Het Gebuurte // Nieuwe photo challenge

DAAR GAAT ZE

2

Twee blogposten per week, niet meer, tenzij bij grote uitzondering! Dit principe volg ik nu al bijna twee jaar, want bijna is mijn weblog weer jarig. Wat is een hoge uitzondering? Iemand tagt mij voor een estafettestokje bijvoorbeeld, of er gebeurt ‘iets’ waardoor ik mijn hart eens moet luchten. Of mijn stadsgenoot Nachtbraker komt met een nieuwe jaar-uitdaging naar buiten:

“Een “beeld van een beeld”, en dat 12 maanden lang. Het maakt niet uit waar de foto genomen is, of in welke omstandigheden, zolang het maar gaat om een foto van een object dat valt onder de categorie “beeldhouwkunst”. Het is uiteraard de bedoeling dat je de foto voorziet van wat beknopte uitleg. Je kunt eventueel ook kiezen voor een bepaald thema (bvb. religieuze beelden, abstract, voorkeur voor een bepaald materiaal enzovoort). Je bent ook vrij om te kiezen op welke dag je de foto plaatst, zolang het maar maandelijks gebeurt.”

Ik heb zo het gevoel dat ik dit jaar nog wel twaalf beelden zal ontmoeten.

Het beeld dat je hierboven ziet legde ik in augustus vast in het paleis van keizerin Sissi zaliger in Corfu. De dame is al meerdere decennia zaliger. Haar paleis is een trekpleister even benoorden de hoofdstad van Corfu.  Ze was duidelijk een snoepster, want er staan heel wat naaktbeelden, zowel binnen als buiten het kasteel. Dit bewuste beeld stelt een bronzen Thomas Pannenkoek voor. Hij is in 2018 aan het koken terwijl zijn kleinzoon op zijn schouders springt, en Thomas hem wil laten schrikken door het tegen elkaar slaan van twee potdeksels.

Zo, dit was het dan. Veel moeite kost het niet om een beeld te fotograferen en te voorzien van een korte commentaar. Eén keer per maand dan nog. Ik wed dat jullie vaker wisselen van onderbroek.

Waarop wachten jullie om mee te doen? Spring met z’n allen op de kar van Jerome Braker !!!

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op Het Gebuurte // Nieuwe photo challenge

  1. Suskeblogt zegt:

    Hier in Roeselare staan wel enkele standbeelden waar ik iets over kan schrijven. Eén maal per maand zie ik wel zitten. Even over denken of ik al dan niet meespeel.

  2. weejeewee zegt:

    Ik zal er ook over denken…en ehm dat twee keer per week bloggen is voor mij ook wel “verstandig”…heb een soort beginnersenthousiasme….gefeliciteerd overigens..al twee jaar!

  3. tinyblogt zegt:

    Zeg Thomas, “Het gebuurte” was wel de titel van Jerome zijn beeldje hé. Ik wil nu niet gaan muggeziften, maar het jouwe heet volgens mij anders 😉 al is het wel dezelfde photochallenge.

  4. Marion zegt:

    Wat bijzonder zeg: een toekomstbeeld.

  5. Dit is wel heel toevallig! Ik wil jou laten weten dat ik je genomineerd heb voor deBlog Top Drie Tag en jij schrijft in je eerste alinea over tags.
    Mooie foto!

  6. Eilish zegt:

    Ik ben een slechte met die challenges van Nachtbraker. Vorig jaar besloot ik om mee te doen en dan maandelijks iets te posten, uiteindelijk heb ik het maar twee maanden volgehouden. Het is bij mij zoals met goeie voornemens in januari vrees ik.
    Mag ik zeggen dat je er in 2018 goed gaat uitzien ? 🙂

  7. Joyce zegt:

    Hmmmm beelden….. ik weet het niet, is niet echt mijn ding en zie er niet direct de schoonheid van in, laat staan dat ik er commentaar bij kan geven. Ik lees wel lekker bij jou mee Thomas 🙂 Ok? 😉

  8. chrissebie zegt:

    Ik ga snel een stanbeeld in mijnen hof plaatsen! Is een tuinkabouter ook al goed?

  9. Nachtbraker zegt:

    Merci voor je eerste beeld en voor de reclame, Philemon! Je bent één week vrijgesteld van afwas! 😉

    Beeldige groet,
    J. Braker

  10. Billy zegt:

    mooie uitdaging weer voor jou, Thomas.
    Zoals ik je al eerder zei, ga ik m’n stad ’s in de kijker zetten. Eén van die nieuwigheden op mijn log dus… 😉

  11. Menck zegt:

    Mijn beeldenfoto’s zullen dan toch een pak minder exotisch zijn, vrees ik. Is in een straal van 10 kilometer rond mijn woning ook goed?

  12. els zegt:

    Ik meen ergens gelezen te hebben dat je in het bezit bent van een goed ontwikkeld reukorgaan, oppassen dus bij het op elkaar slaan van die potdeksels 😉

  13. Rob Alberts zegt:

    Hebben jullie op Corfu de hond met het hoedje gezien?
    De zomervakantie die ik op Corfu doorbracht liepen er talloze zwerfhonden rond.

    Een goede vriendin heeft daardoor uiteindelijk een Griekse zwerfhond geadopteerd.
    Maar daar zat geen hoedje bij.

    Dit n.a.v. je reactie op mijn blog …….

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

