Hiëronimus Pannecoucke – het massagesalon

 

Is de term ‘jetlag’ jullie bekend? Mij helaas wel. Hoe moe ik ook ben van zo’n vliegreis, slapen gaat niet. Echt onmogelijk voor mij.

Het moet zowat twee uur ’s nachts zijn geweest toen ik wakker werd. Ik ben sowieso allergisch aan lawaai. Wetende dat vlak naast ons hotel een verdacht massagesalon is en ernaast een hippe bar kun je jezelf wel voorstellen dat we niet het meest rustige hotel hebben gekozen. Zoiets lees je nooit in de brochures…

In alle stilte sloop ik in mijn kleren en legde een brief op het bureautje op de kamer dat ik even ben gaan wandelen. Ver zou het niet zijn, verder dan de buren was het niet. Ondanks het late uur was het nog zeer druk in het massagesalon. Mijn maag keerde wat bij het binnenstappen van die gelegenheid, want nog nooit heb ik mijn vrouw bedrogen en was ook niet van plan dit ooit te doen.

Twee licht geklede meisjes stonden wat onnozel te doen aan het onthaal. Wat pret op het werk moet kunnen.

Ze zagen me binnenkomen, en dachten aan een zak dollars. Zo gaat dat nu éénmaal in die sector.

“Hello, sir, you want massaas? We have regular massaas, and we have euh… more special massaas.” Zonder schroom keek ze me na het beëindigen van deze vraag recht in het kruis, met haar hand een op en neer bewegend gebaar makend. “You understand, sir? Hihi…” Het tweede meisje viel in: “And if you want, we too can massaas you saim time. First we help you take off your clothes, after you ly on the massaas bed and we give you the time of your life with at the finish a happy ending. You want to be happy, sir? Only 2000 Bath, because you seem to be a friendly man! You can choose our tip yourself, but we don’t accept less than 1000 Bath each for tip. Hihi!”

Mijn geweten blies in mijn oor om hier rechtsomkeer te maken en terug het hotel in te vluchten. De karakterman in mezelf porde me aan om nu niet toe te geven. Hier moest ik een spoor vinden van Ronny Pannecoucke, want hier was hij minstens drie keer geweest.

“No, I like your proposition, buy we just had dinner, so I’m not hungry. Please can I ask you a question? I don’t need a massaas, but when you can answer what I want to know, I can give you a tip.”

Eén van de twee meisjes kwam naar me toe, en probeerde mijn hand vast te nemen om me zo binnen te leiden in een kamertje.

“Please don’t, I am happy married and I don’t want to cheat on my wife. Please…”

“Only one hour, sir, you will be very happy at the end. Verrrrrriiiieeee happpppiiieeee… You want?!”

“Please don’t, please?? I have just one question, and then I lieave immediately.”

Beide meisjes keken zuur in mijn richting en voelden dat een massage niet aan de orde zou zijn vandaag. Toch niet met mij.

“What do you want to know, sir?” snauwde één van de twee.

“Well. Did you recently see a man like me, ongefar (ik vond de vertaling van ongeveer niet) forty years old, a big nose like mine. He uses a creditcard with my mame ‘Thomas Pannenkoek’ on it and wears a hospital shirt with his hole naked.”

Nee, dat Engels kwam niet meer goed vandaag. De vermoeidheid allicht…

“Yes, we saw this guy, sure we did,” zei de linkse.

De adrenaline spoot door mijn lichaam, ik wist niet waar ik het had.

“And is he still nearby, you think?”

“I’m sure he is, come with me!” antwoordde de tweede nu. “Follow me, I show you what I know about him…”

Ik volgde haar door een donkere gang met om de paar meter een deur, tot we een klein kamertje binnenkwamen. De twee meisjes keken me aan met van die verleidelijke ogen. Het meest praatgrage meisje trok haar behaatje iets naar beneden waardoor een borst naar buiten kwam piepen.

“Is he the guy you’re looking for?” vraagt ze me met een knipoog terwijl het tweede meisje het gordijntje sloot van het deurgat en haar sarong in één beweging op de grond liet zakken.

Vraag me niet meer wat ik hierop gestameld heb, want daar weet ik niks meer van. Al wat ik weet is dat ik in paniek ben naar buiten gevlucht en dat nog geen twee minuten later mijn lichaam naast dat van mijn lieve schat ging liggen, lepeltje lepeltje, zoals we dit gewoon zijn.

 

 

 

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Hiëronimus Pannecoucke – het massagesalon

  1. Myriam zegt:

    Wat een buitengewoon sterk karakter Thomas!!!You can be prouts on joeself 🙂

  2. Was er iets verkeerd met dat madammeke dat je zo rap naar buiten liep? Toch geen transvestiet of zo’n transgender
    Naar het schijnt zijn hotels al eens anders dan wat men in brochures of op ’t internet vind. Niet dat ik er veel ervaring mee heb: tot nu toe nog maar in twee hotels geslapen.
    Had je niet beter een ‘goed’ verhaal gebruikt om daar binnen te geraken. Eentje van ‘ik ben een Belgisch privédetive die hier op onderzoek is omdat ik vermoed dat mijn zwager vreemd gaat en als je hem kan betrappen dan kan je tot 2 miljoen euro eisen aan schadevergoeding’? Het kan ook dat ik teveel stationromannetjes lees op de trein

  3. Harrij Smit zegt:

    Wat een standvastig karakter wordt hier getoond! En wat werkt dat besparend – toch tenminste 4000 bath als ik goed gerekend heb. Ondanks alles ben je weer een stuk verder gekomen in je ondergoed… eh onderzoek bedoel ik natuurlijk. Een van de borsten van die bereidwillig meewerkende dames is in elk geval Hieronymus niet en kan dus weggestreept worden.

  4. heleen zegt:

    Naïef of standvastig? Ik moet er nog over nadenken meneer pannenkoek!

  5. Rob Alberts zegt:

    Misschien is het handig als een paar woordjes Thai gaat leren of een tolk inhuren?

    Er zullen best wel lieftallige jongedames rondlopen die voor een paar Bahtjes met jou op stap willen.

    Zonnige groet,

  6. De Fruitberg zegt:

    Heb je wel goed gekeken? Misschien zat hij wel onder haar sarong…

  7. Sabine zegt:

    Toen ik net begon met het lezen van dit stuk dacht ik om zoiets te gaan schrijven als: oh ja ik heb ook altijd onwijs last van een jetleg, zeker die kant op. En meer lawaai kan ik echt voor geen meter slapen. Daarom heb ik bijna altijd oordopjes in snachts. Maar nu ik het af heb gelezen wil ik eigenlijk zeggen: wauw, geweldig opgelost met de dames. Je vrouwtje mag heel blij zijn met jou 🙂

    • Dank je, Sabine 🙂 !

      Wat die jetlag betreft, van mij is die altijd veel erger als ik terugkom van reis dan na de heenreis. Vraag me niet hoe het komt, misschien is het gewoon omdat twee keer tijdsverschil in twee weken tijd er gewoon teveel aan is.

  8. Joyce zegt:

    Hahahahahahahaha ongefar love it! Goed gevonden vertaling…. Slimme sneaky meiden he die thaise

  9. beaunino zegt:

    Wat voor een uitdagingen zie jij je toch gesteld, jij dapper en nobel man!

  10. De uitdaging doorstaan in alle opzichten ;)) Blijft leuk lezen hoe jij je ervaringen ervaart…

Geef een reactie

