Hiëronimus Pannecoucke – het telefoontje

Foto heeft niks te maken met onderzoek naar Hiëronimus - de schrijver wou enkel wat blauw in zijn logje

Deze foto heeft niks te maken met onderzoek naar Hiëronimus – de schrijver wou enkel wat blauw in zijn logje

De telefoon rinkelde ten huize Pannenkoek. Ik was net mijn billen aan het vegen op het toilet, en staakte deze bezigheid om me naar de dressoirkast in de woonkamer te begeven, waar ik de hoorn opnam, de broek op mijn enkels.

“Met Pannenkoek, goeiemorgen, met wie heb ik de twijfelachtige eer?”

“Eva Chorizo van De Brugsche Omroep, mijnheer, wat een geluk dat u de telefoon opneemt, want ik had u net nodig”

“Dat valt dan mee mevrouw, of is het juffrouw?”

“Iets tussenin, mijnheer, ik ben zes maand gehuwd geweest, maar toen moest mijn toenmalige echtgenoot per sé aanpappen met de dochter van bakker Famil, je weet wel, die hete donder die nog heeft meegedongen voor de titel van Miss Aardbei.”

“Zeer interessant om weten, juffrouw Chorizo, wat kan ik voor u doen? U zoekt een nieuwe partner of uw grasmachine wil niet starten en u wenst dringend hulp van iemand met twee linkse poten als ikzelf?”

“Neen, dat is het niet, mijnheer Pannenkoek, of mag ik Thomas zeggen?”

“Enkel als u dit uitspreekt met dubbele ‘r’, anders klinkt het zo vreemd vind ik”

“Akkoord, Thomasrr”

“Shoot, Eva, want ik mag je nu toch ook aanspreken met je voornaam I presume?”

“Je doet me blozen, Thomasrr!”

“Een kordaat middeltje tegen blozen is een ui onder je oksel te houden en tegelijkertijd je linker wijsvinger tussen je rechter grote teen en de teen ernaast, in medische termen de ‘pollicem proxima‘ genoemd”

“Dank je wel, Thomasrr, mag ik dit eerst noteren?”

“Doet u maar op het gemak, juffrouw, ondertussen zal ik mijn billen verder vegen en mijn broek weer omhoog trekken waar hij hoort te zitten”

“Hebben we beiden iets om handen, hihi, Thomasrr”

“Maar vertel nu eens, lieve schat, ik bedoel maar Eva, waarom bel je me nu zo vroeg in de morgen?”

“Nu je het zegt: ik had inderdaad een vraag. Via via, en vooral via je weblog, hebben we vernomen dat je op zoek bent naar één of andere voorvader die in de zeventiende eeuw zijn pijp aan Maarten zou hebben gegeven, en waarvan je denkt dat die is verrezen. Man, wat hebben we gelachen op de redactie toen we dit lazen.”

“Je trekt mijn veronderstellingen in twijfel, dan?”

“Natuurlijk. Ik bedoel maar: absoluut niet, wat denk je wel van mij? Welnu, we dachten zo dat het misschien interessant zou kunnen zijn mocht je het verhaal van Hiëronimerel eens kunnen doen op TV”

“HiëroniMUS, bedoel je?”

“Die ja, inderdaad, Hiëronimus”

“En hoe zie je dit in praktijk?”

“Welnu, onze chef redactie in eigen persoon zou je morgen komen interviewen. Liefst bij je thuis, dan moeten wij onze studio niet uitmesten en kunt u zelf zorgen voor onze catering en drank, je weet wel…”

“Jullie catering en drank zal mij worst wezen, zorg daar een beetje zelf voor, maar de locatie huize Pannenkoek mag u wat mij betreft gebruiken. Enkel aan de buitenkant weliswaar, in ons sanitair komt niemand anders dan ikzelf en mijn schat binnen. Pis en kak van vreemden is onhygiënisch”

“Akkoord dan dat we morgenvroeg aan je deur staan, exact om 8u20’30” ”

“Daar kan ik mee leven, Eva…”

“OK, Tomasrr, tot dan…”

Tuut tuut tuut…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

41 reacties op Hiëronimus Pannecoucke – het telefoontje

  1. Falderie zegt:

    Benieuwd naar het vervolg!:)

  2. Inge zegt:

    Moet het niet: dat zal mij WORST wezen… zijn? En pas inderdaad maar op met die filmploeg, die zitten in al uw kasten en op uw toilet voor je er erg in hebt. Succes ermee!

  3. beaunino zegt:

    Kijk, dat set natuurlijk zoden aan de dijk!

  4. Harrij Smit zegt:

    Nou schiet het tenminste echt op. Gelijk maar voor de TV – dat heeft mevrouw spaanse worst toch maar piekfijn voor je geregeld. Je gaat Eva toch niet echt buiten achter een struik laten plassen, hé?

  5. Marion zegt:

    Het valt mij wel op dat jij een innige relatie hebt met je billen of eventueel andermans billen én eventueel wat er tussenuit uw billen komt. Weet niet… Het valt me gewoon op.

  6. Rob Alberts zegt:

    Hoe een blogheld een tv-held wordt.
    Ja, daar moet ook een film van gemaakt worden.

    Ik blijf volgen.

    Vrolijke vakantiegroet,

  7. els zegt:

    Verwittig ons a.u.b. wanneer de uitzending te bekijken is.
    En vergeet uw haar niet te kammen voor de opnames! 😉

  8. De Fruitberg zegt:

    Mooi geschreven.Ze willen U te kakken zetten ,denk ik ;-).

  9. Ik doe nog mee aan de challenge maar ben eind januari oma geworden..; Deze maand start ik de challenge zeker op!

  10. Chorizo en pannenkoek, laat het maar bij suiker 🙂

  11. Myriam zegt:

    Aha hier was Hieronymerel, euh ik bedoel Hieronymus terug. En zo met uw blote billen, en zonder dat u helemaal klaar bent op het toilet de telefoon opnemen. Aiaiai, waar gaat het naartoe. Mocht Hieronymus dat weten…. Enfin, veel succes bij de televisieopnames zou ik zeggen, en voorzichtig met bacteriën

  12. Nachtbraker zegt:

    Hilarisch geschreven, Philemonrr! Benieuwd naar het interview, dat zal ongetwijfeld leiden tot veel nieuwe sporen! (en dan bedoel ik niet remsporen)

    Nieuwsgierige groet,

    J. Braker

  13. Suskeblogt zegt:

    Je billen kuisen met behulp van een hogedrukreiniger spaart tijd zodat je vlugger en met propere handen de telefoon kunt opnemen. Het is maar een – gratis – tip. Voor deze werkwijze moet je natuurlijk openstaan. Bij nonkel Juul en Stinkertje had het geen enkel nut daar zij er niet letterlijk voor open wilden staan.

  14. chrissebie zegt:

    Waarom moet de pijp altijd aan Maarten gegeven worden. Heeft die er nu nog niet genoeg. Ik ga mijn pijp zeker niet aan Maarten geven maar aan iemand anders die er nog geen heeft!

  15. Niet te geloven, wat ben jij gretig met die telefoon!
    Maar goed, dat meiske heeft je wel weer aardig omgeluld,
    Thomas op TV. Moet niet gekker worden.. Ben benieuwd of ze echt komt hoor…

    *loopt hoofdschuddend de kamer uit*

Geef een reactie

