Gezonken duikboot zonder erg voor mij, helaas niet voor iedereen…

In dit bericht (‘klik’!)  vertelde ik op een ludieke manier hoe ik blunderde bij het produceren van een strontstaal. Excuse my French, maar ik noem een koe gewoon een koe.

A

Eerlijk gezegd verwachtte ik een nieuwe brief met inhoud om een nieuw monster te nemen. ‘De duikboot was verdronken’, en ik probeerde dan maar een staal te nemen van de kop die nog boven water uitstak.

Je had van me hoedanook het resultaat tegoed. Ofwel de opdracht voor een nieuw staal ofwel de bevestiging van het resultaat. Het wordt het tweede, gelukkig maar. Mijn kak is goed bevonden. Het had leuk geweest had ik ook felicitaties gekregen, maar het is nu éénmaal niet anders.

Alle gekheid op een stokje, hoe ludiek ik het ook probeerde te benaderen, zo’n preventie is goud waard. Krijg je de kans eraan mee te werken, DOEN ! DOEN, DOEN, DOEN !!!

We hebben een schoonzus waarbij deze vreselijke ziekte begin vorig jaar werd geconstateerd. We hebben niet veel contact met dit koppel, maar leven uiteraard hard mee. Alles zag er tot een maand geleden naar uit dat ze aan de beterhand was na een lijdensweg van operatief ingrijpen, chemotherapie,… De hoop tot een volledig herstel werd een dikke week terug de kop in gedrukt.

Terug naar af, met veel minder moed en een massa meer twijfels dan vorig jaar. Hopen en duimen maar..

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Gezonken duikboot zonder erg voor mij, helaas niet voor iedereen…

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte en beterschap voor jouw schoonzus.

    Voor jou lijkt het raadzaam niet te veel om te kijken naar gezonken duikboten.
    Misschien dat er een keer een duikbootkapitein van jouw gezicht schrikt en een torpedo in jouw richting afvuurt?

    Bemoedigende groet,

  2. Menck zegt:

    Doe mij dan maar liever een duikboot met schuim op. (Hoegaarden met een citroenjenever in.)
    Anyway: eind goed, al goed. En inderdaad: DOEN.

    • Voor mij een donkere Leffe, graag, niettegenstaande mijn twee ferme zonen dit ‘geen echt bier’ vinden :).
      Nog liever zo’n staaltje nemen dan een dokter die zijn vinger in je h.l steekt om een prostaatonderzoek te doen, hoewel dat laatste dan ook maar moet als het één en ander kan voorkomen…

  3. Oef, wat een geruststelling!!! Ben echt content voor je. En nu mag je terug duikbood spelen 😉

  4. Marion zegt:

    Nou, eind goed, al goed. In jouw geval dan. Sterkte met je schoonzus.

  5. Liese zegt:

    soms moeten we eens goed wakkergeschud worden alvorens we actie ondernemen!

  6. Suskeblogt zegt:

    vorige week vroeg mijn huisarts of er darmkanker in de familie voorkomt. Alhoewel dit niet het geval is ben ik toch van plan zo’n onderzoek aan te gaan.

  7. ’t Is iets met die kankers… het treft meer en meer alle leeftijden. Je mag er niet bij stilstaan zeker?

  8. Billy zegt:

    onze beste vriendin ligt op dit moment te bekomen van een zoveelste ingreep aan haar darmen. We begrijpen het dus best…

  9. Maaike zegt:

    Sterkte voor en met je schoonzus!
    Heel fijn dat je halsbrekende toeren van de vorige keer niet voor niets is geweest; gefeliciteerd kan ik dan wel zeggen.

  10. TheHappyFive zegt:

    Hier wordt in vijfvoud geduimd voor je schoonzus!

Geef een reactie

