Mijn challenge voor 2015: De zoektocht naar Hiëronimus Pannecoucke (1662-1699-2014-??)

Gedaan met de Photo-Challenge. Wat komt in de plaats? Die vraag heeft me een tijdje beziggehouden. Een dikke maand geleden krijg ik een ‘aha-erlebnis’, en loste al een voorproefje in dit logje. Blijkbaar is niemand dit opgevallen, waarbij ik een  binnenpretje had.

2

De bewuste figuur van Hiëronimus Pannecoucke wordt de basis van wat het komende jaar op zaterdag te beleven valt op mijn weblog. De man is een figuur die zich in het hoofd van de schrijver heeft geparkeerd. Thomas gelooft rotsvast in zijn bestaan, maar de buitenwereld reageert als een non-believer. Koppig blijft hij antwoorden zoeken, op zijn eigenzinnige manier. Is Hiëronimus een voorvader of niet, en waar zit hij in godsnaam? Jullie zullen merken hoe mensen echt in elkaar zitten. Hoe sommigen helpen, hoe anderen boycotten, hoe het gestoorde brein van een would-be schrijver rare kronkels vertoont maar nog meer hoe de maatschappij hem torpedeert en er een zootje van maakt.

Het is voor mij een schrijfexperiment waarbij ik er alles zal aan doen om het niet met een sisser te laten aflopen.

Een leuk detail: om te laten zien dat ‘er over werd nagedacht’ heb ik bij mijn laatste ‘Liebster Award’ een weetje losgelaten dat wel een rol zou kunnen spelen bij mijn nieuwe uitdaging:

2

Toen had ik een tweede binnenpretje.

Er is ook het nieuwe huismerk Vera Peewee, wat mogen we hiervan verwachten?

Beetje per beetje heb ik jullie sinds een maand opgewarmd, maar niemand was er zich van bewust.

Het wordt een soort vervolgverhaal waarvan ik nu al een paar stukjes heb geschreven die tussenin nog wat zullen bijgeschaafd worden. Volgende zaterdag begin ik met een korte introductie en dan pas start de echte zoektocht. Ik weet waar het begint, en ken nu al de ontknoping van de zoektocht naar de figuur van Hiëronimus Pannecoucke. Wat tussenin komt moet nog uit mijn fantasie worden geperst.

Als jullie het allemaal maar niks vinden, laat dit tijdig weten, dan doe ik er lustig mee verder :).

2

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

51 reacties op Mijn challenge voor 2015: De zoektocht naar Hiëronimus Pannecoucke (1662-1699-2014-??)

  1. Marion zegt:

    Hahaha, ik ben zeer benieuwd hoe deze zoektocht gaat verlopen. Ik ga mee tot aan de spannende ontknoping!

  2. heleen zegt:

    Ik ben benieuwd! Ik zal je zoektocht nauwlettend in de gaten houden. De mol was goed bezig de afgelopen tijd! Maar ik ben je op het spoor! 😉

  3. Suskeblogt zegt:

    ik heb jaren geleden een vervolgverhaal geschreven op mijn blog over de zoektocht naar de verdwenen nonkel Juul. Wie weet kennen ze elkaar ?

  4. beaunino zegt:

    Jeetje. En ik dacht dat ik een paar hoofdbrekens had neergepend vanmorgen. Ik ga er later nog eens rustig voor zitten.
    -Waarom heb jij eigenlijk geen ‘like’ knop?-

  5. Kristien zegt:

    Dit is allemaal nog een beetje chinees voor mij…

  6. Harrij Smit zegt:

    Ik hoopte al dat 2015 een spannend jaar zou worden, Thomas en jawel; de eerste tekenen zijn daar al. Je maakt me heel nieuwsgierig dus ga ik lekker over je schouder meelezen.
    Over jouw opmerkelijk reukorgaan had ik inderdaad gelezen en dat kort daarna jouw apentronie van het toneel verdween, bracht ik daar mee in verband, maar nu begrijp ik dat dit slechts het voorspel was van al wat komen gaat.

  7. Menck zegt:

    Fantasie is het oog van de ziel. Benieuwd!

  8. Brubeck zegt:

    Je legt de lat meteen heel hoog voor jezelf, afstammeling van Hiëronymous. Benieuwd waar dit 52-delig zaterdagse verhaal naar toe leidt. Zelf weet Brubeck van wie hij afstamt, nl een vondeling ergens in april 1686 in Antwerpen. En een vondeling in die tijd stamde meestal van hoge adel of zelfs koninklijke bloed af (zo maak ik mezelf tenminste wijs).
    Succes !

  9. evavertelt zegt:

    ik kijk al uit naar je queeste pannenkoekje!

  10. shivatje zegt:

    Ben benieuwd en kijk er dan ook naar uit

  11. Eilish zegt:

    En de winnaar van de zoektocht krijgt een VIP weekend Brugge cadeau ?
    Ik ga dat hier winnen zulle, ik ben een beroepszoeker, naar mijn sleutels, mijn GSM, mijn bril, … elke dag oefen ik in het zoeken 🙂

  12. Inge zegt:

    Ik ben razend benieuwd! En het wordt dan nog horror ook als ik het zo lees… Ik zit nu al op de hoek van mijne zetel gekluisterd 🙂

  13. tinyblogt zegt:

    Tiens tiens, wat gaat dat worden?! Toevallig ken ik een familie Pannecoucke, dus wie weet hebben die er ook iets mee te maken…

  14. Nachtbraker zegt:

    Schitterend! Ik neem alvast een abonnement op deze 52-delige reeks. De trailer ziet er immers veelbelovend uit… Zolang het maar geen Bollywood film wordt! Of misschien heb je wel familie in India? Benieuwd naar wat volgt! 🙂

    Gr,
    J. Braker

  15. chrissebie zegt:

    Ik zit al te popelen! Zolang je het maar niet te ingewikkeld maakt, ik heb maar één hersje, remember Pannekoekje?!

  16. Ik vind toch ook dat er iets romantisch moet inzitten naast al die horror en spannende verhalen, ik maak al een lijstje aan met aanwijzingen 😉

  17. De Fruitberg zegt:

    Met zo’n reukorgaan zal het vinden van het antwoord wel lukken, speurneus. Ben benieuwd

  18. Billy zegt:

    het valt nog af te wachten… 😀

  19. weejeewee zegt:

    Like! mis de knop ook….

  20. Falderie zegt:

    Ik ben benieuwd! Klinkt mysterieus…

  21. Joyce zegt:

    Cool! Ik zal het met plezier gaan volgen Thomas, heel benieuwd 🙂

  22. Altijd weer wat te beleven bij Thomas Pannenkoek, al kan ik je alvast zeggen dat ik m niet snap, w.s voor jou dubbel zo geestig. Misschien dat later dat kwartje gaat vallen (w.s eind 2015 oid :p)

  23. beaunino zegt:

    Nou, ik ben er inmiddels klaar voor hoor. Kom maar op met die soap!

  24. Pingback: Sollicitatie - La vie en mama La vie en mama

  25. Nou Thomas, na deze inleiding ga ik dus aan het lezen… ben benieuwd wat ik allemaal tegenkom.
    Alle verhalen staan open in mijn browser, ik sluit ze niet want anders kan ik weer opnieuw beginnen..
    Je hoort van me, ben heel erg benieuwd… 😉

Geef een reactie

