The Big Thomas Pancake music-tag

Ik ben de weblog van deze Oost-Vlaamse dame nog niet zo lang aan het volgen. Ze schrijft zeer gezapig over haar gezinsleven waar zijzelf, haar man, haar zoontje en het zoontje in wording de hoofdrol spelen.

Kort geleden heb ik vriendelijk bedankt voor een ‘tag’ die ze me doorspeelde, wegens het feit dat ik het kort voordien al had ingevuld voor iemand anders. Ze kreeg een tegoedbon, en ze gebruikte die om me een nieuwe tag door te spelen.

De music tag, dus…

Kan men een tag twee maal weigeren? Hoe komt zoiets over? Nochtans, mijn kennis van muziek, bands, uitvoerders, clipjes,.. is blijven steken in de helft van de jaren tachtig. Sinds een dikke vijftien jaar heb ik last van hardnekkige tinnitus, waardoor ik nooit meer de fantastische ervaring van ‘totale stilte’ mag ervaren. De hele dag door tot ’s nachts toe hoor ik constant gefluit in mijn oren. Ik zou veel geld over hebben aan de ervaring om eens een dagje te mogen leven zonder dat irritante gedoe in mijn bovenkamer. ‘Muziek’ is voor mij lawaai. Hoe vaak heb ik tegen mijn kinderen al gezegd: “De mooiste muziek is de stilte!”, waarbij ze een diepe zucht slaken met de melding: ” ’t komt weer van papa… “

Maar: niet gezaagd en geklaagd, we zullen de tag ondergaan πŸ™‚ !

Wat is je favoriete artiest/band van dit moment?
Die is simpel. Ik hou me niet bezig met idolen, ken ook niks van hedendaagse muziek. Vraag me om tien artiesten te noemen en je zult heel veel geduld nodig hebben. Geen favoriet dus.

Welke artiest/band zal je altijd goed blijven vinden?
Als ik thuis ben, staat de radio nooit aan. Als dit uitzonderlijk dan toch gebeurt (bijvoorbeeld als behang als we visite hebben) wordt al eens een zacht exotische deuntje opgezet uit een verouderde cd-collectie. Evergreens, als het ware. Toch geen kat die luistert, onze visite zwijgt amper.

Wat is voor jou het beste nummer wat ooit gemaakt is?
Dan kies ik voor nummer zeven. Is een zeer mooi getal, vraag me niet waarom.

Wat is het meest beschamende nummer dat je in je afspeellijsten hebt staan?
Wat is een afspeellijst, dan :)?

Wat is de top 5 van meest gespeelde nummers in je afspeellijsten?
Euhm…


Wat vind je het beste album ooit gemaakt?

Ik heb verschillende favoriete foto-albums. Dit doe ik wel graag en is altijd een heel leuke souvenir waar we nog jaren plezier aan beleven. Bij elke reis hoort een album vind ik.

Wat vind je de mooiste album-cover ooit gemaakt?
Even nadenken. Geef mij maar gewoon een mooie cover van een knappe dame. Wat is mooier in de wereld dan een mooie vrouw? Dat is ook de reden waarom ik elke morgen goedgemutst uit bed stap, alleen maar omdat ik mijn schat heb gezien.

2

Wat vind je het mooiste nummer voor een soundtrack dat ooit gemaakt is?
Geen idee, echt niet !

Wat is het eerste concert waar je ooit heen ging?
Je meent het?Β  Ik ben nog nooit naar een concert geweest, en heb er ook geen zin in.

Wat is het beste concert waar je ooit geweest bent?
Dat van mijn nonkel Jerome die mondharmonica speelde in het Sportpaleis van Antwerpen. Not, dus…

Wat vind je de mooiste quote uit een nummer?
Jéézus! Quote uit een nummer?

OK, dan… als het Γ©cht moet. De quote van Jean Blaute in de wereldhit http://www.youtube.com/watch?v=ik_W2QLaQig&gl=BEΒ  Een quote-vraag, eigenlijk. Waarom zijn de bananen krom?

Bespeel je muziekinstrumenten?
Ik kan geniale dingen doen met een soeplepel op tafel, als dat meetelt.

Heb jij een speciaal liedje met bepaalde mensen?
Absoluut niet.

Is je muzieksmaak over de jaren veranderd?
De vorm is meer vierkantig geworden, vind ik persoonlijk.

Pfft. Was me dat een moeilijke tag. Sorry dat ik er zo’n boeltje van heb gemaakt, maar beter zal me nooit lukken. Ben ik dan saai? Misschien…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op The Big Thomas Pancake music-tag

  1. Suskeblogt zegt:

    Ik wist niet dat je muzikaal talent bijna even groot is als het mijne.
    Bij deze is dit genoteerd !

  2. Ik ben al lang blij dat je me geen tweede keer afgewimpeld hebt en je complimenterende intro van mijn blog is fijn om te lezen! πŸ™‚

  3. chrissebie zegt:

    Allee gij, dat verbaast me nu si! Ik had gedacht dat je van muziek hield. Misschien dan toch een beetje van het geluid van de beiaard in Brugge???

  4. Menck zegt:

    Ik vrees dat je nooit in de jury van ‘The Voice van Vlaanderen’ zult terchtkomen, meneer Pannenkoek. πŸ˜€

  5. heleen zegt:

    Hahahaha geweldig! Erg informatief! Ik moet u nog wel vragen: die sneeuwvlokjes, die dwarrelen over het scherm, is dat door u toedoen of heb ik een virus? πŸ˜‰

  6. bentenge zegt:

    Dat smaken verschillen weet ik. Maar er zijn echt betere covers dan die πŸ˜‰

  7. beauninoblog zegt:

    Goss zeg, en ik dacht dat ik erg was.

  8. Marion zegt:

    Briljant. Ik wist dat er mensen zijn die weinig om muziek geven, maar dit… dit had ik niet verwacht. Nooit! πŸ™‚

  9. Billy zegt:

    hahahaha, je hebt die tag wel plezant beantwoord, Thomas.
    Ook al werd die Oostvlaamse dame dus niet echt aan tips rond muziek geholpen.

  10. Ik heb de tag toch met plezier gelezen. En ik vind het precies ook geen gemakkelijke tag, zou zelf serieus moeten nadenken en zoeken.

  11. Hahahahahahahaha, ik denk dat mijn tag er zo als die van Mr.Pannenkoek zal uitzien :-),………ik voel me al stukken minder alleen,…

  12. Inge zegt:

    Ik hou ook wel van de stilte… Maar ik heb wΓ©l een playlist maar dat is dan voornamelijk voor tijdens de strijk πŸ™‚

  13. kakel zegt:

    Haha, ik heb me rot gelachen πŸ™‚ Je geeft antwoorden waar niemand een cent wijzer van wordt. Heerlijk, van zo’n lijstje houd ik wel.
    Sinds ik het chronisch vermoeidheidssyndroom heb, vind ik stilte ook het allermooiste geluid at er is. Het lijkt me heel vervelend om constant een fluittoon te moeten horen. En vermoeiend.
    Sorry, ik klets maar raak, en je kent me niet eens. Maar ik heb je naam al zo vaak voorbij zien komen in reacties van bijvoorbeeld Suske en Billy dat ik zo nieuwsgierig werd en me niet langer kon beheersen, Je schrijft hartstikke leuk. Er is niet voor niets een beeldwerk van je gemaakt.
    Groetjes Kakel (Mirjam Kakelbont) http://kakelbont.freeweb.nl/
    Tot blogs!

    • Bedankt voor je bezoekje en de uitgebreide commentaar!
      Een dikke proficiat wens ik je ook, want je bent de eerste die de essentie gelezen heeft van de antwoorden op het lijstje. De reden dat ik geen groot muziekliefhebber (meer) ben is het feit dat de constante fluittoon me bij momenten werkelijk gek maakt.
      Ik kom eens loeren op die weblog van jou!

  14. Joyce zegt:

    Je bent iig geen muziek fanaat thomas dat is meer dan duidelijk hahahaha

Geef een reactie

