Het wonder is (bijna) geschied

6

Het grote V-woord mag weer gebruikt worden. Het heeft nochtans niet veel gescheeld dat het weer een ‘flutse’ zou worden. Het slechtere weer, weet je wel.

In september 2013 hebben we het contract ondertekend voor de plaatsing van onze nieuwe veranda. Op deze weblog staat ongeveer twee uur leeswerk aan problematiek rond bestellen, valse beloftes, afzetterij, ergernissen, blablabla.

“Beu” waren we het, kots- maar dan ook kots kots kotsbeu. Wat voor zin had het via een rechtsgeding een oplossing te proberen forceren? De betreffende firma heeft waarschijnlijk in haar bestaan al genoeg rechtszaken ‘aan hun rekker’ gehad, want het contract staat vol (voor hen) waterdichte clausules die alle mogelijke obstakels en mogelijke bezwaren afdekken.

5“Altijd goed lezen wat je tekent!” Het kleinste kind weet dat, maar sommige verkopers kunnen zodanig veel vertrouwen uitstralen dat je dan toch maar tekent zonder in detail te lezen. Dom, tegen wie zeg je het?

4Maar uiteindelijk, na veel kommer en kwel, na tien maand wachten,.. is men een dikke week geleden aan de slag gegaan. Net voor het bouwverlof. Een ploeg van vier man, aan het tempo van ‘toekomen om kwart over zeven, boterhammetje eten tot kwart voor acht, werken tot kwart voor negen, half uurtje pauze, uurtje doorwerken, uur pauze, uurtje doorwerken, halfuur pauze, opruimen en weer naar huis’.  Ik zal mijn baas dit werkschema eens voorleggen – misschien ziet hij dit ook wel zitten voor ons kantoor.

‘Not’, allicht.

Het zaakje is nog niet afgewerkt. Het plafond moet nog beslagen worden met gyproc. In afwachting hou ik de eindcheque achter de hand. De vloer moet er nog in, en er moet nog wat eindafwerking van de elektriciteit gebeuren.

Het resultaat mag er nu al wezen. Niet meer de klassieke ‘veranda’ aka glazen aquarium, sauna in de zomer, ijskelder in de winter. Eigenlijk gewoon een stukje extra woonruimte waar je gezellig en in een overvloed aan licht (door de lichtstraat in het plafond, die je niet op de foto’s kunt zien). Perfect geïsoleerd, zonwerend- en gewapend glas,…  Een plaats waar we op onze ‘ouden dag’ (*ahum!*) kunnen genieten van de gezelligheid binnen én in de tuin.

Alles komt goed…

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

22 reacties op Het wonder is (bijna) geschied

  1. Rob Alberts zegt:

    Zelf denk ik er over om juist kleiner te gaan wonen.
    Maar ik ben dan ook al langer ietwat eigenwijs.

    Of is het de warmte die hier toeslaat?

    Te warme groet,

    • Dit is puur een kwestie van smaak, denk ik. De één wil liever klein en knus gaan wonen, de ander voelt zich vlug opgesloten tussen vier muurtjes. Ik heb het geluk dat mijn schat en ikzelf een beetje hetzelfde gevoel hebben op dit gebied, zeker op donkere, koude, ongezellige dagen. Dan hebben we liefst zoveel mogelijk ruimte.

  2. bentenge zegt:

    Kijk eens aan, dat ziet er mooi uit. Ik heb wel de indruk dat er nog een plakker op het schuifraam hangt. Of is dat een stukje TP-hemd dat zijn plaats niet vond binnen de broeksrand ?

  3. Frans zegt:

    Bijna eind goed al goed. Mooie motivering van jullie keus om het zo uit te laten voeren.

  4. Marion zegt:

    Dat ziet er meer dan goed uit. Ik had daar ook zonder pardon voor getekend.

  5. Met heel veel geduld komt alles inderdaad wel goed, gelukkig maar!

  6. Suskeblogt zegt:

    Het ziet er inderdaad goed uit.
    Het doet me een beetje denken aan de uitbreiding van onze keuken, ook met plat dak en glazen deur.
    En nu maar hopen dat er geen lijken uit de kast vallen want met zo’n firma weet je nooit !

  7. Ziet er goed uit Thomas! Zou je me het adres van je verandaboer nog even door willen spelen? In Holland ben ik namelijk afgekeurd, maar gezien de secundaire arbeidsvoorwaarden van deze veradabouwer zie ik nog wel een carrière in België voor mijzelf weggelegd.

    • Ik heb de zaakvoerder net je foto doorgemaild, met vraag je te contacteren via je weblog. Het wordt wel serieus pendelen, elke dag. Als ik hierbij kan helpen, kan misschien een veldbed in onze nieuwe veranda worden voorzien én een nachtemmer, zodat je tijdens de week hier kunt overnachten.

  8. Liese zegt:

    Warre zal hier binnenkort al goed in kunnen rondcrossen! Mooi!

  9. aspasiablog zegt:

    Dat ziet er goed uit!

  10. Billy zegt:

    het is in elk geval geen klassieke veranda, maar een stuk bijkomende woon- en leefruimte. En een stukje minder tuinonderhoud… 😉

Geef een reactie

