Nieuwjaarskussen – vrijwilliger gevraagd

Oproep:

Ik zoek iemand van mannelijke kunne om mij de eerste paar dagen te vervangen op het werk. Hij moet ongeveer 56 jaar oud zijn, slank, kalend en ongeveer 1,79 meter hoog. Hij moet bestand zijn tegen het incasseren van nieuwjaarskussen en moet bereid zijn deze ook te beantwoorden.

Zelf heb ik ongeveer dezelfde fysieke kenmerken als hierboven, maar beschik ik niet over de skills of de goesting om nieuwjaarskussen te geven of te incasseren. Mijn vrouw krijgt namelijk mijn hele voorraad, en de anderen moeten maar over hun buik wrijven. Of ze moeten maar een zak smakken kopen in de Albert Heyn, om maar één supermarkt te noemen.

Vorig jaar heb ik de ‘truc van het hoesten toegepast’. Als ik zo’n mogelijke kusster naderde of zij naderde mij, ben ik in een verschikkelijke hoestbui geschoten. Zo één van ‘ik ga bijna dood, het is een mirakel dat ik nog leef’. Nadien haalde ik opvallend mijn neus op, en droogde die nadien met een stoffen zakdoek die ik ’s morgens vroeg half in de koffie had gedept. Vies, bwah, en die truc kun je m.i. niet jaarlijks herhalen met nieuwjaar.

Een andere mogelijke truc is het mezelf niet verzorgen. Daarmee bedoel ik minstens een week nalaten mij te wassen, te scheren of vers ondergoed aan te trekken. Voor mij geen optie, want ik hou niet van stinkende mensen en zou dit ook van mezelf niet verdragen.

Of ik kan me ziek melden. Heb ik in 35 jaar ‘carrière’ slechts heel zelden gedaan (vorig jaar eens twee dagen bij een longontsteking, en vijftien jaar geleden anderhalve week bij een niersteen), zou ik me ongemakkelijk bij voelen en dit is slechts uitstel van executie. Bij terugkomst komen die dames toch in de hoop drie kussen te incasseren.

Ik zocht zelf al een foto van een 56-jarige op goeggel, en vond dit:

2

Een echte bink, nietwaar dames? Maar ik lijk er niet op, wat me niet spijt. Precies een hangbuikvarken zonder kop,  poten of staart.

Dus zoek ik gewoon langs deze weg een vrijwilliger die maandag voor mij kan inspringen. Hij mag zich om 7u18 bij mij thuis aanmelden, op het uur dat ik normaal vertrek naar het werk. Ik kom hem terug oppikken rond 17u30. Hij moet maar zeggen dat hij ietsje vroeger wil vertrekken omdat zijn kat moet werpen.

Alvast dank!

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

51 reacties op Nieuwjaarskussen – vrijwilliger gevraagd

  1. Falderie zegt:

    Of zeg gewoon: er is al genoeg gekust de voorbije dagen, ik doe niet meer mee! Maak er nog een grapje bij en wedden dat niemand het erg vindt?!

  2. Joyce zegt:

    Hahahhahaha ik ben exact jouw tegenpool, heb er totaal geen moeite mee. Maar een idee, zeg gewoon eerlijk dat je er niet van houd, veel makkelijker 😊

    • Denk je dat dit in Vlaanderen zomaar wordt geaccepteerd? Als je dit antwoordt wordt je eerder bekeken als een saaie donder. Of nog slechter: denkt ‘de tegenpartij’ dat je vies van haar bent,… Idem hetzelfde als iemand die op een trouwfeest zegt dat hij liever niet danst (en wil ik nu toevallig… 🙂 🙂 )

  3. Rob Alberts zegt:

    Mag ik jou vragen om mijn pasfoto van jouw webblog te verwijderen?

    Verontruste groet,

  4. Marion zegt:

    Ja, ik heb er ook een schijthekel aan. Vorig jaar heb ik een poging gedaan tot ”ik doe gewoon alsof mijn neus bloed”. Niet letterlijk. Na een minuut of 10 zei een collega geïrriteerd: Doe jij niet aan nieuwjaarswensen? Ik zei, nou, liever niet. Dat zoenen, al die bacillen. Het hielp geen flikker. Moest alsnog iedereen zoenen. Ook geen aanrader dus. Ik zou je gewoon ziek melden. Je hebt een mooi excuus wat je kan aanvoeren. ”Zal vast door al dat zoenen komen. Al die bacillen die iedereen verspreid. Bah.” Heb je volgend jaar meteen een briljante reden om niet te zoenen. ”Weten jullie vorig jaar nog? Twee weken met ernstig griep in bed gelegen!” Kan jij nu lekker twee weekjes genieten van je rust, meneer Pannenkoek.

    • Wat ben ik blij nog iemand te lezen die er ook een hekel aan heeft. Een ‘schijt’hekel dan nog :), perfect. Twee weken thuis zou ik wel zien zitten, maar dan moet ik nog op zoek naar een tweede persoon, nl eentje die me een geldig briefje kan voorschrijven.
      “Meneer Pannenkoek”?? 🙂 :).

  5. weejeewee zegt:

    Like…knop weer gevlogen???hoop dat je stand-inn vind!!

  6. Suskeblogt zegt:

    Bijna 55; volslank met westvlaomsch accent, 176 cm en niet bang van de vrouwen, kom ik in aanmerking ?

  7. Sorry, ik voldoe niet aan de eisen!
    Ik heb hier zelf gelukkig niet zo’n probleem mee. Hoewel ik sommige collega’s liever niet zou zoenen, haha! Maar ik kom er niet onderuit. Weet nog hoe blij mijn collega’s waren toen ik jarig was en ze me mochten kussen. Wat een enthousiasme en ik was die dag niet eens echt jarig. Oef, ik mag me bij nader inzien wel even gaan voorbereiden. 😉

    • Dat is het dan ook nog, hé. Dus ook de collega’s met wie je niet echt opschiet passeren dan de revue. Hoe hypocriet is dat om ook die drie maal met je lippen te bestempelen?
      Veel plezier met de voorbereiding 🙂 !

  8. Nachtbraker zegt:

    Bah, ik heb daar ook niet veel zin in. Gelukkig wordt er bij ons op het werk niet zoveel gekust, soms wel de hand geschud. Maar je hebt zo van die hardnekkige types die eind januari nog afkomen! (nadat je alle moeite van de wereld gedaan hebt om ze te vermijden ;-)).

    Werk ze!
    J. Braker

  9. Bij mij op’t werk is het de gewoonte dat je elke dag iedereen een kus geeft als je aankomt en weet weggaat. Je komt binnen en je doet je rondje.
    Het eerste rondje na nieuwjaar duurt gewoon wat langer, want dan zijn het drie kussen!

  10. Haha! Heerlijk verhaal weer, mijn hand ver uitsteken volstaat
    meestal wel ;-)) Hoe dan ook gelukkig nieuwjaaaar! *kus blaast*

  11. Hahaha, goeie tips!
    Ik ben geen man en zal vast niet op je lijken én ik heb dezelfde aversie, maar kan me niet voorstellen dat je niemand vind, er zullen genoeg mannen zijn die het met liefde voor je doen :p

  12. Menck zegt:

    Je rijkelijk besprenkelen met Patchouli?
    Zelf ben ik ook geen kusser, hooguit een handgever. Maar op mijn vorige werk was het, net zoals bij ‘Mynameisblonde’, elke morgen van kuskus. Weet je meteen waarom ik voor eigen rekening ben beginnen te werken. 😉

  13. shivatje zegt:

    Morgen ook mijn eerste dag en ja ik sta er ook niet voor te springen om iedereen te gaan zoenen. Maar sommige weten het gewoon van me dat dit niet hoeft en geven me dan gewoon een handgebaar dat even veel is als die zoen.
    Want in het jaar door wordt het niet gedaan juist op die ene werkdag.
    Als het een gewoonte is zoals ik hier ook lees ligt dat helemaal anders.

  14. Eilish zegt:

    Wees verdorie blij, je hoeft alleen maar de vrouwen te bestempelen (hoewel, tegenwoordig met al die mannen die mekaar ook beginnen te …). Wij vrouwen moeten zowel de mannen als de vrouwen kussen.
    Doe misschien eens elegant en geef de vrouwen een handkus, je bent er dan vanaf met ene !

  15. heleen zegt:

    Ik zeg zes tenen knoflook als ontbijt en vier rauwe uien, doe daar twee van onder je armen, ren zeven maal rond je bedrijfspand en (als die dan toch niet instort) loop je gelijk met open armen op je collega’s af. Dat weet je zeker dat niemand je volgend jaar nog wil zoenen!

  16. Harrij Smit zegt:

    Wat is het probleem, Thomas? Je hebt de beschikking over een prachtig lijk in de kast. En waarschijnlijk familie, nota bene. Hiëronimus Pannecoucke. Daar kan je toch wel een paar dagen mee ruilen? Levert je gelijk een paar bloedstollende afleveringen voor je 2015 challenge op.

  17. beaunino zegt:

    Vreselijk gedoe altijd. Ik ga morgen de nachtdienst in (2 maar gelukkig) dus dat scheelt al een beetje.
    Ik roep gewoon ‘Gelukkig nieuwjaar allemaal!’ in het wilde weg, that’s it.
    Maar wat lees ik nu? Sommigen geven hun collega’s iedere morgen een zoen? Daar moet je toch niet aan denken zeg….

  18. De Fruitberg zegt:

    Ik heb enkele jaren in Parijs gewerkt, daar is het de gewoonte van dagelijks twee kussen te geven. In de fabriek waar ik daarna werkte (Charleroi) kusten de mannen zelfs (maar daar deed ik niet aan mee). Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee. Sterkte morgenvroeg.

    • Ik heb vorige week vrijdag ook al gewerkt, maar toen waren veel mensen met verlof.
      In het Franse landsgedeelte is kussen onder mannen inderdaad schering en inslag, vandaag dat ik geen Waal geworden ben :).

  19. Suskeblogt zegt:

    een gepast liedje voor het slapen gaan 🙂

  20. Billy zegt:

    tju toch, ik ben te laat!
    En ook al voldoe ik niet echt aan alle voorwaarden (te jong, niet kalend en 1,85 groot) ik hou wél van kussen. Vooral van jong vrouwvolk met een mooie decolleté…:-p

Geef een reactie

