Photo Challenge – omgeving OLV-kerk

2Als ik het mijn fototoestel in Brugge rondloop, vind ik het heerlijk om eens een toeristje te fotograferen. Neem nu die twee Oosterse mensen die op stap zijn naar de OLV-kerk. Ik passeerde ze gewoon, draaide me vlug om en vroeg in internationale gebarentaal 🙂 of ik hen op de gevoelige lens mocht vastleggen. De oudere generatie Aziaten heeft moeite met liefde uiten in het openbaar – elkaar eens goed vastpakken voor de foto was blijkbaar geen optie, maar ze zetten beiden een mooie glimlach op en lieten gebeuren wat moest. Heerlijk toch…

2

In de schaduw van de kerk ligt het Gruuthuuse-museum met ervoor het aller-allermooiste pleintje van Brugge. Helaas was dit niet toegankelijk op mijn wandeling en moet ik een andere keer terugkeren.

We stappen door de poort achter de kerk (waar die twee Chinezen zo lief poseren) en komen binnen in de tuin van het Arentshuys- en koetsenmuseum.

2

Het bruggetje naar het pleintje is super romantisch en decor voor honderden foto’s per dag. Op deze foto zie je niemand staan – ondertussen weet je wel waarom (het vroege uur van mijn bezoek).

2

Het sprookjesachtig tafereel dat ik zie één het bruggetje is overgestoken vind ik nog steeds onwezenlijk mooi, hoe vaak ik het ook al heb gezien. Twee weken terug maakte ik met de collega’s van het werk nog een boottochtje op de Brugse Reitjes, en passeerden we hier langs. Een heel aparte gebeurtenis, je ziet Brugge vanuit een totaal andere hoek. Zeker eens doen als je in Brugge bent.

2

De andere kant van het Bruggetje, nog steeds mooi, je voelt je echt in de Middeleeuwen.

2

Het pleintje zelf – een toonbeeld van rust.

2

Aan de overkant: het museum Arentshuys. Vandaag gaan we niet binnen, we zien wel wat nog mogelijk is in de tijd die ons nog rest in 2014.

Volgende week stappen we terug naar het kanaaleiland, want de wandeling zit er bijna op. En daarna? Voer genoeg!

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in Brugge, Brugge Photo Challenge, filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Photo Challenge – omgeving OLV-kerk

  1. Marion zegt:

    Wauw, wat mooi!!! Inderdaad, het lijkt wel een sprookje. Een middeleeuws sprookje! Wat een heerlijkheid om daar te wonen, zeg! Jullie boffen! 😀

  2. evavertelt zegt:

    Eeuwen geleden dat ik nog eens in Brugge was… Misschien toch nog eens doen.
    Is de stad eigenlijk te doen met een rolstoel? Dan zou Kleine Kadee meekunnen…

  3. Kristien zegt:

    Brugge vrij van massatoerisme… het heeft wel iets.

  4. Toch geweldig hoe goed dat het allemaal bewaard is,…..en vooral de sfeer die het al eeuwen meedraagt,……mooi!! Echt mooi,..waren er maar meer van die steden bewaard gebleven!

  5. shivatje zegt:

    Thomas je laat weer een prachtig stukje zien.

  6. bentenge zegt:

    Brugge. Deze morgen stond ik in het Brusselse Noordstation. Onvoorstelbaar. De helft van de mensen woj naar Brugge. Even kijken naar je foto’s maakt weer duidelijk waarom.

  7. Liese zegt:

    Nu mijn schoonbroer er een stekje heeft gekocht ga ik er binnenkort ook wel nog eens de binnenstad verkennen….

  8. Suskeblogt zegt:

    Veel te lang geleden dat ik daar nog eens in de buurt was. Vroeger ging ik maandelijks mijn strips en comics halen in de Striep maar da’s ook al een tijdje geleden. De laatste keer was ik er voor een teambuilding.

  9. heleen zegt:

    Prachtige foto’s, moet echt binnenkort weer een weekendje boeken in Brugge!

  10. cornutus zegt:

    Mooi hoor. Brugge blijft een mooie stad. Toch maar weer eens een keer naartoe. Hoewel, dat heb ik vaker gezegd.

  11. Billy zegt:

    jammer dat dat aller-allermooiste pleintje onbereikbaar was!

Geef een reactie

