Photo Challenge – terug naar het Kanaaleiland

2

Vlak buiten het oud St.Jan zie je aan de rechterkant die prachtige overbouwing van de straat. Dit bouwwerkje fascineert me al sinds mijn prille jeugd, maar ik kom er maar niets meer te weten over.

2

Ik droom even weg bij het zijzicht op een kanaaltje terwijl ik opnieuw naar het Walplein stap.

2

Op de heenweg had ik de paardenfontein niet gefotografeerd (er stond een vuilniskar voor 🙂 ). Hiermee maak ik het goed. Hoe heerlijk moet het zijn voor een paard hier te komen drinken terwijl een soortgenoot je staat aan te kijken.

2

Met gezwinde pas stap ik verder, want mijn job roept me. Blij als een kind zie ik eendjes naar de waterkant huppelen.

Wat je niet kunt horen is dat ik hun geluid imiteer :). ‘Dom’? Ja, ik weet het, afwijkingen zijn me niet vreemd.

2

2

Nog een campus van het oude Sint Jansziekenhuis – tegenwoordig ingericht als bejaardentehuis.

Ken je die nog?

 

2

Juist, ja, de Poertoren, maar nu in een betere belichting dan die keer in juli.

2

Het bruggetje op richting Kanaaleiland

2

En terug wandelen richting ons huisje in Koolkerke. Om een halfuur te laat toe te komen op het werk. Voor één keertje kan dit geen kwaad.

Volgende week starten we in een ander deel van onze binnenstad. Trek maar een dikkere jas aan, het wordt kouder.

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

27 reacties op Photo Challenge – terug naar het Kanaaleiland

  1. Marion zegt:

    Voor zulke mooie plaatjes mag je iedere dag een half uur te laat komen. Volgens mijdoen herl veel mensen dat: eendengeluiden imiteren. Tenminste, dat hoop ik. Ik wel in ieder geval.

  2. heleen zegt:

    Wat een heerlijke wandeling zo op de zaterdagmorgen! Zal mijn winterjas van de zolder gaan halen! 😉

  3. bentenge zegt:

    Die paardenfontein vond onze dochter ook buitengewoon interessant.

  4. Eilish zegt:

    De poertoren, poer = buskruit ? Ik leer bij, dat wist ik niet, heb altijd gedacht dat het een watertoren was.

  5. Suskeblogt zegt:

    moeten de sledehonden van stal gehaald worden volgende week ? Ik ben benieuwd.

  6. Kristien zegt:

    Nu ik die paardenkop zie, wist je dat de Brugse koetspaarden op commando pissen? Ze wachten op een fluitsignaal van de menner.

  7. Billy zegt:

    ik zeg wel aan alle dieren goedendag als ik aan het fietsen ben… 😉
    En wie was de dame op de brug?

  8. Menck zegt:

    Het Kanaaleiland: daar zit muziek in! De brug ernaartoe vind ik bovendien erg fraai.
    Mooie wandeling alweer. Al eens gedacht aan een carrièrewending? Bij de toeristische dienst van Brugge, bijvoorbeeld. 😉

  9. Moeten we je al inschrijven voor beste eendenimitator????

  10. Joyce zegt:

    Wat ik me afvraag Thomas is of er ook geluidsopnames zijn van jou eenden immitatie 😉 lijkt me grappig om te horen. Weeral een mooi stukje wat je ons hebt laten zien 😀

  11. Bart zegt:

    Het blijft toch echt wel ‘Brugge die scone’. Blijft een van onze topbestemming voor een uitstapje (spijtig dat we er 120 km voor moeten rijden). En ja, je bent echt niet de enige die dieren imiteert , ik mag al eens meekwaken met de kikkers in onze poel :-).

Geef een reactie

