcohol.

    • 🙂 Met zo’n uitspraak zul je ongetwijfeld fantastisch scoren bij het andere geslacht ! Ik kan je ter bescherming alvast een prima museum in Brugge aanraden waar men beschikt over massieve harnassen en leuk verdedigingsmateriaal !

  5. brubeck zegt:

    In tijden waarin veel bloggers praten over stoppen met bloggen, of hun reader uit te zuiveren van overbodige blogballast, is het fijn te merken dat je afwijkt van je weekend-blog-regel, Thomas. Ik begin zelf al te twijfelen om nog voort te doen 🙂 Terug naar de vrouwen-foto’s… Ik moedig dat alleen maar aan.. Doe zo voort..

    • Het zou jammer zijn dat je stopt met bloggen. Zelf zit ik daar nog niet op te broeden. Het uitzuiveren van mijn reader heeft meer te maken met het feit dat ik het een heel vies idee vond om verwijderd te worden zonder dat ik wist wat er misliep.
      Zelf schrijf ik mijn logjes al een tijdje op voorhand – de bijdragen van de volgende twee weekends staan al te popelen om gepubliceerd te worden. Uit goede bron weet ik dat er een paar mooie foto’s tussen staan 😉 !

  6. Mag ik mij even als referentiepunt van jouw blog melden? Ik ben redelijk allergisch voor onzedelijkheid, maar heb jou daar tot op heden nog niet op kunnen betrappen, Thomas. Of het zou moeten zijn dat je soms een foto van een neppop in een echte bikini plaatst… 😉

  7. Ilse zegt:

    Mooi verwoord. Ben het helemaal met je eens. Waren er maar meer mannen die zo dachten.

  8. Anoniem zegt:

    Dag Thomas,
    Raar dat mijn reactie bij je spam terecht kwam. Ik plaats hier vaker een reactie en dan staat die mooi onder je log, nu het kan hé 🙂 Ik weet dat onder anoniem posten niet sympathiek overkomt bij je lezers, maar jij weet wie ik ben en voor mij is dat voldoende.
    Uiteindelijk mag ik mij niet bemoeien met de foto’s die jij post op jouw log, ze zijn absoluut niet onzedig !
    Toch blijft het je schrijftalent en je persoonlijkheid die ik de moeite vind om je log te lezen.
    Wat je foto’s betreft, smaken mogen verschillen hé ! 🙂

    • Hewel, om eerlijk te zijn, ik dacht in dit geval dat de opmerking niet van jou kwam (doordat je vorige reacties wél rechtstreeks op mijn blog terechtkwamen). Smaken mogen inderdaad verschillen, moéten zelfs verschillen. Stel dat we allemaal hetzelfde paar schoenen willen, er zou nogal wat afgevochten worden op de wereld…

  9. Pingback: Count your blessing(s) | bentenge

  10. Via via kom ik hier even lezen.
    Ja, ook ik kijk graag en soms begerig naar een vrouw.

    Al erger ik mij ook soms aan meer platvloerse plaatjes van een vrouw.

    Wellicht kom ik vaker even lezen.

    Maar mijn reacties zullen weer niet als spam komen ……

    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost,

    • U bent in elk geval welkom. Uit Amsterdam dan nog wel. Zozo, wees gezeten. Mag ik u een koffie aanbieden, of heb je liever thee op dit uur van de dag?
      Er is inderdaad een groot verschil tussen ‘mooi’ en ‘platvloers’, hoewel de grens er tussen voor veel mensen heel vaag is. Ik probeer het bij ‘mooi’ te houden…
      Altijd welkom !

  11. Mooie man, waar?
    De volgende blog een echt mooie man?!

  12. madrina zegt:

    Als vrouw ben ik nu niet bepaald beledigd door uw foto’s van schaarsgeklede etalagepoppen zulle 😉

Geef een reactie

