Liebster Award

Chrisa van Pink Shoes vereerde me vijf minuten geleden met de Liebster Award. Dit moet ongeveer de derde keer zijn dat ik die in mijn schoot geworpen krijg. Erg vind ik het niet, integendeel. Als ik Christa goed begrijp mag iedereen die hieronder een reactie geeft eens komen proeven van haar vispannetjes. Bij voldoende interesse wordt de sporthalle van Wupperzele afgehuurd.

Pink Shoes is ook zo’n weblog die ik al een heel eind volg. Ik was aanwezig bij de geboorte van haar zoon en mocht drie jaar geleden nog haar tuin omspitten. Wat ik daar heb gevonden in die grond, niet te geloven. Vooral dat lijk van een kloosterzuster… En ik mocht niets aan de politie vertellen. Nu nog blijven de nachtmerries bij de herinnering eraan mij overvallen.

Maar bon, genoeg hierover, en een antwoord op haar vragen. Het zijn er elf, omdat ze geen dozijn rond kreeg.

Tegen wie zou je eens goed je gedacht willen zeggen, zonder angst voor de gevolgen.

Tegen Osama Bin Laden, eigenlijk. Hoe is hij écht aan zijn eind gekomen? IS hij sowieso wel dood? Waar ligt hij dan? Hield hij van erwtensoep of had hij toch liever een broodje kaas?

Welke band mag wel eens een huisconcert geven bij jou thuis?

Twee banden, eigenlijk. Eerst de voorband van mijn fiets, daarna de achterband. Geen muziek met lawaai immers, want mijn tinnitus kan dit moeilijk appreciëren.

Met welke bekende Vlaming wil je bij pot en pint een diepgaand gesprek houden

Ik ben tegen het concept ‘BV’ of ‘bekende Vlaming’. Waarom hebben die dames of heren ineens wel een mening die belangrijk is? Omdat hun smoel af en toe op TV komt? Nee, geef mij dan maar een diepgaand gesprek met Jan met de Pet, wie die ook mag zijn (Jeannine met de Pet mag ook, natuurllijk).

Je wint een droomreis naar keuze, waar gaat die naartoe?

Geef dan maar meteen een complete wereldreis van zes maand. Zeven mag ook, natuurlijk. Met nadruk op landen waar het warm is, en met uitzondering van de Verenigde Staten, want dat is zowat het enige land dat me helemaal niks zegt (Syrië, Egypte en consoorten lijken me ook niet echt mijn ding voor het moment). Of weet je wat, Christa, begin maar te sparen, we plannen wel als je beurs gevuld is!

Met welke wagen wil je wel eens een proefritje doen?

Met een ‘geitje’, zo’n nostalgisch Citroëntje, dus.

Je krijgt een unieke uitdaging , maar daar moet je verhuizen naar Australie, neem je de uitdaging aan?

Neen, ik moet teveel geliefden achterlaten..

Wat is de favoriete inrichting voor je huis, modern, klassiek, rustiek, of alle stijlen dooreen?

Een brousse-look, inclusief tropische begroeiing, lianen en apen die heen- en weer slingeren. Mijn schat ziet dit echter niet zo goed zitten, waardoor het er thuis ietsje anders uitziet. Helaas. Kijk, je maakt me aan het huilen, want hoe graag had ik slingerapen in onze woonkamer.

Waar zou je waanzinnig veel geld aan geven, als je de lotto zou winnen?

Nergens aan, beste Christa, ik zou gewoon vroeger met pensioen gaan en profiteren van de jaren die me nog resten.

Geef je wel eens iets aan een bedelaar of een straatmuzikant?

In Brugge vind je praktisch geen bedelaars. Soms een straatmuzikant, maar die loop ik meestal straal voorbij.
Aan bedelaars zou ik al eens een saucijs geven of een landkaart van Duitsland. Of een pot mosterd, zo hij net kaas aan het verorberen zou zijn.

Of, serieus, hangt er een beetje vanaf in welke stemming ik ben.

Wat is het meest nobele wat je ooit gedaan hebt?

Deze tag aannemen, en hem dan nog zeer ernstig invullen ook.

Wat is het eerste wat je zou proberen te redden uit een huisbrand, (echtgenoot, kinderen, hond en kat zijn al in veiligheid)

Dan zal ik eerst mezelf redden, want die staat nog niet op het lijstje

Naar gewoonte zal ik deze tag aan niemand doorgeven. Anderzijds is mijn voldoening groot dat jullie mij weer veel beter hebben leren kennen vandaag.
Vergeet niet te reageren, zodat we samen het vispannetje van Christa kunnen gaan proeven. We zullen wel moeten zagen om er iets lekkers bij te krijgen om te drinken, want mevrouw lust liefst van al water.

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

41 reacties op Liebster Award

  1. chrissebie zegt:

    Ik heb weer geweldig kunnen lachen! Bedankt Bye the way tinnitus heb ik ook, maar gelukkig niet in die mate dat ik niet naar een concert kan gaan. En nadien krijg ik er nog een geweldig fluitconcert bovenop! Vervelend hé!

    • Graag gedaan, Christa. Begin mo de kiekens te pluumn 🙂 !
      Ik loop al vijftien jaar met die oorruis rond. Die stopt echt nooit, dag en nacht gefluit in mijn oren. Elk ‘lawaai’ dat er bij komt doet het gefluit toenemen. Vandaar dat Pannenkoek zich het best voelt in een stille omgeving…

  2. Inge zegt:

    Ik wil wel komen proeven 🙂

  3. evavertelt zegt:

    Jajajajajaaaaaa! Christa, na al die tijd wil ik je wel eens “in het echt” leren kennen! (En jou ook hoor, Pannenkoekje 😉 )

  4. Joyce zegt:

    Moehahahaha zeer ernstig ingevuld idd daarom zit ik hier nu met een immense smile om mijn lippen 😂😉

  5. De Fruitberg zegt:

    Ook geen diepgaand’ gesprek in de taal der liefde met één of andere aantrekkelijke BV?
    Weer enkele leuke antwoorden.

  6. De V.S.: er is veel dat me niets zegt maar het land is zo groot en er is ook veel dat me wel aanlokt. Er zijn prachtige natuurreservaten. Ik zou niet gans het land willen zien maar ik zou niet nee zeggen tegen een reis naar dat land.

  7. kakel zegt:

    Alweer een tag. Jij bent lichtelijk populair 😉
    Deze heb jij wel heel rap ingevuld. Bij vraag ik had ik Geert W gekozen en de man eens ongezouten de waarheid gezegd hebben. Een dode is wel handiger, die zegt niets terug…
    Een kaart van Duitsland geven aan een bedelaar? Haha!

    • Geert W is moeilijk te pakken te krijgen, want die zweeft zodanig dat ik een luchtballon zou nodig hebben om hem te spreken. Zo’n populist interesseert me trouwens toch niet.
      Die kaart van Duitsland zou dienen om die saucijs in te draaien die ik ook zou geven 🙂 !

  8. heleen zegt:

    Een geitje? Is dat niet een lelijke eend? Jullie Belgen hebben rare uitdrukkingen? Of ligt dan aan jou meneer Pannenkoek?

    • Was ik vergeten 🙂 – jullie noemen een 2pk-tje een eend in plaats van een geit. Hopelijk vergissen jullie zich niet als je een geit wil melken. Je kunt blijven trekken aan de bek van een eend, er zal geen melk uit komen 🙂 !!!

  9. Hilarische antwoorden! 🙂 Gelukkig ben je nog af en toe eens serieus! 😉

  10. Eilish zegt:

    Een geit, waar is de tijd. Mijn buurjongen vroeger, meer dan 10 jaar ouder dan ik, kocht zo een splinternieuw exemplaar in de tijd. Je weet wel, zo een zwarte met bordeaux (ik vind dat nog altijd de mooiste) En als klein kind (waarschijnlijk 40 jaar geleden) mocht ik eens meerijden, ik ben het nooit vergeten !

  11. Sabine zegt:

    Wat een heerlijke antwoorden :D. Echt ik lach me weer rot.

  12. Ik ben ook kandidaat voor dat vispanneke en echt raar, maar dat interieur is ook mijn grote droom en ik denk dat ik mijn kids er ongelooflijk gelukkig met zou maken :-),……super award!

  13. Brubeck zegt:

    Waardevolle informatie die de persoonlijkheid van Dhr. Pannekoek weer wat verder uitdiepen. 🙂

  14. Ha! Nu ken ik je ook weer wat beter, zie. Je hebt in je ziel laten kijken door het invullen van deze tag. Leuk zo!

  15. Harrij Smit zegt:

    Wat fijn dat je altijd zo open en eerlijk bent in je tags en awords, Tomas – mijn streven om meer en meer op jou te gaan lijken, heeft zo een heel wat grotere kans van slagen. Misschien niet meer in dit leven, maar er komen er vast nog wel een paar dozijn achteraan 🙂

  16. beaunino zegt:

    Count me in voor de vispan van Christa. Ik neem zelf wel een flesje rosé mee, geen probleem.

  17. Antwoorden op zijn Pannekoeks… 😉
    Leuk om te lezen is het wel! 🙂

  18. Billy zegt:

    ik ben er wel heel zeker van dat Christa ook een lekker biertje weet te appreciëren, Thomas.
    En bij een vispannetje weet ik wel een passend biertje te verzinnen!

Geef een reactie

