Hiëronimus Pannecoucke – het interview

2

Eindelijk was het grote moment aangebroken, waarop ik mijn verhaal zou kunnen  brengen voor te televisie. Misschien zou dit interview voor de plaatselijke zender leiden tot interesse van ‘zwaardere’ media als daar zijn de VRT, Al Jazeera of NPO2.

De set was mooi ingericht, netjes in onze achtertuin. Tussen twee platanen stond een eenvoudige opstelling van twee stoelen, waarbij de zitting van die van de interviewer ongeveer een halve meter hoger was dan die van mij. Vond ik een beetje vreemd, maar het was dan ook de chef redactie die in eigen persoon het interview zou komen afnemen. Mijn schat was op een sexy wijze met de tondeuse nog eens over mijn schedel gereden, en daar ging het vraaggesprek van start.

“Mijnheer Pannenkoek, of mag ik Thomas zeggen?” vroeg Dirk Hekelbrecht, de bewuste chef redactie.

“Nee, hou het maar op mijnheer Pannenkoek, dat bekt beter,” antwoordde ik gevat. Dit antwoord om het niveauverschil van stoel wat te nivelleren. Denk nu niet dat ik zo achterlijk ben als een stier.

“Goed, mijnheer Pannenkoek dan, mag ik vragen welk merk van chocopasta jullie in huis hebben?”

“Voor mijn part vraag je wat je wil, maar wat heeft die chocopasta nu te maken met mijn zoektocht naar Hiëronimus Pannecoucke, tenslotte…”

“CUT!” hoor ik daar ineens roepen, en effectief, het leek alsof alles ineens stilviel. Ineens klonk geroezemoes bij de hele ploeg. Meer nog, men keek me aan alsof ik de oorzaak was van alle onheil.

“Pannenkoek, luister nu eens hier. Het is WIJ die hier baas zijn, en niet jij. Wij noemen je Thomas, en als dit je niet aanstaat kun je voor mijn part ontploffen. Het is WIJ die de vragen stellen, en als het jou niet bevalt dat we iets vragen over je chocopasta, dan krijg je maar te tering. Het is WIJ die JOU een plezier doen met dit interview en niet omgekeerd. Als je nog eens een stoel op je kop wil krijgen net als vorige week, dan vraag je maar. Wat denk je wel, zot van een West-Vlaming met het uitzicht van de grootste loser van de planeet en een uitspraak die zelfs een Zoeloe niet begrijpt? We beginnen nog één keer opnieuw, en als het dan niet lukt schuppen we onze kuis af!” zei de vriendelijke chef redactie.

“”Kuisen we onze schup af”, bedoel je?” vroeg ik geïnteresseerd.

“Precies ja,” antwoordde hij, “snappie?”

“Jij je zin,” ging ik verder, “als ik maar mijn booschap kan brengen”.

Dan volgde weer het aftelwerk. “… vier, drie, twee, één, GO!”

“Thomas, bedankt dat je ons wil ontvangen in die schitterende tuin van je. Biedt u ons een koffie aan of iets sterker misschien?” begon Dirk Hekelbrecht zijn betoog.

“Je kunt van mij water krijgen van de pomp, als dit goed genoeg is voor jullie. Eventueel kun je er een klontje suiker bij krijgen, die liggen toch al tien jaar in onze kast wegens nooit gebruikt…”

“CUT!” ging het opnieuw.

“Ah, mijnheer gaat een beetje de plezante uithangen ook?” ging het nu.

“Sorry, maar nu moet ik dringend gaan kakken”, gooide ik de conversatie over een andere boeg. Ik stapte naar binnen, sloot de deur, stapte met mijn lieve dame in de auto en we reden zeewaarts, de ploeg verbaasd achterlatend.

Op die manier zal ik je niet vinden, mijn beste Hiëronimus, maar geen paniek, we vinden je wel !

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

37 reacties op Hiëronimus Pannecoucke – het interview

  1. beaunino zegt:

    Ach natuurlijk, vinden zul je hem. Linksom of rechtsom. En die miss België is een vrouw naar mijn hart;-))
    (Boo schap?)

  2. Ik stuur haar naar je toe 🙂 !

  3. Inge zegt:

    Ik hoop toch om een kopje koffie te krijgen mocht ik toevallig eens passeren… Water van de pomp is zo mijn ding niet 😊

  4. Marion zegt:

    Kijk nou toch uit dat je je eigen glazen niet ingooit, mijnheer Pannenkoek. Mensen uit de media moet je immer te vriend houden. Net als mensen die handig zijn met klussen. En met auto’s. Ach wtf, jij redt het wel zonder dat stelletje inboorlingen achter een camera.

    • Sorry, Marion, maar mijn knoppen sloegen nog eens door. Mijn vrouw probeerde me nog te kalmeren door een liedje van Wilma Pindakaas te zingen, maar dat hielp geen zier.
      Maar zoals je zegt: ik red het wel zonder die foorapen !

  5. Nachtbraker zegt:

    Het water van de pomp is nochtans heerlijk in Brugge! Ik doe er altijd wat koffie bij.
    Geef de zoektocht niet op!

    Brugse groet,
    J. Braker

  6. Was hij niet in Cuba? Dacht dat je daar de clou had gevonden.

  7. Suskeblogt zegt:

    Water van de pomp ? Nee laat maar ! Ik moet direct aan de pompeschitter uit Dadizele denken.

  8. heleen zegt:

    Toch vang je meer vliegen met honing dan met azijn. Maar als het je om het zoeken gaat, dan zit je voorlopig nog wel even goed! 😉

  9. Harrij Smit zegt:

    Gelukkig heb je dit interview durven ontvluchten, Thomas. Stel je voor dat dit al meteen naar Hieronimus had geleid – dan had je al die volgende afleveringen voor niks geschreven.

  10. Rob Alberts zegt:

    Wat een belevenis weer.
    Sterkte met het vervolg van de Zoektocht!

    Vriendelijke groet,

  11. Joyce zegt:

    🙂 Idd gewoon lekker die arrogante figuren het heen en weer laten krijgen perfecte oplossing als je het mij vraagt 🙂

  12. Oei. Ik las de titel en dacht dat je hem al gevonden had. Geen interview met Hiëronimus Pannecoucke.
    Tja, raar volk dat daar werkt voor de lokale tv. (Tussen haakjes: de lokale politie is nog steeds op zoek naar Dirk Hekelbrecht en zijn filmcrew. Geen mens weet schijnbaar wat er met hen gebeurt is.)

  13. Nog vergeten te melden: ene Fernando A. uit Spanje had een tip voor je. ‘Saltó tan de repente para mi coche. Un poco extraño hombre con un traje muy anticuado, de inmediato supo que era Hiëronimus Pannecoucke.’ Fernando heeft een paar weken in het ziekenhuis moeten blijven dus was hij het spoor naar Hiëronimus kwijt. De zus van de broer van de kleindochter van de zus van de moeder van mijn vader die in Barcelona een hotel uitbaat beweert dat Hiëronimus het vliegtuig nam naar Düsseldorf maar daarvan heb ik nergens bevestiging gevonden.

  14. Myriam zegt:

    Tja, je hebt het maar zwaar met die zoektocht van je. Nog geen nieuws van Al Jazeera?

  15. Verloren Thomas, deze ronde… maar ik had het ook niet gepikt hoor, wat denken ze wel…
    Snel door 😉

Geef een reactie

