Drie dagen Beneduitsland…

     \left(\frac{ x - x_0 } { a }\right)^2 + \left(\frac{ y - y_0 } { b }\right)^2 = 1

Ax = -by + cx
0= -by + cx + Ax
by = cx + Ax
by = x(c+A)
x = by / (c+A)

We hadden zeer lang uitgekeken naar 27 november, het moment dat we nog eens drie dagen de stekker uit de werksituatie mochten trekken. Die jaarlijkse aanleiding is onze huwelijksverjaardag, iets wat (sorry voor de liefhebbers) veel belangrijker is dan de geforceerde feestperiode die er eind deze maand aan komt. Dit jaar mochten we 33 kaarsjes uitblazen. Ons streefdoel is dit minimum te verdubbelen.

Meteovista werd in het oog gehouden, zodat we een idee kregen van het weer dat ons te wachten zou staan. We weten nochtans dat dit een graadmeter is waar een mens zich niet teveel op mag baseren, want die weersvoorspellingen kloppen zelden helemaal. Meer nog, ik verdenk de schrijvers ervan dat één en ander jaren op voorhand wordt geschreven en verkocht aan de meestbiedende. Volgens de voorspelling zou het één dagje redelijk droog weer worden, de andere twee dagen zouden de hemelsluizen wijd open staan.

Geen paniek. Er bestaan regenjassen én paraplu’s. Het is natuurlijk altijd leuker wandelen in optimale weersomstandigheden, maar we leven nu éénmaal in Belgenland.

Dan maar zoeken op Booking.com voor een accomodatie naar onze smaak. En we zijn absoluut niét kieskeurig…  Het moet goedgelegen zijn, dicht bij een stad(je) naar ook niet middenin het nachtlawaai, moet  een hoge score krijgen van de bezoekers op booking.com, moet een beetje betaalbaar zijn, wat parkeergelegenheid dichtbij,… En we vonden dit, dicht bij Aken, in ‘Vijlen’. “Waar zeg je?”. Ik schreef ‘Vijlen’, een onooglijk dorpje in Nederlands Limburg dicht bij het drielandenpunt (waar je een zakdoek kunt spreiden die zowel Duitsland, Nederland als België voor een stukje bedekt).

Hoe dit eruit ziet? Bwah, het was zeer mistig, maar toch…

1

Zoiets, dus. Bind mij wandelschoenen aan en dwing me om acht uur door dit landschap te stappen, het zal absoluut niet als een straf worden opgevat, integendeel. Ik zal er nog acht uur bij doen als het mag…

Dan komt het erop aan om drie dagen te vullen waar elk haar of zijn ding in terugvindt. ‘Shoppen’ is aan mij niet besteed, wel aan mijn lieverd. Dan tsjok ik mee door Maastricht, Vaals of Aken. Het is een kwestie van geven en nemen. Met veel geduld slenter ik mee door een paar winkels, na een aantal hou ik het voor bekeken en hou ik buiten de wacht :). Dan kijkt mijn deerne geduldig met mij mee in de etalage van een fotograaf of een andere zaak die mij interesseert, en dan gaan we samen naar een andere, gezamenlijke passie: de dierentuin. De Gaia-zoo van Kerkrade was ongelooflijk. Drie uur hebben we daar rondgelopen. Het regende lichtjes, maar dat kon ons echt niet deren.

"Sjjt... niet kijken, maar voor ons staat een onnozele Pannenkoek met blauwe muts op, klaar om een foto van ons te nemen. Als hij een héél klein beetje dichter komt, grijp ik zijn keel, en jij neemt zijn achterpoten. Dat ventje spelen we binnen in minder dan tien minuten!"

“Sjjt… niet kijken, maar voor ons staat een onnozele Pannenkoek met donkerblauwe muts op, klaar om een foto van ons te nemen. Als hij een héél klein beetje dichter komt, grijp ik zijn keel, en jij neemt zijn achterpoten. Dat ventje spelen we binnen in minder dan tien minuten!”

Samen lekker eten, elkaar nadien wat tijd te geven om alleen wat te bezinnen. Ondertussen een wandelingetje bergop maken richting kerk, en eens de zerken overlopen van de mensen die het tijdelijke met het eeuwige hebben gewisseld. Is des mensen, op een dag wordt het ook jouw beurt om afscheid te nemen. Bij sommige grafstenen krijg ik het even moeilijk…

1

’s Anderendaags wat slenteren door een kerstmarkt, en daar een nieuwe vriend (of vriendin?) maken. Iemand loopt door het stoffenkraam en kijkt niet uit waar hij of zij de poten neerzet. Ik heb een poot geschud en wat over de trieste kop geaaid. Of ik jullie de groeten wou doen…

Ik probeer al jaren vrolijkheid uit te stralen, maar word hierin schromelijk misbegrepen

Ik probeer al jaren vrolijkheid uit te stralen, maar word hierin schromelijk misbegrepen

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Drie dagen Beneduitsland…

  1. aspasiablog zegt:

    Altijd fijn, een paar daagjes op stap.
    Gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag!

  2. Proficiat met je huwelijksverjaardag! 🙂

  3. bentenge zegt:

    Bon, beste pannenkoek, helaas moet ik aangeven dat je wiskundige formules incorrect zijn. Mag ike r op wijzen dat als je Ax van kant wisselt je van een + een – moet maken?
    Zodoende :
    Ax = -by + cx –> 0= -by + cx – Ax –> by=cx – Ax enz…
    tot : x = by / (c – A)
    Die 33 jaar zal dus zwaar onder of overschat zijn 😉

    • Die 33 jaar is absoluut niet over/onderschat 🙂 !

      De betreffende formule heb ik gewoon gekopieerd van één of andere (blijkbaar foute) site op het Net. Mijn wiskundekennis zit héél diep, maar ik kan je redenering volgen en denk dat je gelijk hebt. Als ik ooit nog eens een wiskundeproef moet afleggen, vraag ik je assistentie als souffleur !

  4. Anoniem zegt:

    Proficiat met jullie huwelijksverjaardag !

  5. brubeck zegt:

    Proficiat met de huwelijksverjaardag, zoiets moet je koesteren (én zeker niet vergeten of die leeuwen zouden wel eens het minste van je zorgen kunnen zijn). De foto-onderschriften zijn, zoals verwacht, subliem en zorgden voor een instant-smile. Ik zal me ook eens met die formule bezighouden, maar heb dit nu slechts “diagonaal” gelezen 😉

    • Het heeft geen haar gescheeld of die leeuwen hadden me bij de lurven. Ik kon nog net een foto van Elio Di Rupo uit mijn binnenzak toveren. Toen ze die zagen, zijn ze er als een speer uit een boog vandoor getrokken.
      Je bent de eerste die iets opmerkt van de foto-onderschriften :). Ik pas ze al een tijdje toe. Meestal ook plaats ik een foto die totaal geen uitstaans heeft met de tekst zelf. Iedereen vindt dit blijkbaar normaal ;).

  6. Suskeblogt zegt:

    proficiat ! je moet inderdaad niet ver gaan om samen te genieten.
    En nu even geen wiskunde voor mij, daar begrijp ik toch niets van !
    fijne zondag !

  7. madrina zegt:

    Proficiat met jullie 33ste huwelijksverjaardag! Ik duim dat jullie die 66ste met veel liefde halen 🙂
    Van het stadje heb ik nog nooit gehoord, maar jullie hebben precies wel een fijn weekend gehad. En uw commentaar bij die leeuwen: héhé 😉

  8. Ik zag de foto van die twee leeuwen die jou soldaat wilden maken en las vervolgens dat jij en je vrouw samen lekker hebben gegeten.

    Heel goed dat jullie wraak hebben genomen op die rotbeesten. 🙂

    Gr. Henk

  9. Evita13 zegt:

    “Geven en nemen”, waarschijnlijk een van de redenen waarom jullie al aan de 33ste zitten. Dikke proficiat!

  10. Billy zegt:

    wij zijn al enkele keren in de streek geweest, en ik verveel me daar niet vlug.
    Je kan er ook zoals je schrijft heerlijke wandelingen maken, en ook mooie pittige fietstochten maken.
    Voor mij is zo’n weekendje ook veel gezelliger dan de opgeklopte eindejaarsfeesten

Geef een reactie

