Hoe was Corfu ?

2

Drie kilogram geleden ben ik samen met mijn wederhelft naar Corfu getrokken. Je leest het goed: drie kilo geleden. De weegschaal sloeg tilt vanmorgen. Te verwachten eigenlijk, dat leventje van ‘dolce far niente’, het verblijf met lekker eten en drank naar believen moest zijn tol eisen. Ik ben kwaad op mezelf, maar blijf niet bij de pakken zitten. Uiterlijk over enkele weken wil ik jullie vertellen dat dit vervelende extra gewicht verleden tijd is.

2

 Tot daar het onderwerp zelfbeklag. De reis zelf was prachtig, beter dan verwacht. Corfu is niet zo’n eiland (zoals je het vaker hebt in Griekenland) waar je na een week het echte eilandgevoel krijgt, het gevoel vast te zitten in een vlotje in de oceaan. Zo enorm groot is het niet, maar toch zorgt de bizarre vorm voor een vasteland-gevoel.

2

We logeerden dichtbij de hoofdstad Corfu zelf. Het is te zeggen… de term ‘hoofdstad’ klinkt wat overdreven als je merkt dat je in een halfuur van de ene kant van de stad naar de andere bent gewandeld. Overheerst worden door buitenlandse machten is nooit aangenaam, maar je merkt in dit stadje dat de overheersing door de Italianen en de Engelsen heel wat sporen heeft nagelaten. Heel veel oogt Venetiaans zij het zeer slecht onderhouden.

2

Voor de liefhebbers leuke winkelstraatjes ook, en eens iets anders dan al die vaste ketens die je ziet van Brussel over Amsterdam tot Londen.

Twee prachtige forten aan weerszijden van de stad, waar je een schitterend zicht hebt over de omgeving.

2

2

2

Er is natuurlijk ook prachtige natuur. Een excursietje boeken in de bergen of zelf de wandelschoenen aantrekken en op verkenning gaan is heerlijk ontspannend. Zo kom je automatisch ook de Eiffeltoren van Corfu tegen (aha, jullie dachten dat dit een grapje was?)

2

Heerlijke rustige strandjes ook. Je hoeft alleen maar een straatje in te slaan en je neus te volgen.

2

En zei ik voor de reis iets over de heerlijke octopus? Natuurlijk hebben we die gevonden op reis.

2

Het heerlijke genieten hebben we gedaan, het wandelen, het mijmeren, het (veel te veel) lekkere eten en drinken.

2

2

2

2

Tijd om er thuis weer wat in te vliegen. We hebben nog vier daagjes verlof, en als we bedenken wat we in die tijd nog allemaal moeten doen… We zien wel hoever we komen.

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Hoe was Corfu ?

  1. Héél lang geleden ben ik er met de ex ook op reis geweest. Ik had bij het vertrek wel mijn bedenkingen over (het was een last-minute) maar daar aangekomen vond ik Corfu ook enorm mooi en vooral het paleis van ‘Sissi’. Enkele minpunten was het vliegveld, ’t is te zeggen .. daar de landingsbaan kort is moest het vliegtuig snel dalen en mijn oren hebben dat geweten. En het openbaar vervoer! Qua stiptheid vegen ze daar helemaal hun voeten aan 🙂

    • Hewel, wat dat openbaar vervoer betreft heeft men toch zijn lessen geleerd. Aan de meeste (grote) haltes hangen electronische borden, waarop je de volgende bussen kunt aflezen en het klopt redelijk. Dat paleis van Sissi vonden we ook mooi, maar kregen toen we in de tuin waren een enorme pletsbui op onze kop en moesten wegvluchten.
      De landingsbaan was inderdaad kort. Wij hielden er natte voeten aan over, maar met de temperaturen van ginder was dit vlug opgelost :).

  2. bentenge zegt:

    Fijn. Die strandjes lijken helemaal mijn ding.

  3. Rob Alberts zegt:

    Bij het inchecken bleef de metaaldetector maar afgaan.
    De Fluor uit mijn houten tandenstokers waren het probleem.
    Tegen mijn principes in ben ook ik gaan vliegen.
    Maar wat een lawaai daar bij stad Corfu.
    Gelukkig zaten wij in een huisje aan de andere kant van het eiland.

    Aan het einde van het seizoen was al het personeel net even iets minder.
    Maar het weer was genieten!

    Hoe is je Grieks nu?

    Vriendelijke groet,

  4. Suskeblogt zegt:

    zo te zien en te lezen een geslaagde vakantie.

  5. Marion zegt:

    Dat ziet er fantastisch uit op die foto’s. Dat zijn die drie kilo meer dan waard geweest lijkt me. Vergeet ook niet dat je lichaam in het koude België veel meer energie verbruikt alleen al omdat het moeite moet doen om op temperatuur te blijven. Die ene kilo ben je dus bij deze al kwijt 😀 Geniet nog maar van je vrije dagen en inderdaad, wat komt, dat komt.

  6. Kristien zegt:

    Toen je op reis vertrok, viel de regen hier met bakken uit de hemel. Gelukkig heb je het zonnetje meegebracht uit Corfu! Misschien een beetje laat maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag! 🙂

  7. Mooi zeg! Ik zou er zeker ook wel een keertje naar toe willen…

  8. shivatje zegt:

    En nu is het weer de realiteit en kan je nagenieten.

  9. chrissebie zegt:

    O fijn dat we even naar je reisfoto’s mogen kijken. Corfu, nog nooit geweest eigenlijk! Het ziet er inderdaad compleet anders uit dan Rhodos bijvoorbeeld! Geniet nog maar een beetje na van de vakantie. Werken kan je later nog!

  10. els zegt:

    Je blog ziet er plots zo zomers uit, de kleuren, mooie header,…
    Zijn je vakantiefoto’s trouwens met hetzelfde toestel genomen dat datgene wat je thuis gebruikt?
    Zo te zien hebben jullie hebt de nodige zonnevitaminen al opgeslagen om de komende herfst en winter door te komen.

  11. Liese zegt:

    yeyyy, je bent terug!

  12. Billy zegt:

    Corfu stond al met stip als enig Grieks eiland dat ik wil bezoeken aangeduid,
    en na dit mooie verslagje nog enkele plaatsen gestegen!

  13. Joyce zegt:

    Wat leuk die foto’s te zien, haalt een hoop herinneringen terug uit 2003 toen ik er was 😉 En jouw beleving is volledig gelijk aan de mijne! De kilo’s gaan wel weer verdwijnen maar de herinnering blijft 🙂

  14. mirjam1965 zegt:

    Kwam hier de naam Corfu tegen van een oudere blog, dit was mijn eerste Griekse eiland jaren gelden en ik was verkocht. Het land, de mensen en het eten Nu vele jaren, eilanden en ja ook kilo’s later bevalt het nog steeds moet ik zeggen. Grappig die eiffeltoren hahha, ben ook enkele malen op de Pantokrator geweest en koud dat het er was vergeleken met beneden brrr.

Geef een reactie

