Ist der Pfannkuche geliebt ?

Wat zullen we nu krijgen ?

Wat zullen we nu krijgen ?

Kom dat tegen, kom dat tegen !

De laatste weken ben ik op verschillende blogs al op ‘lijstjes’ gebotst, en de ‘award’ die hierboven prijkt kwam daar vaak aan te pas. De truc is eenvoudig. Iemand wordt genomineerd, vertelt eerst elf dingen over zichzelf, antwoordt op de elf vragen die worden gesteld en maakt een nieuwe lijst vragen op voor elf volgende bloggers, die daar op hun manier op antwoorden. Een beetje het systeem ‘kettingbrieven’ eigenlijk, dat op den duur voor een serieus sneeuwbaleffect moet zorgen. Tenminste, als iedereen het spel meespeelt.

De antwoorden die gegeven worden zijn vaak oprecht, maar ik heb zo de indruk dat heel vaak wordt ‘gefantaseerd’.

Zelf kreeg ik twee nominaties vandaag. Waar ik het verdiend heb, ik weet het niet, maar ik heb ze wel op zak. Dank je wek!

Het eerste kwam van Ilse die me gisteren nog moest uitleggen hoe je links in een blog kunt verwerken (stupid me!)

De tweede van Evy , een spontane jonge meid met een vlotte pen.

Beste Ilse en Evy, jullie zijn tof, maar compleet ZOT.  Hoe kom je erop om Thomas Pannenkoek zo’n lijstje voor te schotelen? Maar beloofd is beloofd, ik zal elf weetjes vertellen over mijn eigen zelven, en zal op de twee lijstjes met vragen antwoorden. Sta me als tegenprestatie toe om even vals te spelen, en geen twintig bloggers op te zoeken die ik moet nomineren. Dit ten eerste omdat ik denk dat een aantal mensen dit niet zullen appreciëren, ten tweede ook omdat ik op WordPress nog veel te weinig mensen echt genoeg ken om dit te doen, ten derde omdat  al een heel deel de mensen die ik wal al een beetje ken een lijstje hebben opgemaakt. Kun je hiermee leven?

OK, daar gaan we…

Elf nog nooit gepubliceerde weetjes over Thomas Pannenkoek :

1. Ik ben favoriet van zwarte sokken, omdat die bijna overal bij passen (behalve bij mijn zwembroek). Gewoon ook omdat ik die voorzichtig in het donker uit mijn lade kan toveren voordat ik ’s morgens uit mijn bed sluip en mijn schat nog niet wil wakker maken. Zij verdient het uit te slapen.

2. Ik vind Brugge de mooiste stad ter wereld

3. Om nadruk op (2) te leggen: ik vind Brugge de allermooiste stad ter wereld

4. Een maaltijd in een driesterrenrestaurant zegt me niks. Het is te zeggen, het zou me allicht wel smaken, maar ik eet al even graag stoemp met worst. ‘Een goed gezelschap’ is wat mij betreft  nog belangrijker dan het eten zelf…

5. In de krant lees ik altijd de overlijdensberichten. Er zou wel eens iemand moeten bij staan die ik ken…

6. Een mens is nooit te oud om onnozel te doen

7. Als ik een frietkot passeer waar de geur van frieten in ossewit en vette frikadellen overheerst, krijg ik automatisch een overvolle maag (en voor een maand geen goesting meer in friet)

8. Ik eet hééééél veel fruit en graag veel groenten

9. Sinds een paar jaar is de kam voor mij een overbodig item

10. Ik vind Nederland een zeer toffe weekendbestemming

11. De volgende paus mag voor mijn part eens een vrouw zijn

Dan is er de lijst met vragen, waarop ik een bijzonder 🙂 eerlijk antwoord zal geven:

Om te beginnen: de vraagjes van Ilse:

1. Waarom ben je beginnen bloggen?
Ik heb altijd bijzonder graag geschreven, van mijn strafwerk als kind 🙂 tot opstellen op school, verhandelingen,… Met de komst van de pc (ja, in ben zo’n oermens) was ik enorm verrast bij het verschijnen van het fenomeen ‘chatten’. Dat stak heel vlug tegen. Toen ben ik op (amateur) literaire websites beland en ben ik tezelfdertijd een blog opgestart op Skynet (onder de toepasselijke naam ‘toiletpot.skynetblogs.be’). Na een jaar radiostilte waar ik niks meer schreef, ben ik toevallig op WordPress terechtgekomen.

2. Heb je kinderen?
Yes, we do. Twee fantastische zonen, die ons twee (bijna) even fantastische schoondochters hebben bezorgd. Een mens mag toch een héél klein beetje voorkeur voor zijn eigen kinderen hebben, toch 😉 ?

3. Wat is je beroep?
Deze vraag is me al vaak gesteld. In één van mijn literaire webstekken was ik  ontmantelaar van afgedankte TV-antennes op West-Vlaamse daken. Een andere keer was ik grafdelver op het Brugs Kerkhof in Assebroek,.. Iemand op WordPress was ervan overtuigd dat ik politieagent ben. Laat me stellen dat ik geen van de drie ben, dat maakt het u poepsimpel om te raden wat het wél is 🙂 ! Zoveel beroepen bestaan er nu ook weer niet.

4. Hoe vaak ben je al verhuisd?
Even tellen… Van de baarmoeder naar de buitenwereld, nadien één keer verhuisd als kind, en sinds ons huwelijk nog drie keer. In totaal vijf keer dus.

5. Welk land wil je ooit nog eens bezoeken?
Heb je een uurtje? Dan som ik die op…

6. Wat is je favoriete blog?
De blog van diegene die nu dit antwoord leest 😉

7. Heb je al andere bloggers in het echt ontmoet?
Ja, amai! En lelijk dat die waren 🙂 !! Of serieus: iemand die regelmatig reageert op mijn logjes ken ik nog uit een verleden op literaire websites, maar anders heb ik nog niemand ontmoet.

8. Wat is de beste grap die je ooit al gehoord hebt?
Ik kan enorm lachen met absurde humor. Met heel domme situaties ook, waarbij vaak niemand weet wat ik er grappig aan vind. Een hond die bijzonder goed gelijkt op zijn baasje bijvoorbeeld, iemand die per ongeluk eigen snot aan zijn jas heeft hangen, een dikkenek die in een plas water stapt, een boomplantje dat in een dakgoot groeit (drie verdiepingen hoog),..

9. Wat zou je liever zijn: doof of blind?
Liefst geen van beiden, maar het ergst zou ik ‘blind’ vinden. Door een gehoorprobleem zit ik constant met gefluit in mijn oren – muziek beluister ik sowieso bijna nooit (hoe meer ‘lawaai’, hoe meer het fluit). Mocht ik morgen mijn schat of kinderen niet meer zien, de natuur niet meer kunnen bewonderen,.. ik zou zot worden !

10. Wat is het beste boek dat je ooit gelezen hebt?
Pietje Puk en de schele diepvriezer

11. Wat is je favoriete tijdschrift?
Ik lees wat voor mijn neus ligt. Geen favorieten, maar ik kan me wel dood ergeren aan schandaalpers

Zo, Ilse, kun je hiermee leven 🙂 ???

Dan die van onze Evy:

  1. Wie gaf je jouw eerste kus? Kader het moment.
    Mijn moeder, vlak na mijn geboorte. Het was eind 1958, twee forse nonnen hadden mij net bevrijd uit de baarmoeder, en zo’n lieve Pannenkoek had mijn moeder nog nooit gezien
  2. Waarop ben je het meest fier?
    Makkelijke vraag… Op mijn schat en mijn kinderen
  3. Als je deze week een extra dag kreeg, een achtste dag… wat zou je dan doen?
    In de eerste plaats hopen dat deze ‘achtste dag’ ook een verlofdag is (geen zesde werkdag :(), en het er eens goed van nemen
  4. Wat is jouw droomvakantiebestemming?
    Alles wat naar Azië ruikt
  5. Deel één van je keukengeheimpjes.
    Onder onze keukenkast zit een nest muizen. Stiekem geef ik ze elke morgen wat eten, in de hoop dat ze dan de rest van ons eten uit de kast met rust laten. Soms doen ze dit ook, andere keren vinden we heel wat muizenkak tussen onze koekjes. Op zich niet erg, we schudden die die dan wat uit. Ons bezoek heeft er nog nooit iets van opgemerkt !
  6. Met wie zou je willen overleven op een onbewoond eiland? En waarom?
    zie vraag twee, omdat we het al gewoon zijn 🙂
  7. Waarvan heb je spijt?
    Dat ik de uitdaging heb aangenomen om die vraagjes in te vullen, maar belofte maakt schuld !
  8. Welke sport beoefen je/ heb je beoefend/ zou je graag beoefenen?
    Ik ben waarschijnlijk al tien keer rond de wereld gewandeld. Vroeger ging ik vaak lopen, maar na zevenhonderd verrekkingen, ontstekingen,.. heb ik daar de brui aan gegeven
  9. Waarmee kunnen we je verrassen?
    Met een glimlach, met een ‘dankjewel’, met positief bedoelde kritiek, met een ‘nunnebille’ (snoep wit/rood), met een flesje wijn, met goed nieuws,..
  10. Wat doe je net voor je gaat slapen?
    Het licht uit doen
  11. Welk liedje maakt je goed gezind?
    “Don’t worry, be happy”
Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Ist der Pfannkuche geliebt ?

  1. Anoniem zegt:

    SUPER !!! PROFICIAT !!! Het levert meteen een fantastische extra bijdrage van deze log op 🙂 BLIJVEN SCHRIJVEN !!!!

  2. bentenge zegt:

    🙂 Mag ik spieken ?

  3. nonanic1 zegt:

    waren wij nu tegelijkertijd elkaars blog aan’t lezen? ik krijg een reactie binnen van jou net nu ik deze reactie typ! hihi
    bedankt voor al die EERLIJKE antwoorden. ben zoveel wijzer geworden over jou. ik ga wel eens diep nadenken over het beroep van thomas pannenkoek. 😛

  4. aspasiablog zegt:

    Jep jep, daar kan ik wel mee leven. 😉
    Nu vraag ik me wel af wat je beroep is. Het moet iets zijn op een bureau, met veel collega’s rond je, iets waarvoor je computers nodig hebt, maar ook weer niet te veel van computers moet kennen, tenminste dat leid ik af uit één van je stukjes. Je bent ook geen zelfstandige, want je spreekt over leidinggevenden.
    Ik had om een of andere reden eigenlijk altijd het gevoel dat je ergens iets in de bank- of verzekeringswereld deed.
    Accountant misschien? Onderwijzer niet, denk ik.
    Wacht maar, nog even en speurneus Ilse is er wel achter! Enkel een kwestie van tijd. 😉
    Ik had in jou trouwens een typische Humolezer gezien, dus daar heb ik me precies al in vergist. 🙂

    • Hier ligt er eentje in een deuk van het lachen. Je deductiewerk uit mijn vorige logjes is indrukwekkend, maar de oplossing…
      Humo lees ik zeer graag, maar ik koop het zeer zelden. Er wordt teveel aandacht geschonken aan TV-programma’s, en daarvoor het ik het Parochieblad al 🙂 !

  5. Beste pannekoek, en geloof het of niet, maar ook ik heb je genomineerd. Curieus of je mijn vraagjes ook nog wil invullen. Ik hoop uiteraard van wel.

  6. leuk om te lezen Thomas.

    Hoewel je beroep nog steeds niet genoemd is… Je bent toch niet zo eentje die ’s morgens met zijn broodtrommel de deur uit gaat, zich een bank in het park uitzoekt, om ’s avonds te schrijven over die slopende werkdagen? 🙂

    Gr. Henk

  7. Evita zegt:

    Dankjewel 😉 De antwoorden hebben een glimlach op m’n gezicht getoverd. Ik gok trouwens op ambtenaar…

  8. Weet je wat ik denk, dat jij een cafébaas bent een kale cafébaas 🙂 🙂 en ik deel trouwens je liefde voor Brugge,….en dat uit de mond van een echte Antwaarpse :-),….en bedankt om mijn blog de leukste te vinden en de glimlach op mijn lippen,…

    • Bah bah, er staat nog wat onkruid, zulle 😉 ! Ik ben dus cafébaas? Ha ja, da’s net iets voor mij…Straf dat je me hebt ontmaskerd !
      Ik wist, IK WIST dat er ook slimme Antwerpenaren ware die echte schoonheid weten te appreciëren. Je stijgt zeven en een halve meter in mijn achting 🙂 !!!

  9. Billy zegt:

    hahaha, dienen Thomas toch!
    Veel van die antwoorden ga ik maar met een grove korrel zout nemen, en er mijne lach bijnemen.
    Ok, Brugge mag dan wel de mooiste zijn, Gent blijft voor mij de gezelligste en meest Bourgondische stad… 😛
    Ben trouwens vorig weekend nog in Brugge geweest, en kon er geen enkel café binnen dat ik wou bezoeken. En voor een bierliefhebber is dat héél erg!
    Je beroep zal je wellicht ook niet lang meer uitoefenen, als je van 1958 bent. Tenzij de regering pensioen aan 70j wet maakt…
    Enneh, als je een etentje zou winnen in een driesterrenrestaurant neem ik dat heel graag van je over hoor!

    • Allez, gij, geen deftig café gevonden in Brugge ??? Ik lees net dat ikzelf cafébaas ben – waarom heb je mij dan niet opgezocht ??

      • Billy zegt:

        ik heb mezelf mss niet goed uitgedrukt, ik kon de cafés die ik wou bezoeken niet binnen omdat er zoveel volk was en alle plaatsen bezet waren. Aan de toog hangen was geen optie (voor vrouwlief, dochter en kleinzoon).
        Geef me de gegevens van jouw café maar door voor volgende bezoek aan Brugge… 😉

        • Ja, je moet ze een beetje kennen. Aan ‘de botanieken hof’ of aan de vismarkt of gewoon in een verloren straatje ergens buiten de toeristische straten zijn er verschillende zeer sfeervolle bruine cafeetjes…

  10. brubeck zegt:

    Ik stond een beetje achter, wat niet moeilijk is met de snelheid waarmee de stokjes deze week werden rondgestrooid. Maar je verrast me steeds weer, TP, met de flair en vaardigheid hoe je al deze vraagjes hebt beantwoord. Veel heb ik wel niet bijgeleerd want ik vermoed dat enige overdrijving dan wel verdraaiing hier en daar toegepast is.
    En wat dat beroep betreft: ik durf met grote zekerheid te zeggen dat het bankbediende is. Ik herken veel uit je vroegere blogs, dus dat is mijn gok. En bij een reactie hierboven heb je behendig een bocht gemaakt.
    Ja, ja ik weet het zeker 😉

    • Ik zal morgen eens naar mijn bank stappen en vragen of ik aan de andere kant van de balie mag gaan zitten :). Zou dit veel schelen in inkomen, denk je? Schuit dat goed, bankbediende? Of ben je er zelf eentje – dan kun je misschien eens je weddestrookje inscannen en op je volgend logje plaatsen 😉 !
      Je mag gerust zijn dat ik mijn fantasie de vrije loop heb gegeven in de antwoorden. Zo dit niet zou mogen, zou ik die vraagjes niet aanpakken.

Geef een reactie

