Onwezenlijk geluk

Ons kleine mirakel

Ons kleine mirakel

Dat telefoontje van mijn oudste zoon dat me deed bibberen op mijn benen. “Proficiat opa!”, zei hij enthousiast, op zijn T.’s. Mijn hersenen hadden niet veel tijd nodig om een conclusie te trekken.

“Is het zover?”

“Ja!”

“Alles goed met R. en het kindje?”

“Jaja!”

“En, hou me niet in spanning, hoe heet het jongetje?”

“Ah neen, hΓ©, jij krijgt het nieuws van de geboorte, mama krijgt de primeur van de naam!”

De kersverse oma kreeg met spoed mijn gsm in de handen gedrukt. Een emotionele conversatie volgde. Leuk om horen, maar de naam? De naam, de naam!

“Warre? Wat een mooie naam!”

Het is dus Warre. We zijn spoorslags in de auto gesprongen, haalden onze jongste op met zijn (ondertussen) echtgenote en reden anderhalf uur naar het ziekenhuis om een eerste keer kennis te maken met de Grote Aanwinst in onze familie.

De emoties als je zo’n boeleke in de armen houdt zijn niet te beschrijven. Zoon en schoondochter zagen er schitterend uit. Vermoeid, uiteraard, maar apetrots. Ze hebben er zo naar verlangd. De zwangerschap was niet makkelijk, maar al die kommer en kwel vloeit weg als je dat nieuwe wereldburgertje vasthoudt. Ik ben zeker dat hij een fantastisch goede opvoeding zal krijgen en met ongelooflijk veel liefde zal worden omringd.

Hopelijk mogen wij nog heel lang een schakel van deze liefdesketting blijven zijn. Mijn vader is overleden twee maand na de geboorte van onze T., ik wil het niet meemaken…

Ik ben zot van Warre, en mijn schat is dat ook.

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

66 reacties op Onwezenlijk geluk

  1. ineken zegt:

    Wat enthousiast en trots geschreven! Proficiat en geniet van het opa-zijn!

  2. Anoniem zegt:

    Proficiat!

    Feliciterende groet,

  3. Van harte! Wat een fijn nieuws…leuke naam ook. Veel geluk voor jou en de jouwen!

  4. Kristien zegt:

    Waauw!!! Wat een schattig boeleke. Ik ben kei blij voor jullie! Proficiat, ook aan de trotse ouders!

    • Schattig, maar ook mooi, intelligent, vrolijk, sympathiek, kunstminnend, humoristisch, handig,… πŸ™‚ Ik maak je groeten samen met alle andere op mijn logje over aan de fantastische ouders.

  5. evavertelt zegt:

    Heerlijk! De blijdschap en liefde voor dat kleine ventje spat van ja stukje af 😊
    Gefeliciteerd Pannenkoekje, geniet ervan! x

  6. Suskeblogt zegt:

    Een dikke proficiat voor jij en je gezin !

  7. Frans zegt:

    Gefeliciteerd. Nieuwe tijden breken aan. Een nieuwe rol; “grootvader”. Het is de mooiste rol van allemaal. Als grootouders heb je de lusten en niet de lasten. De lasten zijn voor de ouders. Die rol kennen jullie al en heb je met de geboorte van je kleinkind afgelegd, De kinderen zijn nu de ouders en jullie zijn een trede gestegen naar de rol van groootouder. Geniet er van.

    • Jammer dat de ouders (die de ‘lasten’ dragen) zo ver wonen, anders konden we misschien wat meer werk op ons nemen. Genieten van de ‘lusten’ zullen we hopelijk veel en lang kunnen doen. Dank je!

  8. Damn Pannenkoek, ik lees dit met tranen in mijn ogen,….maar ik vind wel dat de mannen bij jullie meer dan voldoende vertegenwoordigd zijn :-), geniet ervan want ik heb bij mijn ouders gezien wat kleinkinderen met hen deden,…..ik hoop het ooit zelf mee te maken, maar nu nog niet hΓ© πŸ˜‰

  9. Marion zegt:

    πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ enzovoorts bij het lezen van dit bericht. Opa Pannenkoek. πŸ˜€ πŸ˜€ Kan het nog mooier??? Neen, ik denk het niet. Geniet ervan! Maar dat lijkt een zinloze opmerking na het lezen van dit bericht. Desondanks toch, geniet ervan!!! Ik ben blij voor jullie!

    • “Warre Pannenkoek” – klinkt dat niet fantastisch? Gelukkig voor het kleine wondertje gebruik ik een pseudoniem, anders zou het soms knokken worden op de speelplaats als hij later naar school gaat :).
      Dank voor je zeer enthousiaste reactie πŸ™‚ !

  10. aspasiablog zegt:

    Dikke proficiat!!

  11. els zegt:

    Proficiat aan de naaste familie van Warre, en heel speciaal aan jou opa Pannenkoek! Dat dit voor Warre het begin van een lang en gezond leven moge zijn.
    Aan de haardos van Warre te zien heeft hij, zonder twijfel, jouw looks πŸ™‚

  12. missanstro zegt:

    Proficiat! Tis een schoon manneke!

  13. Billy zegt:

    welkom bij de club, Thomas!
    Die kleinkids, daar raak je Γ©cht heel aan gehecht

    Proficiat, opa!

  14. Geen wonder dat je even in de Warre bent, Thomas, want opa worden is een hele belevenis. Ik stuur je daarom vanuit Apeldoorn mijn hartelijke gelukwensen. En Warre: jij bent een bevoorrecht mens om een opa als Thomas te hebben. Een pannekoek van de eerste orde die zijn hart op de juiste plaats heeft. Geniet van elkaar zou ik zeggen! πŸ™‚

    Gr. Henk

  15. Heel erg mooi om te lezen. Gefeliciteerd, geniet van het kleine wonder!

  16. Liese zegt:

    opa pannenkoek! proficiat wi! super!

  17. Petra zegt:

    Gefeliciteerd! Als ik mijn ouders mag geloven is opa en oma worden een van de beste dingen die ze ooit is overkomen. Geniet van het wonder dat je straks opa gaat noemen. Klinkt vast als muziek in de oren.

  18. DjeauOui zegt:

    Wat een dotje!! Echt op om te eten… Geniet ervan, opa!

  19. Wat een leuke naam!!
    Gefeliciteerd en natuurlijk lekker genieten nu!

  20. chefdelacuisinedelavie zegt:

    Proficiat Opa Pannenkoek! Geniet van je kleinzoon, geniet van het grootvaderschap! πŸ™‚

  21. Joyce zegt:

    Awwww schitterend trots logje van een kersverse opa πŸ™‚ Gefeliciteerd!

  22. cornutus zegt:

    Proficiat! Hij ziet er mooi uit!
    (Toch vreemd dat die kindjes niet meteen zo groot geboren worden dat je in de kleertjes passen. Daar hebben alle baby’s schijnbaar last van. πŸ˜‰ )

  23. Atthesea zegt:

    Het beste nieuws van allemaal gemist….geweldig voor jullie allemaal. Heb het fijn met en van elkaar, met alle gezondheid van de wereld. En een prachtige naam. Geniet x

Geef een reactie

