The 5 reasons why I smile tag

 

A

Gisteren werd ik genomineerd. De zegening kwam van Joyce  (klik op haar naam!) een sympathieke Hollandse sterke dame die sport in pyjama. Raar? Vind ik ook, maar… sssssjjjjjtttttt! Voor één ding moet ik jullie verwittigen: als je haar weblog bezoekt, smeer je dan maar op voorhand een paar boterhammen om tussen het lezen in te verorberen. De lappen tekst die ze op haar lezers loslaat zijn soms zeer lang. Dank je wel Joyce om me te nomineren. Eigenlijk was ik van plan niet meer op zo’n tags in te gaan, maar ik kon het jou niet weigeren. Vooral omdat ik, zoals je vroeger al las in mijn reacties op je schrijfsel, zeer bang van je ben als je verschijnt in combat-uniform.

Voor wie het Engels niet machtig is, wat uitleg over deze tag. Vrij vertaald: “Tag is een Ierse jongensnaam. Het betekent `knap. variant van Teague.`. De volledige vertaling van de titel is dus: “Vijf rozijnen waarom ik lach Ierse jongensnaam”. Begrijp je hem?
Neen? Ik ook niet, maar dat doet er hier niet toe.

Eén of andere slimmerd heeft enkele regels gekoppeld aan het uitvoeren van die opdracht.
– Tag 5 andere bloggers om deze tag te doen. (doe ik niet, ik ben in een anarchistische bui)
– Maak de naam bekend van diegene waardoor je genomineerd bent in je artikel. (check!)
– Noem 5 redenen waarom jij lacht of blij bent. (volgt hieronder)
– Kopieer deze regels en zet ze in jouw artikel. (check!)
– Kopieer de TAG afbeelding en plaats die in jou artikel. (check!)

Vijf dingen dus waar ik vrolijk van word…

1. Zonder enige discussie, op nummer één met gouden stip: bij het zien van mijn schat. Na een vermoeiende werkdag, na een nachtje slapen als ik haar naast me zie liggen, duizenden situaties. Als ik bijvoorbeeld op een feestje kom en zij is er al dan straalt ze gewoon en steekt ze (figuurlijk) boven iedereen uit. Straks zijn we 34 jaar gehuwd en nog steeds zijn die vlinders daar.

2. De zon. Echt waar, het zien van de zon maakt me gelukkig, maakt me ongelooflijk blij. Ik krijg het schijt van die korte donkere dagen die er weer aankomen. Had het niet van de familie gekomen die we zouden achterlaten, we waren al lang verhuisd naar één of andere tropische locatie.

3. Iemand die welgemeend dank-je-wel zegt. Er was een tijd in mijn job waar rond de Kerstdagen heel veel mensen pralines, koekjes en andere toestanden meebrachten. Nu gebeurt dit niet meer, en gelukkig maar (ik snoep niet omdat elke bij 100 gram die ik binnenspeel er 200 gram blijft plakken 🙂 ). Af en toe krijg ik een klant aan mijn bureau die gewoon eens een dankjewel komt zeggen, en dat doet zo’n deugd.

4. Een reis boeken. We zijn rasechte globetrotters, hebben al héél veel gereisd, maar hebben nog een oneindige bucket-list van bestemmingen die we willen aandoen. Sommige ervan hebben we een paar jaar terug moeten schrappen omdat ze té duur uitvielen, maar vorig jaar ontdekten we toevallig dat reizen via Schiphol zoveel goedkoper is van via Brussel. We reizen twee keer per jaar. We genieten enorm van het ‘voyageren’ zelf, maar ook heel veel van het voor- en het naspel.

5. Raar doen. Zoals jullie weten uit de tientallen foto’s die ik al van mezelf heb gepost op mijn weblog heb ik een nogal ernstige kop. Als ik dan eens een practical joke uithaal, is er niemand die mij verdenkt :). Mijn tweede specialiteit is een ernstig gezicht te behouden, ook als ik het binnenin bescheur van het lachen.

Zo, Joyce, is dit ongeveer wat je had verwacht?

De factuur volgt…

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

20 reacties op The 5 reasons why I smile tag

  1. bentenge zegt:

    Kijk eens aan, 34 ! Dat is een dubbele 17 🙂

  2. tinyblogt zegt:

    Moest ik getagd zijn, ik zou natuurlijk zeggen dat ik smile bij het lezen van Thomas’ blog. 🙂
    En het treft: ik ben één van die rare die complimentjes geeft en dank u zegt tegen onbekenden. We komen elkaar echt nog eens tegen, serieus. 😉

  3. Suskeblogt zegt:

    En zo hebben we weer een klaarder beeld van je voor zover dat beeld klaar kan zijn natuurlijk. 😉

  4. Marion zegt:

    Beter!!! Strak ingevuld, Mr. P. Top.

  5. Menck zegt:

    In punt 1, 3 en 5 herken ik me helemaal. In puntje 2 slechts ten dele, want tropische locaties zeggen me niks. Ik ben overigens je reinste huisduif.
    Het lijkt wel of de stokjes van weleer heden als tags weer heropleven. 😉

  6. Billy zegt:

    ik heb die foto’s van jezelf dan gemist blijkbaar

  7. Hersenspinselkrabbels zegt:

    zo lief, nummer 1 🙂

  8. Mr.Pannenkoek gaat de schattige toer op 🙂 :-), zo leuk om te lezen zoals altijd hier!

  9. En ik krijg weer een glimlach van het lezen waar anderen blij van worden! 🙂 Leuk gedaan.

  10. Joyce zegt:

    Ow geweldig!!! Ja dit was helemaal wat ik zocht en niet zo negatief over de pyjama hé moehahahaha

Geef een reactie

