Jaarlijks terugkerende dialoog

De laatste actie van Femen op de trappen van het Europese Parlement in Brussel hebben ertoe geleid dat ook de mannelijke tomaat zijn intrede deed in de West Vlaamse warenhuizen

De laatste actie van Femen op de trappen van het Europese Parlement in Brussel heeft ertoe geleid dat ook de mannelijke tomaat zijn intrede deed in de West Vlaamse warenhuizen

“Gaan we vandaag de kerstboom zetten?”

“Maar het is pas 15 december! Dat ding staat hier dan in de weg tot de tiende januari…”

“Wat zeg jij nu? De laatste jaren komt de boom pas naar beneden vlak voor Kerstmis, zelfs een uur voor het kerstfeestje, en verdwijnt hij weer de tweede januari!”

“Zo kort?”

“Ja, zo kort… ’t is bijna de moeite niet dat we hem zetten.”

“In dit geval, is het dan wel een goed idee om hem op te zetten?”

“Mor allé… Het geeft toch wat kerstsfeer in huis?”

“Pfft, ja, ‘kerstsfeer’. Wie heeft ooit uitgevonden om een boom in huis te zetten?  Dan nog met gekleurde ballen aan, lichtjes en gebruikte jarretellen ?”

“Gaan we er dan géén zetten dit jaar?”

“Als het aan mij ligt…”

“Allez, doe niet flauw. Haal die dozen van de zolder, en ik zet de boom op en versier hem…”

“Enkel als ik er ook een levende os en ezel mag naast zetten. Ik leg er een luciferdoosje naast om hun kak op te vangen!”

“Hup, hup, ga die boom en de versiering halen!”

‘Mag ik eerst nog mijn neus snuiten?”

“Nee. Nies in die kerstboom, dan moet ik er geen slingers meer in hangen!”

“Zot :)!”

“Zot zelve!”

“Zot zelve zelve!”

“Allez, ben je nog niet vertrokken?”

“Ik ben al weg…”

Tien minuten later staat de kunstboom opgesteld, en hangen we beiden allerlei soort rommel aan de takken. Gekleurde ballen, beertjes, clowns en konijntjes. Mijn snot heeft geen draagkracht genoeg, dan hangen we toch maar slingers. Een lint met lampjes ook, niet te veel, niet te weinig.

“En gij nu… is dit niet moooooiiiii??”

“Bwah…”

“Nu is het tenminste Kerst in huis!”

“Bwah…”

“Ik ken die blik…”

“Bwah, wat ik juist zat te denken… zouden we hem niet beter al opruimen?”

“Onnozelaar. Je hebt die kerstboom even graag in huis als ik. Dit ding blijft hier staan tot Pasen!”

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op Jaarlijks terugkerende dialoog

  1. liese zegt:

    ah daarmee uw reactie eerder deze week 🙂

  2. Suskeblogt zegt:

    als het aan mij ligt komt er hier ook geen !

  3. Brubeck zegt:

    Great minds think alike..

  4. Menck zegt:

    Dit had zo maar eens een dialoog te onzent kunnen zijn. Yep, ook hier is het al dan niet zetten van de kerstden een jaarlijks weerkerend vraagstuk. Maar nu we deze week zomaar een kerstboom cadeau kregen (heus, een schone Nordmann-spar bovendien) zijn we min of meer verplicht om die groene jongen op te tuigen.

  5. Nachtbraker zegt:

    Het sneeuwt op uw blog. Is dat niet wat vroeg?? 😉

  6. bentenge zegt:

    Die foto vind met bijhorende commentaar, werkelijk? West-Vlaanderen, het is toch iet apart. En naar het schijnt zetten die mensen daar ook versierde bomen tot er na Pasen tomaten aan groeien.

  7. Zou je niet een paar mannelijke tomaten in de boom hangen, Thomas? Als tegenwicht tegen de kerstboomdominantie van het vrouwelijke geslacht… 🙂

    • Ik vrees dat de takken zo’n tomaten niet echt kunnen dragen, Henk, Misschien kunnen we één of andere Chinees zo zot krijgen dat hij die dingen in productie neemt in kunststof. Zoiets in de kerstboom hangen geeft een statement dat kan tellen !

  8. Maar, maar, maar, wat is dat toch met mannen en de afkeer van de kerstboom en kerst, gelukkig is er nog Sven Ornelis 🙂 🙂

  9. Billy zegt:

    als we die kerstboom niet hadden, waar hadden we dan die geschenkjes moeten leggen?

  10. Evita zegt:

    Bij Kerstmis hoort een kerstboom. Met of zonder snot. Nah, ik heb gesproken 😀

  11. HansDeZwans zegt:

    Hoe komt het toch dat alle mannen hetzelfde denken over die onnozele boom?

  12. De boom is toch zo mooi! Geniet er van! Hij staat er maar af en toe!

    <a href=" Little giveaway@The Mind of an exchange

  13. Geniet er van man.
    en een tip, koop je volgend jaar een echte kerstboom. Kan je hem in brand steken na kerst… superleuk (bij ons wordt dat gedaan)

  14. madrina zegt:

    Voor mij hoeft Kerstmis ook niet. En als het aan mij lag, zou er ook geen kerstboom komen.

Geef een reactie

