Tag: liebster-award

2

Sinds kort volg ik de weblog van Heleen. Toegegeven eerst uit nieuwsgierigheid, want ze is de zus van ‘Marion van Kladblog.nl’, met haar 99.445 volgens zeker geen onbekende in blogland. Maar potverdikke, wat verschillen die twee zussen. De ene zal kerstmis vieren als een opgefokte Miss Bucket (mrs. Boucquet), de ander zou veel liever naar een voetbalwedstrijd kijken. En toch zijn ze complementair en waren ze in hun jeugd heel zeker partners-in-crime als het erop neer kwam om kattenkwaad uit te steken thuis.

Genoeg daarover, want ik heb weer een ‘tag’ in te vullen. Veel tijd kan ik er niet in stoppen, want het zijn drukke dagen. Dat werk weeral, wat dacht je wel? Ik ben vanavond totaal opgefokt thuisgekomen van het werk en weet nu al dit morgen nog tien keer erger zal zijn.

Hop met die antwoorden. Ik kopieer de vragen van Heleen en  vul die in naar het eerst idee dat in mijn hoofd komt. Psychologen zullen toegeven dat dit ook het beste beeld zal vormen van mijn echte eigen zelven.

Veiligheidsgordels aan, en daar gaat ie!

1. Waar ben je het meest dankbaar voor in je leven?
Dat ergens rond de kerstperiode van 1957 mijn ouders waarschijnlijk een glaasje teveel op hadden, en naar de bedstede trokken om een nieuwe zoon te fabriceren. Vroeger gebeurde dit alleen in de slaapkamer, op bevel van de toenmalige paus. Ook dat ik heel vroeg in 1980 het meest prachtige meisje ter wereld heb ontmoet, en we meteen in elkaars ogen verdronken.
2. Waar op de wereld zou je het liefst willen wonen?
Ik schreef het gisteren nog op een reactie bij zus Marion. Liefst ergens in een hutje in Azië, tussen de rijstvelden, met op de achtergrond van die prachtige scherp oplopende bergen, op een zeer mediteergenieke plaats. In praktijk zal ik echter steeds dicht bij onze kinderen wonen, want ik zou ze missen na een week
3. Wat maakt jou uniek?
Ongetwijfeld mijn (zogezegd) geprononceerd reukorgaan. Ooit waren we op reis in China en vroeg ik de plaatselijke gids om ons eens mee te nemen naar een typisch restaurantje voor de Chinezen zelf (in plaats van die plekken waar toeristen altijd heen worden gesleurd). Die gids, een heel klein Chinees dametje, zat aan tafel de hele tijd naar mij te kijken en schoot continu in de lach. Ik vroeg haar voorzichtig wat er scheelde. “I never saw a nose like yours”, antwoordde ze en kwam nadien niet meer bij. Mijn schat zegt altijd dat dit geen waar is, maar dat Chinezen precies een heel klein neusje hebben. Dat het is wat het zij, ik kan in beide neusgaten een konijn verstoppen, en vind dit zeer handig. Ernstig nu: buiten dat hottentot-Chineesje heeft nog nooit iemand iets opgemerkt van mijn reukorgaan.
4. Wat betekend thuis voor jou?
Voor mij betekent dit een gigantische dt-fout.  Wat ‘betekenT’, beste Heleen. Als straf schrijf je tien keer je logje van vandaag over nog voordat je verder doet met de kerstvoorbereidingen. Bij elk woord veranderen van kleurtje, natuurlijk.
Voor de rest: ‘Thuis is waar mijn Stella staat’ (bekende slogan in België), thuis is waar ik me goed voel, kan letterlijk zijn waar we wonen, maar is net zo goed ons vakantieverblijf in Cuba (waar we in maart heen trekken)
5. Wat of wie inspireert jou het meest?
Ik kijk niet op naar idolen en zal me zelden laten leiden door wat iemand anders doet. Mijn eigen hart en gevoel volgen, meer niet. Tenslotte zijn we allen simpele stervelingen…
6. Welk liedje staat bij jou op nummer 1?
Dezer dagen: ‘schietpapier, schietpapier, zeven freng de rol’. Andere dagen: niks speciaal. Door mijn gehooraandoening is muziek gelijk aan ‘lawaai’, hoe saai dit ook klinkt. Als het dan echt moet is het gefluit van een merel in een boom de max.
7. Waar kan ik je ‘s nachts voor wakker maken?
Hier heb ik de vorige keer op geantwoord: “Als ik in bed lig en mijn huis staat in brand”. Deze reden blijft op nummer één staan. Als er een tweede reden moet zijn: als mijn overleden oma ineens aan de deur belt. Dan spring ik naar beneden, echt waar!
8. Als je van iemand anders een wens mocht vervullen: van wie zou dat zijn? wat zou je doen?
Van mijn vrouw en kinderen natuurlijk. Wat ik zou doen is een rare vraag – hangt af van wat ze wensen…

9. Welke TV serie is je favoriet?
Hou dit voor jezelf, maar wij nemen nog steeds de Australische reeks ‘Neighbours’ op. We volgen dit al meer dan tien jaar, en het blijft spannend.

10. Ben je gelukkig met jezelf?
Meestal wel.

Is het erg dat ikzelf niemand uitdaag om hetzelfde te doen?

Tot binnenkort eens, Heleen, en zorg maar dat je niks vergeet voor het kerstfeest!

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Tag: liebster-award

  1. chrissebie zegt:

    Je moet je niet schamen Pannenkoekje, ik beken hier ook, ik kijk naar “thuis” k weet niet wat erger is. Fijne feesten met je liefste en je familie!

  2. heleen zegt:

    Hahahaha geweldig gedaan! En dat met deze drukke, donkere dagen van het jaar! Ja mijn dt-beleid is soms anders dan de regels. Ikzelf zit daar absoluut niet mee! Geniet van je avond en de komende dagen!

  3. Menck zegt:

    De lengte van de neus zou veel zeggen over de lengte van de… juist, ja.

  4. Marion zegt:

    Ik had echt een gigantische schijtavond. Niet schijt in de zin van schietpapier, maar gewoon ruk. Ik ben mijn zus dankbaar dat ze jou genomineerd heeft. Ik heb me weer ziek gelachen. Heerlijk. Mijn dank is zeer groot! 😀

  5. Billy zegt:

    haha, typische Thomas Pannenkoek-stijl van invullen.
    Maar het is duidelijk dat je een echte gezinsman bent. Siert je!

  6. Joke zegt:

    gebeuren, beloven,… daar worden gigantische veel dt-fouten tegen gemaakt. Ongelooflijk hoeveel mensen “dat beloofd” schrijven. Dat belooft!

  7. Harrij Smit zegt:

    Na zo’n bekentenis in tien vragen begin je toch aardig op een gewoon mens te lijken. Misschien je fotootje eens aanpassen?

  8. beaunino zegt:

    Wat leuk: vakantie in Cuba in het verschiet. En wij als lezers mogen dat natuurlijk van A tot Z meebeleven. Toch?!
    Fijne kerst.

  9. Joyce zegt:

    Moehahahahahaha geweldig dit, echt een thomas blog, love it 🙂 Fijne kerst Thomas!! Xxx

  10. Wij zijn dus op hetzelfde tijdstip verwekt hé,….alleen het jaar verschilt, weird!!!

Geef een reactie

