Zatte Mariëtte en het einde van drie weken verlof

2

Foto van een postkaart die ik vond in een stalletje langs de Knolselderbaan in Corfu-stad. Deze foto moet de aandacht trekken op dit logje (benieuwd of het lukt)

In Corfu zijn we in een (‘klik’)  hotel  gedropt, samen met een zestal andere Vlamingen. Ik heb op reis niet echt behoefte aan streekgenoten. Er zijn altijd wel van die ‘magnetische’ mensen die hun thuis niet kunnen missen en zich pas goed voelen als ze enkele Vlamingen kunnen aanklampen voor de rest van hun verblijf. Die koesteren ze, samen met de sanseveria en de pot choco die ongetwijfeld in hun valies zaten en op de vensterbank van hun hotelkamer terechtkomen.

Normaal gezien boeken wij nooit ‘all inclusive’. Geloof me of niet, maar wij zagen pas dat het van dattem was op het moment dat de reisbevestiging in onze mailbox binnenwaaide. Het is geen schande om te zeggen dat ‘prijs’ bij het kiezen van onze reis een belangrijk criterium is, en dit specifieke hotel was naar prijs-kwaliteit (jawel, gecheckt op Trip Advisor) het beste dat we konden vinden.

Wij trokken er elke morgen met de rugzak op uit. Een wandeling, een excursie, een stadsbezoek, samen naar een verlaten strandje stappen en wat mijmeren, gezeten op een rotsblok met zicht op de wijde zee en een dobberend bootje. We lieten het gewoon op ons afkomen. Soms liepen we rond de middag eens binnen in het hotel (voor een plasje, een andere outfit,..), en dan zagen we dat velen al zo dronken als een kanon op het terras of rond het zwembad zaten. Niet moeilijk als je vanaf 10u30 de gratis whisky, wijn, ouzo of halve liters bier naar binnen zit te kappen.

Zatte praat is niet aan mij besteed, maar soms vraagt beleefdheid toch ten minste even naar deze mensen te luisteren. Zo was er de ‘belevenis’ van dit koppel oudjes van rond de zeventig die aan het zwembad een topless dame gezien had, die bijzonder gul voorzien was van borsten. “En paraderen dat ze deed”, zei eentje ervan. Zelf had ze in haar leven nooit veel gebruik gemaakt van beha’s. Zoveel was duidelijk toen ze probeerde na te doen hoe die dame langs het zwembad ‘paradeerde’ – ze haalde hierbij haar eigen borsten op vanuit lagere regionen en hield ze demonstrerend in de hand (gelukkig boven de kledij). Ik wist niet naar welke kant te kijken. Diezelfde Zatte Mariëtte demonstreerde ’s anderendaags, even dronken, hoe ze zich wast in de douche, inclusief de intieme lichaamsdelen. Daar zaten we echt op te wachten. Not, dus….

Toevallig zag ik de topless dame in een verloren hoekje van één van onze eigen vakantiefoto’s. Aan u te oordelen of ‘ze‘ echt zijn of niet. Want daar waren de dametjes het over eens: in geen geval waren dit ‘echte (hik!). Belachelijk, al die commentaar op borsten. Elke vrouw mag trots zijn op wat ze heeft, en laat al die commentatoren maar eens in eigen – euh – boezem kijken.

2

Het aardig koppeltje waarvan ik sprak bleef maar voor een weekje, en heeft in al die tijd nooit een voet buiten het hotel gezet. Het ene dametje kon zogezegd ook niet. Haar rug, weet je wel… ’s Morgens was ze er wel als de kippen bij om in gezwinde pas en met rechte rug haar handdoek te reserveren op het mooiste plaatsje aan het zwembad.

Komisch detail: één van de dametjes, de vriendin van Zatte Mariëtte, leek helemaal de oudere versie van actrice Miranda Hart van de komische Britse serie ‘Miranda’. ‘Gebrakt en gespogen’, zoals we het stijlvol uitdrukken in West-Vlaanderen.

2

Het voordeel is wel dat je, voor mensen die steeds binnen zo’n hotel blijven, nooit je portefeuille moet bovenhalen. En zuipen maar van ’s morgens vroeg tot ’s avonds elf uur. Gezellig !! (maar dan heb je wel niks gezien van je reisbestemming).

Bwah. Elk diertje zijn pleziertje.

Mijn vakantie zit er op. In die periode ben ik 56 geworden. Oud? Het is maar hoe je jezelf voelt – in mijn hoofd voel ik mij veertig. Zoiets. Enfin, morgenvroeg weer die das zoeken van onder het bed, die broek proberen dicht te krijgen (ik moet nog bijna twee kilogram kwijt) en met een gestreken gezicht mijn klanten te woord staan. Raar maar waar, ik heb ze toch een klein beetje gemist…

Ik stel de werkdag nog even uit door nog één keer te luisteren naar het hitje dat grijsgedraaid werd in ons hotel (tijdens ontbijt, lunch én avondmaal). Heel mooi lied, maar als je het duizend keer hebt gehoord komt het toch je strot uit :). Ik had het zangeresje in kwestie nog nooit gezien, en was blij verrast bij het zien van één van haar clipjes. Ze lijkt zowaar een beetje op ons nieuwste schoondochtertje :).

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

46 reacties op Zatte Mariëtte en het einde van drie weken verlof

  1. Hillechien Prins zegt:

    Wat een heerlijk verhaal weer. Ik moet ook iets om handen hebben tijdens mijn vakantie

  2. Rob Alberts zegt:

    Proficiat
    Feliciterende groet,

  3. Suskeblogt zegt:

    gefeliciteerd alsnog en geniet er maar van of ze nu echt zijn of niet, maar bedenk wel dat hoe meer je drinkt hoe mooier alles wordt.

  4. Marion zegt:

    Ik zal meteen maar met de deur in huis vallen, daar ben ik tenslotte vrouw voor: De bovenste zijn echt, de onderste niet. Maar wat boeit het, ze zijn allebei mooi. Gezever inderdaad. Vrouwen zijn rare schepsels. Ze lijken elkaar soms het licht in de ogen niet te gunnen. Blij dat ik daar geen last van heb. Ik heb me weer kostelijk vermaakt met je verhaal. Geweldig, ik zie het één en ander voor me. Lijkt me heerlijk, dat blauwe water, een rotsblok, een bootje, beetje zand en strand. Perfectos! En proficiat alsnog!

    • Mijn lieve dame heeft dezelfde conclusie genomen (qua echtheid van de voorgevels). De commentaren van die bewuste vrouwen had ikzelf ook niet verwacht – enige solidariteit onder vrouwen zou op zijn plaats zijn (bij mannen is het echter niet anders).
      Dank voor de proficiat 🙂

      • bentenge zegt:

        Hoezo bij mannen is het niet anders ? Ela menneke 🙂

        • Bij veel mannen is het zelfs nog slechter :)! Zowel commentaar op de fysieke verschijning van hun mede-seksegenoten (te dik, te lelijk, te…) als op het uitzicht van vrouwen (dan zijn het meestal nog de mannelijke exemplaren met bierbuik, drankneus,.. die het voortouw nemen in die commentaren).
          Mensen zijn rare zoogdieren! Er zouden meer spiegels moeten geïnstalleerd worden zodat velen eerst eens naar zichzelf kunnen kijken.

  5. bentenge zegt:

    Als dat nieuwste schoondochtertje even goed kan zingen worden dat leuke zondagen 🙂
    En hopelijk heeft ze de echte mooie borsten van de bovenste foto. Ow, wacht, dat mag ik niet zeggen zeker ? Dank je wel voor de fijne verhaalillustrerende foto’s, maar ik was ook zonder wel even komen lezen. Enne, hop hop, fijne terug naar werk dag morgen !

  6. chrissebie zegt:

    Wel, ik heb het ook niet zo voor dit soort vakantie. Maar ik moet zeggen , het was handig zolang de kinderen meegingen. Geen gezeur, om een cola, een ijsje, enzovoort. Maar sinds wij zonder kinderen reizen hoeft die formule voor mij ook niet meer. Ik reis ook om te zien, te ervaren en het land te proeven. Mij zal je niet veel aantreffen aan het zwembad. Wel, een uurtje of zo, of in de voormiddag a

  7. jeaninehv zegt:

    Eens met Marion..De bovenste zijn echt, de onderste zeker niet!

  8. chrissebie zegt:

    oeps, ik was nog niet klaar met typen! Nu gaan wij niet meer kiezen voor een all inn formule , tenzij , we daarvoor idd geen grote meerprijs hoeven te betalen. Want uiteraard, we eten en drinken dan ook meer dan anders en eigenlijk is dat nergens goed voor!

    • Hier was dit eigenlijk ook niet het geval. Het hotel kreeg een betere score dan andere (niet-all-inclusive hotels) en was toch ietsje goedkoper. We hebben dan ook af en toe buiten het hotel gegeten (twee keer zeer lekker, één keer zo vies dat we nadien nog in ons hotel zijn gaan eten 🙂 )

  9. shivatje zegt:

    Nog even nagenieten van de vakantie het mooi’s in alle vormen, om dan weer aan de slag te gaan.
    En ja op vakantie moet men het land leren kennen, en niet dagen achter elkaar in het hotel blijven.

  10. Eilish zegt:

    Ik hoop voor jou dat er een fout in de tekst staat : ‘ze haalde hierbij haar eigen borsten op vanuit lagere regionen en hield ze demonstrerend in de hand (gelukkig boven de kledij)’ Ik zou toch gelukkiger geweest zijn mochten die borsten onder de kledij gebleven zijn, maar kom elk zijn goeste nietwaar ?
    En nu diezelfde goeste zoeken om te gaan werken morgen !

  11. heleen zegt:

    Gefeliciteerd en zo te horen was het vertier (zowel luister als kijk) ook all inclusive! 😉

  12. Menck zegt:

    Moesten velen zich nu eens wat minder focussen op de uiterlijkheden van medemensen – en dan in het bijzonder het geven van kritiek op de “mindere” kantjes – de wereld zou er een pak mooier uitzien.
    En WTF: van ’s morgens al dronken rondlopen (rondzwabberen)? Marginaliteit ten top.
    Toch blij dat je genoten hebt. 😉

  13. TheHappyFive zegt:

    Ik denk dat het vooral is vanwege de voorbeelden opgenoemd in dit verhaal dat wij steevast onze tent ergens neerpoten. Kleine campings, rustig hoekje, aangename mensen.
    Verder een ferme +1 voor de reactie van Menck!

  14. Joyce zegt:

    Met een lach je blog gelezen en Thomas 3 dikke smakkerds voor je verjaardag! Hiep hiep hoera!!!

  15. Billy zegt:

    eerst en vooral van harte gefeliciteerd met die 56e verjaardag, Thomas!
    Ikzelf vind die all-in formule niet slecht, maar je moet dat ook niet denken dat ik de hele dag op hotel te vinden ben, wel integendeel. Ik ben een échte curieuzeneus op vakantie, wil alles gezien hebben in het rond. En die all-in laat dan ook toe om een lunchpakket te reserveren voor ’s middags, wat handig meegenomen is als je de hele dag weg bent.

    Dat hitje vind ik best te pruimen hoor! Hoorde het nog niet eerder. En het zangeresje mag er best wezen, net als je schoondochter dus… 😉

  16. Nog van harte! Ik voel mij weer piepjong als zijnde 41 ;-))

  17. De Fruitberg zegt:

    All in hotels, absoluut niets voor mij. Die mijden we als de pest. ’t Soort klootjesvolk dat je hier boven beschrijft kan ik missen als de pest, en vlamingen op verlof ook trouwens 😀

  18. DjeauOui zegt:

    Die Miranda. Wat een wijf.

  19. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Echt super leuk geschreven. Ik heb hardop moeten lachen.

  20. Liese zegt:

    ik begrijp nooit waarom vrouwen topless zonnen. Je loopt op straat toch ook niet topless dus of ze nu bruin of wit zijn, niemand ziet dat toch behalve je partner en jezelf?

Geef een reactie

