Over Will Smith, een dikke Hollander en een Vlaamse schone…

2

‘Komkommertijd’: een periode waar geen nieuws te rapen valt, en waar krantenvulling wordt gezocht in de meest onnozele nieuwsfeiten, zoals een vlieg die botst tegen het keukenraam.

‘Groot nieuws’ op dinsdag in de krant.  Zelfs wereldschokkend, want er werd internationaal over geschreven. “Will Smith paradeert op het strand van Ibiza”.

Bleek een licht verschil tussen de interpretatie in de Nederlandse, de Spaanse, de Britse en de Vlaamse pers. Jullie weten ondertussen: Thomas Pannenkoek doet geen half werk en spit alles uit tot op het bot.

Er was de Nederlandse pers die onmiddellijk had gezien dat naast Will Smith zanger Gerard Joling op de foto stond (in België enkel bekend voor zijn hitje ‘No More Bolero’s’). Het nieuws was niet alleen dat hij naast Smith stond, maar vooral het feit dat hij een ongezonde homp buikvet boven zijn broekrand torste.

“Toeval,” reageerde Joling, “ik had net veel gegeten, en daarom was mijn buik zo dik”. Werd hier een Hollandermop geboren?  Je bent gewoon een dikzak geworden, joh, leer ermee leven of doe er iets aan.

2Terloops wordt in de Nederlandse pers ook de topless dame vermeld die naast de acteur loopt. Niks aan de hand, vind ik, wat is opmerkelijk aan een dame die topless zont? Doen wij mannen toch ook?

De Spaanse pers hield het simpel, want er is allicht regelmatiger beroemd volk te zien in deze mooie badplaats. Simpele boodschap: “Will Smith, perseguido por una fan en topless”. Van Joling geen sprake.

2

In de Engelse pers was er amper sprake van dikke Joling (toch niet bij naam), maar wordt het fenomeen ‘Smith met topless dame’ in the picture gezet. Las ik niet ergens dat Smith op dat moment ‘surrounded’ was door ‘topless women’? Wel, naar mijn definitie is ‘omringd’ toch iets anders. Ik zie maar één zo’n dame. Op de foto hieronder heeft men haar borsten een klodder zwarte verf gegeven en  daardoor juist nog meer in de kijker gezet. 2

2Hieronder, op dezelfde foto in een andere krant is de zwarte verf ineens weg

2The Mirror had het wel even over Joling, maar dan onder de naam ‘A tubby Bloke’. Schitterende uitdrukking, als je het mij vraagt.De borsten van het meisje  werden wat wazig gemaakt. ‘Wrong’, zou ik zeggen tegen de hoofdredacteur van die krant, ‘camoufleer dan toch de ton van die vent!’.

2In de Vlaamse pers uiteindelijk wordt de aandacht getrokken op het feit dat de toeriste een Vlaamse vrouw zou zijn die haar topje vergeten had, en die zich ongemakkelijk voelt door alle aandacht die ze nu krijgt. ‘Haar topje vergeten?’ denk ik dan? Ze heeft helemaal niks vergeten, want ze loopt toch op het strand? Je merkt het ondertussen: ik ben voorstander van de ‘topfreedom’ van de vrouw.

Die persberichtgeving is allemaal zever. Wat is dan écht gebeurd op dat strand, volgens Thomas Pannenkoek? U leest het in het artikeltje hieronder.

————————————————————————————————————————

THOMAS PANNENKOEK GESIGNALEERD OP HET STRAND VAN IBIZA

(tp) Dinsdag 29 juli 2014. Het gerucht ging rond als een lopend vuurtje op het hete strand van Ibiza. Thomas Pannenkoek was er gesignaleerd terwijl hij een uurtje met zijn geliefde probeerde te genieten van de zon.

Hele horden toeristen kwamen op hem afgelopen, inclusief de wereldberoemde acteur Will Smith. Ook een dikke toerist uit Nederland (die naar verluidt teveel had gegeten) en een Vlaamse schone. Hun telefoon in fotografiemodus in de hand zetten ze een spurtje in naar de plek waar T.P. was waargenomen. Smith moest die dikke Hollander bij de schouders houden opdat hij het tempo zou kunnen bijhouden.

Uiteindelijk bleek het verhaal een broodje aap. Bij de plek aangekomen bleek het Pannenkoek niet te zijn die was gesignaleerd, maar ene George Clooney. Ontgoocheld droop de bende toeristen terug af richting  strandhanddoek.

 2 22

———————————————————————————————————————

bronnen: telegraaf.nl / entretenemiento.terra.es / mirror.uk / hln.be / de fantasie van Thomas Pannenkoek

 

 

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

33 reacties op Over Will Smith, een dikke Hollander en een Vlaamse schone…

  1. Rob Alberts zegt:

    George Clooney in het zonnetje gezet door vrolijke verwisseling met topblogger Thomas Pannekoek,
    is natuurlijk een veel te lange titel voor dit blog!

    Maar het blog heb ik vooral gelezen als een Cursus fotoshoppen;
    les 1: erg foute voorbeelden.

    Waarmee gezegd moet worden dat ik nu natuurlijk al uitkijk naar les 2.

    Zonnige zomer en vrolijke vakantiegroet,

  2. Marion zegt:

    Irritant gedrag vind ik het, dat vooral. Die verheerlijking van bekende mensen en vooral dat ze overal lastig gevallen worden. Ik zou voor geen goud met ze willen ruilen. Je hebt er een mooie post van gemaakt, Mr. P.

    • Je slaat de nagel op de kop, Marion. Net dat wou ik beschrijven in het logje van vandaag. Ook al ben je bekend ben je een mens als een ander, moet je regelmatig naar het toilet, peuter je al eens in je neus en heb je vooral behoefte aan af en toe een momentje privé.
      Daar achter hollen als een groupie van veertien is enorm belachelijk, nog meer voor een man als Joling (alstublieft zeg…). En dan die pers die er deugd van heeft om eens een blote vrouwenborst met foto in de krant te zetten…

  3. Frans zegt:

    Hilarisch, genoten.

  4. els zegt:

    De ontstane verwarring tussen jou en George Clooney kan ik ten volle begrijpen;-) . Maar de ontgoocheling van de toeristen, die begrijp ik niet…

  5. Suskeblogt zegt:

    die meid mag de volgende keer gerust naast me lopen hoor dan kan ik haar rondingen eens van dichtbij bekijken. Ik ben nu eenmaal geen hypocriet op dat vlak, Eigenlijk niet te geloven dat een blote borst in 2014 voor ophef kan zorgen. *oeps, verkeerde woordspeling ! :)*

  6. Ik denk dat Smith niet voor niks Will heet, want dat soort types wil de hele dag wel in de spotlights staan. Wil Joling was in dit verband trouwens ook een uitstekende naam geweest… 🙂

    Gr. Henk

  7. chefdelacuisinedelavie zegt:

    Gerard Joling? Goed voor hem. Will Smith? Leuke films, maar wat hij privé doet, interesseert me niet zo enorm. Maar een topless dame?! Hola, je hebt mijn aandacht 😉

    Oh ja, en Thomas Pannenkoek? Geen idee hoe jij er uit ziet, BV, misschien hebben wij al samen op de foto gestaan. Niets als buddy’s, maar wel als volgt: ik kijkend naar de lens van mijn vriendin, en jij dan weer kijkend naar de lens van jouw partner. Alleen de plek en het tijdstip hadden we gemeen 😉

  8. Kristien zegt:

    “Mijn buik was uitgezet door de lunch.” Wat een giller!

  9. Menck zegt:

    Ik zou al de Vlaamse mannen die zo’n buik hebben toch geen eten willen geven, eerlijk gezegd.

  10. chrissebie zegt:

    Gelukkig lees ik geen kranten, 😉

  11. Joyce zegt:

    Ik moet hier smakelijk om lachen, komisch blogje zo in de komkommertijd 😀 En tja het is allemaal ontzettend overdreven maar 100 keer liever al deze berichten als alle ellende op de wereld….

  12. Billy zegt:

    hahahaha, heerlijk!

  13. Rob Alberts zegt:

    Bij dagelijks nuttigen van mijn komkommersoep garandeer ik een buikverkleining. Geen getob met plastische chirurgie of strakke zweetcorsetten maar echt resultaat.
    Smakelijke groet,

  14. Rob Alberts zegt:

    En voor de mensen die mijn nieuwste blogpost willen lezen dan ook maar meteen de benodigde link: http://robalberts.wordpress.com/2014/08/06/komkommertijd/

    Vriendelijke en vredelievende groet,

  15. Paul zegt:

    Goede reactie van Gerard. Echt damagecontrol voor deze foto, want het is heel geloofwaardig dat die buik ontstaan is door 1x zwaar tafelen.

Geef een reactie

