Quotes

2

De laatste tijd heb ik heel wat quotes zien voorbij passeren op diverse weblogs. ‘Quote’ klinkt zoveel sjieker dan ‘spreuk’, maar het betekent identiek hetzelfde.

Alle respect voor de mensen die er iets aan hebben, maar vaak vraag ik me af waarom die quotes altijd van een beroemd persoon moeten komen. Precies of zij hebben meer levenswijsheid dan Jan met de Pet of Anneke met haar Panneke.

Daarom bovenstaande spreuk, die ik online heb kunnen maken via één of ander gratis tooltje. Wat het betekent? Gewoon… Soms had mijn grootmoeder wat lucht teveel in haar darmen en wou ze zich ervan verlossen. Nadat ze haar wind had gelost zei ze bovenstaande quote, die een waarheid is als een koe. Zij had tenminste geen buikpijn…

Dus, Heleen, toen ik koos voor quote acht had ik eigenlijk deze in gedachten.

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

29 reacties op Quotes

  1. Rob Alberts zegt:

    Prachtige spreuk en voor veel situaties geldig.

    Vrolijke groet,

  2. chrissebie zegt:

    Da’s een quote met een hoog waarheidsgedachte!Laten we er heerlijk op los protten!

  3. Suskeblogt zegt:

    gelukkig heb ik geen bruine bonen gegeten bij de pilchards deze middag, er is al storm genoeg !

  4. Marion zegt:

    Grootmoeders zijn de slimste mensen op de hele wereld.

  5. nonanic1 zegt:

    En wie het eerst ruikt…
    Heeft zijn eigen gatje gebruikt

  6. heleen zegt:

    Geweldig!!!! Hij is prachtig en ook zo waar!
    Ik kan dus rustig terug vallen op de quotes van Thomas Pannenkoek!!! Waarvoor mijn innige dank!

  7. Eilish zegt:

    Is er ook niet zo een tool waar je de spreuk op een tegeltje kan zetten ? Faiencekes voor in het kleinste kamertje bvb ?

  8. bentenge zegt:

    Why am I not surprised ?

  9. Billy zegt:

    die oma van jou had de wijsheid in pacht!

  10. Dat er zoveel over kak kan verteld worden, hilarisch,….

  11. Hehe.. die kende ik geloof ik al van iemand 😉

  12. Den eersten die ’t riekt, is zijn holleke die piept.. Of, liever een scheetje voor iedereen, dan buikpijn voor mij alleen 🙂

    • Op die eerste hebben we in Brugge een variante (in het dialect): “Die ’t réste klapt, z’n holletje gapt!” (wie eerst spreekt, zijn anusje gaapt). Je tweede versie vind ik zeer mooi, en getuigt van sociaal medevoelen 🙂

  13. kakel zegt:

    Mijn oma zei iets vergelijkbaars: “Beter in de wijde wereld dan in een nauw gat.”
    Onze grootmoeders hebben iets gemeen: ze waren de allerliefste!
    groetjes Kakel

  14. Welkom in mijn paradijs, Kakel 🙂 !
    Oma’s hebben nog een tweede iets gemeen, blijkbaar: ze laten/lieten er graag eens eentje vliegen 🙂

Geef een reactie

