Hoe gaat het ondertussen met onze Warre?

Warre 2

“Heel goed!” zou ik jullie antwoorden. Het ventje is ondertussen iets meer dan een maand oud en blijft in het middelpunt van de familie staan.

In de ogen van de ouders zie ik vooral vermoeidheid. Zo’n kabouter op de wereld zetten vraagt heel wat energie. Het is werkelijk de overstap van ‘ik doe waar ik zin in heb, waar en wanneer ik wil’, naar de constante zorg voor zo’n boreling.

Een zorg die eigenlijk nooit voorbij gaat. Straks komt de crèche, de kleuterschool, de lagere school, het middelbaar, de hogere studies.  De leuke momenten, maar ook de momenten waar het eens minder leuk wordt. Kinderen worden al eens ziek, hebben al eens problemen (op school). Er zijn al eens meningsverschillen over de opvoeding van het nageslacht. Wie geeft (altijd?) een standje, en is het wel nodig om streng te zijn?

We hebben het ook meegemaakt met onze kinderen. En die zorg blijft, ook als ze hun vleugels uitslaan en een zelfstandig leven beginnen. Maar je krijgt er zoveel voor terug, onbeschrijfelijk veel. Meer nog: ik zou me het leven niet kunnen voorstellen zonder onze twee kadees en hun (inmiddels) aanhang.

Nog een weekje doorbijten en we zijn eindelijk met vakantie. Drie weken dolce far niente. Een reisje, twee weken niet bloggen (wegens geen nood aan pc op reis),…

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie, reizen. Bookmark de permalink .

41 reacties op Hoe gaat het ondertussen met onze Warre?

  1. Liese zegt:

    ooh, zo’n schoon patatje! Kijk, als grootouders heb je nu weer iemand extra om je zorgen over te maken!

    • Een patat :)? Ik moet toegeven, qua schoonheid past hij in de galerij van onze eigen kinderen :). Hij zit nu nog in de fase waar hij zich verwondert in alles wat rond zich gebeurt. Hij laat het zich meestal goed bevallen.

  2. Suskeblogt zegt:

    met Warre zul je nog veel leuke momenten mogen meemaken. Smoet maar uw kieten ! 🙂

  3. aspasiablog zegt:

    Wat een schatje! Maar wat heeft dat kind aan zijn voeten?!

  4. Rob Alberts zegt:

    Nemen jullie Warre mee op vakantie?
    Zodat de ouders iets kunnen bijkomen?

    Tja, in de vakantie niet bloggen heeft wel wat.
    Tijdens het werk bloggen is voor de leidinggevende misschien niet acceptabel.

    Veel plezier!

    Vriendelijke groet,

  5. Marion zegt:

    Fijn te horen dat het goed gaat. Tsja, ik zal het nooit weten. Geen kinderen hier, maar ik geloof zeker dat je er heel erg veel voor terugkrijgt. Heerlijk, een vakantie in het vooruitzicht!

  6. chrissebie zegt:

    Wat een geweldig ventje! Natuurlijk zijn jullie daar apetrots op en zit dat manneke al heel diep in julder hart! Geniet van het reisje van twee weken, , en ik ben uiteraard geweldig curieus waar het naartoe gaat!

  7. Hillechien Prins zegt:

    Wat een heerlijk hummeltje om te zien

  8. Menck zegt:

    Überschattig! En het geluk spat zowaar van dit logje af.

  9. evavertelt zegt:

    Heerlijk! Ik denk dat we Warre en Flavieke maar eens aan mekaar moeten voorstellen 😜

  10. Een bewegelijk en tegelijk heel vriendelijk manneke. In de minuut dat ik naar hem keek heeft hij ongeveer 30 keer de hand naar mij opgestoken. Als ik een stempel had zou ik er “100% Pannenkoek” opdrukken.

    Gr. Henk

  11. Wat een schatje!
    Ik wens je bij deze alvast een hele fijne vakantie!

  12. Billy zegt:

    hij lijkt al behoorlijk actief, zelfs op foto kan ie niet stil liggen!
    Tja, kinderen beperken de vrijheid hé, maar je krijgt er toch een pak plezier van terug ook. Wat hun toekomst ons brengt weet niemand…
    Je hebt mooie vooruitzichten, Thomas. Hopelijk zit het weer dan opnieuw mee

  13. Joyce zegt:

    Wat een schatje! En vakantie hoort zonder bloggen Thomas, genieten van je rust heet dat 🙂

  14. Kristien zegt:

    Wat een lief ventje! 🙂 Die vermoeidheid herinner ik mij nog wel. Zo’n 23 jaar geleden ben ik bevallen van een tweeling. Dat was dubbel werk maar ook dubbel geluk. Als ik mijn dochters nu zie ben ik ongelooflijk trots!

Geef een reactie

