Jachtseizoen

Wikipedia: Frisco kan verwijzen naar drie steden in Amerika of naar ijsco met een stokje

Wikipedia: Frisco kan verwijzen naar drie steden in Amerika of naar ijsco met een stokje

Een vreemd voorval ten huize Pannenkoek…

We zaten die avond naar tv te kijken. Mijn schat zat naast mij, ik zat naast haar. Toeval? Neen, het gebeurt wel vaker dat we elkaar ontmoeten in de zetel. Onze benen lagen verstrengeld in elkaar. Zo is dat met benen die elkaar graag zien. Enkel om een frisco te eten nemen we de houding aan van de mensen hierboven.

Er speelde een romantische film. Zo’n typische movie van twee mensen die elkaar eerst niet kunnen ruiken maar langszaam naar elkaar toe groeien tot ze uiteindelijk in bed belanden en elkaar eeuwige trouw beloven. Of omgekeerd, afhankelijk of het een Amerikaanse film is of een Tsjetsjeense.

Beneden in onze woning hebben we een garage. De architect stelde in de tijd voor deze op zolder te installeren, maar daar hadden we geen oor naar (wegens te onpraktisch). De definitie van een garage heette vroeger ‘een stalplaats om de auto te laten overnachten zodat die geen koude voeten krijgt’. Tegenwoordig is een garage een rommelkot waar vanalles in staat, en waar men in de winter een auto probeert bij te proppen. Zo ook bij ons…

In de film hadden zaten we in de fase waar de jongedame zich opmaakte voor de eerste echte afspraak. Ze wist niet goed welk rokje te dragen, dus koos ze maar voor die simpele jeansbroek. Vond zij althans, want ik vind een jeansbroek allesbehalve simpel als er een goddelijk kontje in kruipt als dat van mijn eigen schat. Integendeel, neem nu Mathilde (sorry, Mathilde, ik zeg al twintig jaar dat je minder moet snoepen), zij staat hélemààl niet met een jeansbroek…

Enfin, de actrice lag op haar rug op bed, de benen in de lucht, en ze wrong zich een weg in haar (misschien te smal gekozen) broek. Uiteindelijk lukte dit, waarop ze de bovenste knoop met wat moeite dicht kreeg.

Mijn ene oor was plots afgeleid toen het iets hoorde in de garage. “Klingkling…”, het geluid van flessen die tegen elkaar aan botsen.
De auto stond binnen. Links vanachter (naast de borstel) staat een plastieken bak met lege flessen. Normaalgezien zijn die dood en komt daar geen beweging in, vanwaar dan dat lawaai?

Ik ontstrengelde mijn benen uit die van mijn schat, en stapte naar de garage. Deur open, licht aan. De glasbak stond nog steeds waar hij altijd staat. Niks verdacht te zien.

Weer naar de zetel. De actrice die daarnet al de moeite van de wereld had gehad om zich in haar jeans te wurmen stond in een slaapkamer in haar slip. Dat in die twee minuten dat ik de woonkamer had verlaten. Had ze daarvoor al die moeite gedaan om kleren te zoeken,.. ??? Ze had, toegegeven, heel zeker een mooie bips. Mijn schat vond haar date ook allesbehalve onknap. Die droeg zelfs geen slip meer, ten bewijze de twee blote billen die je zag langs de achterzijde.

Ik zat nog niet helemaal neer, of daar klingelde opnieuw glas. “Potverdorie,” dacht ik, “zal dat glas een beetje met mijn voeten spelen?” Ik stapte kordaat terug naar de garage, stak eerst het licht niet aan, en keek met mijn katogen in het rond. Het kon niet anders of een dier had zich zonder ik het zag een weg gezocht in onze woning toen ik de auto binnen zette.  Neen, niks te zien. Dan maar het licht aangestoken. Weer niks te zien. Dan maar de autosleutels gepakt. Eerst met de garagepoort dicht een paar  keer luid getoeterd, de grootlichten aangestoken. Garage open, auto naar buiten. Wat handgeklap binnen, niks te zien. Nogmaals getoeterd, nogmaals de ‘phares’ hun werk laten doen. Niks te zien, niks te horen. Glasbak in de auto (morgen naar de container!), auto binnen, licht uit, naar de zetel.

Ondertussen was het romantische koppeltje in de film ergens op wandel. Ik volgde de film met één oor, want constant hield ik in de gaten of niks meer te horen was. Niks, dus…

Om vier uur ’s nachts hoorde ik precies wat gefriemel aan een deurklink. Of zou ik me dit inbeelden? Ah ja, een kwartier later opnieuw. Zou er toch niemand in mijn garage.. ??? In de zomer zou ik opstaan om dit nog eens te constateren, maar als overtuigd naaktslaper had ik niet veel zin om in de kou in adamskostuum naar beneden te sluipen om te constateren dat een Oost-Europese dief zich heeft laten insluiten in de garage van onze woning om mijn collectie afgeknauwde kippenboutjes te komen stelen. Dat hij wachtte tot ’s anderendaags halfzeven, dan zouden we elkaar wel ontmoeten in de woonkamer en kon ik hem een ontbijt aanbieden.

Op zes uur opnieuw. Kling-kling. Potjandorie, zou ik dan toch opstaan? Waar ligt die kamerjas die ik aankocht in 1987 in de solden van de Inno? Maar dan moet ik het licht aansteken, en mijn schat slaapt nog als een roos…

Neen…

Wordt vervolgd !

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

35 reacties op Jachtseizoen

  1. Suskeblogt zegt:

    Die actrice zit klaar op de achterbank van de auto, klaar om haar slip uit te trekken wanneer je nog eens komt kijken ?

  2. Frans zegt:

    Spannend verhaal. Bovendien geniet ik van de ‘Belgische’ uitdrukkingen.

  3. cornutus zegt:

    Weet je zeker dat het gerinkel van glas was? Geen klokkenspel (om in de sfeer van jouw film te blijven)? Wel spannend!

  4. Dat ik daar niet aan heb gedacht… 🙂 !

  5. Dé vraag die zich hier spontaan opdringt is of je opgestaan zou zijn moest het een actiefilm met bvb Vin Diesel òf Russel Crowe òf Bruce Willis òf Daniel Craig… geweest zijn? 😉

  6. Ik had Big wakker gemaakt en hem gestuurd, ik zou in mijn broek doen als ik die dan al had aangehad 🙂 :-),…..

    • 🙂 🙂 Nog eens een voordeel van het vrouw-zijn, toch? Ik bedoel niet dat dames sowieso in hun al-dan-niet aanwezige broek kunnen doen, maar dat mannen te pas en te onpas naar de plaatsen des onheils worden gestuurd…

  7. Ik ben wel erg benieuwd wat er nou zoveel herrie veroorzaakte in jullie garage.

  8. Menck zegt:

    Ik verdenk u ervan ooit al eens een thriller te hebben geschreven.

  9. brubeck zegt:

    Helaba, gaan we voortaan bloggen in delen ? Beetje clientenbinding doen, denkende die komen zo volgende keer zeker weer lezen ? 🙂 🙂 trouwens, wie gaat er nu beneden kijken als een dame op tv zich aan het ontkleden is ???

  10. Het probleem is waarschijnlijk gelegen in je auto Thomas. Als die dingen dorst hebben schijnen ze de laatste restjes uit wijnflessen en dergelijke tot zich te nemen.

    Gr. en een fijne werkweek.

  11. Nachtbraker zegt:

    Volgens mij is het een lama! (ja ik let op, Filip) 😉

  12. Billy zegt:

    je maakt ons wel benieuwd hé…

  13. Evita zegt:

    Ho, stout… wij willen het hele verhaal 😀

  14. bentenge zegt:

    Het enige dat mij eigenlijk echt interesseert, en ik hoop dat deel twee daar antwoord op geeft..; wie was die actrice ?

  15. Je moet zelfs niet wachten op het tweede deel! Het was de misschien iets minder bekende, maar daarom niet minder getalenteerde Ha Ji Won…

  16. gssie zegt:

    Kom ik uit nieuwsgierigheid even binnenwandelen, val ik meteen in een thriller. Bloedstollende cliffhanger…….
    Morgen deel twee?

Geef een reactie

