Photo-Challenge – Over het Walplein richting Stoofstraatje

 

2

Oepsie. Even op de rem drukken, want ik heb nogal druk geblogd de voorbije week. Was initieel niet mijn bedoeling, maar eerst moest ik een ei lossen over onze voorbije reis, dan mocht ik een echte award 🙂 in ontvangst nemen, nog later werd ik besmet door een nostalgie-virus. De rem dus. Vanaf volgende week moet ik weer ‘arbeiten’, en dan schrijf ik enkel nog logjes in het weekend.

De Photo Challenge dus. Met een zwaai naar vriend Jerome Nachtbraker , initiatiefnemer van deze challenge, die in de loop van deze week betrokken raakte in een ongeval met minder prettige gevolgen. Fantastisch veel beterschap toegewenst, Jerome!

Vorige week bezochten we onze eerste eigen (huur)woning, we stapten richting Kunstacademie en vonden daar een mooi beschilderde auto op de parking. Nu stappen we langs de achterkant de academie buiten, en komen op het Walplein. Een zeer mooi pleintje waar onder andere ook één van de oudste stadsbrouwerijen van Brugge staan (de Halve Maan). Er stond een enorme vrachtwagen voor, zodat ik geen foto kon nemen. Jammer.

2

Je vindt er wel heerlijke terrasjes (wie was dat weer die onlangs vroeg waar hij terrasjes kon vinden in Brugge?) op een min of meer rustige locatie.

En ja, er wordt wijn gedronken.

2En er wordt Brugse kant verkocht. Vroeger was dit dé souvenir van onze stad, maar de laatste jaren begint kant plaats te maken voor andere zaken als chocolade en bier. Echte kant is ondertussen ook onbetaalbaar geworden. Jarenlang vond je hier en daar voor een oud Brugs geveltje wel een oud dametje die aan het klossen was. Zo’n klein stofje klossen kost uuuuuren en uuuuren werk. Mijn moeder deed het ooit als hobby tot haar handen het niet meer aankonden om het precieze werk te leveren.

2

Er zijn ook van die flutswinkeltjes die het hele jaar door kerstgerief verkopen. Flauwekul, vind ik dit, maar blijkbaar vinden toeristen het tof.

2

Gaan jullie volgende week mee naar het Stoofstraatje?

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Photo-Challenge – Over het Walplein richting Stoofstraatje

  1. bentenge zegt:

    Jaja, ik ga volgende week mee stoven in het straatje.

  2. Marion zegt:

    Ja, ik ben van de partij! Die lege flessen herinneren mij eraan dat ik zeker vandaag nog even langs de glasbak moet.

  3. tinyblogt zegt:

    Ben nu al benieuwd of je ook iets gaat schrijven over Malesherbes of alleen over bepaalde vroegere activiteiten…

  4. Suskeblogt zegt:

    Geen idee of ik je ooit deze video van het bezoek met mijn vorige collega’s aan de halve maan getoond heb maar hier kan je die vinden http://vimeo.com/14690160
    Volgende week ga ik ook mee hoor. Wil je mijn plaats vrij houden aub ?

  5. Natuurlijk stappen we volgende week mee,…veel plezier met het weer gaan werken,.het went snel 🙂

  6. shivatje zegt:

    Die kleine prachtige kant winkeltjes en niet alleen met kan maar met zoveel meer.
    Als ik het goed voor heb Thomas is er ook zo een speciaal chocolade winkeltje ergens in Brugge.

  7. Billy zegt:

    De Halve Maan heb ik al jaren geleden eens bezocht, zou er eigenlijk weer eens naartoe moeten. Kan ik meteen ook één van die andere terrasjes uitproberen… 😉

  8. heleen zegt:

    Jammer dat we alleen in het weekend van je zullen horen!
    Ik ben zeker van de partij de volgende keer.
    Heel veel plezier op je werk volgende week! 😉

  9. Joyce zegt:

    Wat een leuk pleintje zeg! Daar zou ik nou wat graag op een zonnige dag een drankje doen 🙂

Geef een reactie

