Photo Challenge 52 Weeks

Het was Nachtbraker die in het prille jaar op de proppen kwam met een Photo Challenge voor het nieuwe jaar.

Tweeënvijftig foto’s nemen van je eigen dorp en deze op je weblog gooien. Ik was nog niet helemaal wakker toen ik het bericht las (het was nochtans al 18u27), maar toch stemde ik toe ‘af en toe’ eens een fotootje te posten. “Patat!’ zei de nachtelijke braker: “Thomas Pannenkoek doet mee!”.

Hij heeft in één ding veel geluk. Ik woon (hij ook trouwens) in de mooiste stad ter wereld. Zelfs al sta je met je fototoestel op je gat blindelings een foto te nemen van ‘iets’, het is altijd prijs!

En ja, beste Jerome, (die man hèèt geen Braker, wat dacht je wel?), de foto’s zullen van mijn dichte omgeving zijn. De plekjes die ik in wandelafstand van mijn stal kan bezichtigen.

Vandaag start ik heel braaf – het wordt explosiever naarmate het jaar vordert…

'Koolkerke', my dear, is een rustig plattelandsdorp dat langzaam ingepalmd wordt door de stadsuitbreiding van Brugge. Met enige spijt zien we talrijke landbouwakkers verkaveld worden tot lelijke nieuwbouwwijken. Waar hebben wij hier ook niet gebouwd, toen?

‘Koolkerke’, my dear, is een rustig plattelandsdorp dat langzaam ingepalmd wordt door de stadsuitbreiding van Brugge. Met enige spijt zien we talrijke landbouwakkers verkaveld worden tot lelijke nieuwbouwwijken. Maar hebben wij hier ook niet gebouwd, toen?

Het was nochtans heerlijk wandelen door de verlaten akkers, langs boerenwegels waar je enkel werd gestoord door een rat die voor je voeten kwam springen, een fazant die opvloog of een koe die haar staart ophief en een vlaai liet vallen op de kleigrond

Het was nochtans heerlijk wandelen door de verlaten akkers, langs boerenwegels waar je enkel werd gestoord door een rat die voor je voeten kwam springen, een fazant die opvloog of een koe die haar staart ophief en een vlaai liet vallen op de kleigrond

Zo, Jerome, ik heb de eerste week overgeslagen, maar vanaf nu elke week…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

36 reacties op Photo Challenge 52 Weeks

  1. Anoniem zegt:

    Leuk idee ! Ik kijk uit naar de volgende editie 🙂

  2. brubeck zegt:

    De mooiste stad ter wereld ? Hahahaha, ik dacht het niet. De grootste tourist trap, dat wel. Nee, de stad waar ik woon is de mooiste, dat zul je nog wel zien. 🙂

    • Ahaaaaaaa ! Hier zie ik een handschoen liggen om op te nemen.
      De uitdaging van Jerome Nachtbraker krijgt een nieuwe dimensie, in die zin dat ik Der Brubeck een ferm poepje zal laten ruiken 🙂 !!

      • brubeck zegt:

        Met wat, Meneer Pannenkoek ? Foto’s van het belfort, het begijnhof, de brugse reien ? Die kan ik ook van het internet downloaden…hahahahaha 🙂 🙂

        • Wait and see! En niks downloaden van het Internet…
          Brugge is veel meer dan de platgelopen paden door Jan toerist, en is vooral veel meer dan de Brugse binnenstad. Begin maar op voorhand in je broek te schijten !!

  3. SheritaJ zegt:

    Doet mij een beetje denken aan de buurt waar ik opgroeide in nederland. Prachtig!

  4. Suskeblogt zegt:

    had ik het eerder geweten dan kon ik daar ook aan meedoen. Ik woon verre van in de mooiste stad, maar er zijn altijd dingen en plekjes die je kan fotograferen.

  5. Nachtbraker zegt:

    Bedankt om mee te doen, Filip! Fijn dat we op deze manier de almaar uitdijende metropool Koolkerke (waar ik doorgaans enkel doorloop, letterlijk te interpreteren) beter leren kennen!

    Groeten,
    Jerome Braker

  6. Hé Filip, ik heb je altijd voor Thomas aangezien. Maar ik blijf je toch maar Thomas noemen. Waarom? Omdat het zo vertrouwd klinkt. 🙂

  7. chrissebie zegt:

    Veel succes met je uitdaging! En gelijk heb je! Brugge is de mooiste stad van de wereld, enfin, van Belgie in elk geval toch al zeker!

  8. bentenge zegt:

    Toch maar niet gaan neerzitten met dat fototoestel op je gat…

  9. cornutus zegt:

    Koolkerke, mooie naam. Even gezocht op Google. dat moeten wij vroeger in de verte gezien hebben toen wij van Damme naar Brugge liepen. Kijken of ik aan de hand van jouw foto’s de buurt ge herkennen. 😉

  10. Hahahhahaha Meneer Pannenkoek, u gaat duidelijk geen uitdaging uit de weg, hoewel ik die van Brubeck pittig vind, ik ga deze op de voet volgen (hoewel ik een lichte voorkeur voor uw stad heb en als enige Antwerpse ga ik hier zelfs zeggen dat wij niet de mooiste stad hebben :-), dat kan tellen hé), tot de volgende foto 😉

  11. Billy zegt:

    ik ben aan het twijfelen om alsnog op die kar te springen.
    En natuurlijk ben ik al benieuwd wie de tweestrijd Pannenkoek-Brubeck zal halen… 😛

  12. Joyce zegt:

    Nou je hebt in ieder geval geen last van een weinig vertrouwen hahaha, mooiste stad te wereld is nogal wat om te zeggen he? Dan moet ik je foto’s wel gaan volgen om uit te vissen of het ook echt zo is 😉 Ik zal tegelijk mijn best doen om jou te laten zien dat Zoetermeer in Nederland ook niet zo slecht is, moge de beste winnen 😉

    • West-Vlamingen worden in ons Vlaanderenland nogal gemakkelijk in de hoek gedrumd, samen met de Limburgers. Het is mijn levensmissie 🙂 om daar wat tegengas bij te geven. Tuurlijk zijn er nog heerlijke plekjes op de wereld – ik ben benieuwd Zoetermeer beter te leren kennen !

Geef een reactie

