De Blog Top Drie Tag

Er was eens een Jonge Springster met het hart op de juiste plaats. Iemand voor wie geluk simpel is, die nog niet zo lang blogt, maar wiens postjes zeer hoopgevend zijn. Zij tagde mij, recht in mijn oog.

De regels

  • Link naar de blogpost van de aangever: Check! (zie boven)
  • Gebruik als illustratie je favo plaatje dat iets te maken heeft met het getal drie. Check! – zie plaatje hierboven. Het horen-zien-zwijgen is voor mij een credo als een betonpaal
  • Beantwoord de elf vragen op jouw manier. Check! Vraag is of het bij mij verstandig is dit op die manier te formuleren  🙂
  • Nomineer twaalf andere bloggers en laat hen weten dat je ze genomineerd hebt. Chack! Want ik ben te lui om twaalf namen op te zoeken

De vragen

Welke drie dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?

Mijn laptop, een klein beetje inspiratie en tijd.

Welke drie dingen mogen niet op een blog ontbreken?

Tekst, hier en daar een fotootje en humor.

Over welke drie onderwerpen schrijf je het liefste?

Ik zever er graag op los, maar doordat een meteoor op mijn hoofd is neergestort in 1978 is het moeilijk mijn gedachten te ordenen. Ik begin iets te schrijven over de kweek van tomaten op de Noordpool om te navigeren naar de wet van Newton en tenslotte te eindigen over de voortplanting van de tseetseevlieg. Favoriete onderwerpen? Niet speciaal, maar schrijven over Brugge, onze reizen en gefantaseerde zever vind ik altijd leuk.

Wat zijn de drie populairste posts op je blog?

1.https://thomaspannenkoek.wordpress.com/2013/11/17/1312/ , een berichtje dat viraal ging via Facebook
2.https://thomaspannenkoek.wordpress.com/test/ , mijn eigen veelzeggende introductie 🙂
3. https://wordpress.com/post/45881374/3972/ , een niemendalletje over een hobby

Welke drie dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?

Cliché, maar ik wil vooral mezelf amuseren. Uiteraard wil ik graag gelezen worden ook, en hoop ik dat mijn logjes reacties krijgen. Daar amuseer ik me vaak nog meer dan bij het schrijven de de stukjes zelf.

Via welke drie social media is jouw blog te volgen?

Enkel WordPress – ik zou niet weten hoe ik andere sociale media moet toevoegen

Wat zijn drie voor- of nadelen van bloggen?

Voordelen: je gewoon uitleven / een virtuele kennissenkring opbouwen / die maandelijkse opbrengst van 8000 Euro

Nadelen: vergt nogal wat tijd / sommige logjes ruiken een beetje raar / broeksleet

Welke drie lezers laten de meeste reacties achter?

Ik heb die al vermeld bij mijn jaaroverzicht, maar had dit beter niet gedaan. Ik apprecieer elke reactie, ook die van de persoon die eens toevallig op mijn blog komt.

Wat zijn jouw drie favoriete blogs van andere bloggers?

Wil ik ook niet vernoemen. Op mijn blogroll staan er heel wat die ik stuk per stuk lees als er postjes worden geplaatst.

Over welke drie onderwerpen lees je het liefste bij andere blogs?

Maakt mij niet uit, echt niet.

Welke drie blogtips heb jij voor andere bloggers?

. leer de dt-regels 🙂

. goed en duidelijk articuleren
. schrijf nooit logjes met het raam open
. moet je een wind laten vliegen tijdens het schrijven: DOEN ! Je lezers kunnen het toch niet ruiken
. probeer in elk logje, hoe negatief het onderwerp ook is iets positiefs te steken
. durf ook eens een onderwerp aan waar taboe op rust
. VERRAS
. wees creatief, experimenteer met je taal, neem het ook eens het synoniemen-woordenboek bij,…

De nominaties

. Barack Obama
. Koningin Fabiola
. Pim Fortuyn
. Thomas Pannenkoek
. De Mens Met De Langste Naam Ter Wereld: Red Wacky League Antlez Broke the Stereo Neon Tide Bring Back Honesty Coalition Feedback Hand of Aces Keep Going Captain Let’s Pretend Lost State of Dance Paper Taxis Lunar Road Up Down Strange All and I Neon Sheep Eve Hornby Faye Bradley AJ Wilde Michael Rice Dion Watts Matthew Appleyard John Ashurst Lauren Swales Zoe Angus Jaspreet Singh Emma Matthews Nicola Brown Leanne Pickering Victoria Davies Rachel Burnside Gil Parker Freya Watson Alisha Watts James Pearson Jacob Sotheran Darley Beth Lowery Jasmine Hewitt Chloe Gibson Molly Farquhar Lewis Murphy Abbie Coulson Nick Davies Harvey Parker Kyran Williamson Michael Anderson Bethany Murray Sophie Hamilton Amy Wilkins Emma Simpson Liam Wales Jacob Bartram Alex Hooks Rebecca Miller Caitlin Miller Sean McCloskey Dominic Parker Abbey Sharpe Elena Larkin Rebecca Simpson Nick Dixon Abbie Farrelly Liam Grieves Casey Smith Liam Downing Ben Wignall Elizabeth Hann Danielle Walker Lauren Glen James Johnson Ben Ervine Kate Burton James Hudson Daniel Mayes Matthew Kitching Josh Bennett Evolution Dreams

Deze volstaan, wat mij betreft.

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

53 reacties op De Blog Top Drie Tag

  1. Suskeblogt zegt:

    Een logje op mijn blog met het geluid van een van mijn scheten in mp3 formaat, is daar ook een taboe op ?

  2. De dt-regels leren? Man, iek can nyt scheiven sonder vauten!

  3. Marion zegt:

    Dit is weer een briljante en unieke invulling van deze tag zoals alleen jij dat zou kunnen. Een meteoor op mijn hoofd neergestort….. Briljant. Werkelijk.

  4. beaunino zegt:

    Ik zal het uit prindten en boven mijn bed hangen.

  5. chrissebie zegt:

    Haha, wat leuk om lezen, net uit bed, sloot koffie, sneeuw buiten en poes op de schoot, wat moet een mens nog meer hebben om zich instant goed te voelen. Pannenkoekje for President!

  6. Hahaha Thomas. Ik vraag mij plots af, heb jij een beetje last van ADD (ADHD zonder de H)? Leuk stukje weer 🙂

  7. Haha, je hebt hem echt geweldig leuk ingevuld!! 🙂

  8. TheHappyFive zegt:

    Prachtig geschreven, ferme hoek eraf 🙂

  9. Menck zegt:

    Ik voel spontaan een galgenhumormop opborrelen bij het lezen van je nominaties, doch ik denk dat ik die maar wijselijk voor mezelf zal houden.

    Enne… slechts 8000 euro? Pft, daarvoor zet ik geeneens mijn pc aan.

  10. De Fruitberg zegt:

    Ge hebt Uzelf genomineerd, gaat ge nu morgen nog zo’n leuk stukje schrijven (of ineens twee, want dan ben je ook daar een soort heilige drievuldigheid)

  11. Hahaha weer vermakelijk!
    Naast wordpress ben je ook te volgen op bloglovin trouwens….of ben ik stiekem je dubbelganger aan het volgen? :p

  12. Brubeck zegt:

    Een meteoor, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Dat verklaart meteen alles wat ik hier op de blog lees. 🙂

  13. Billy zegt:

    de springster die je tagde logt al een hele tijd hoor, Thomas. Ik volg haar in elk geval al langer dan haar huidige blog… 😉
    Ik ben blij met de tips die je ons gaf, eentje heeft zelfs te maken met de nieuwigheden op mijn blog.
    En ik ben ook blij dat je mij niet nomineerde, want ik heb het zowat gehad met al die tags en stokjes… :-p

  14. Marijke zegt:

    Hahaha leuke tag! Ik heb me kostelijk vermaakt met je humor!

  15. Liese zegt:

    Ik had niet anders verwacht van je! Voor 8000 euro wil ik wel eens een gastlogje schrijven 😀

  16. Els zegt:

    Wat leuk geschreven, Heerlijke humor!

  17. Joyce zegt:

    Moehahhahaaha DT regels, die zijn voor mij bedoeld is het niet?? Ik ben daar zo verschrikkelijk slecht in……. Leuk om te lezen Thomas 🙂

  18. Estrella zegt:

    Leuk om jouw versie te lezen. Ik heb deze onlangs ook op m’n eigen blog ingevuld, tags blijven leuk! Zowel om te lezen als zelf in te vullen.

Geef een reactie

