Hiëronimus Pannecoucke – ontbijten met mijn droomvrouw

Ik heb al van veel ontbijten genoten in mijn leven, maar wat ik in dit hotel zag leek wel de hemel. De meest exotische soorten fruit, veel soorten broodjes, vruchtensap, koffie, thee en personeel met een gebeitelde glimlach. Niet echt het decor voor een ernstig praatje tussen geliefden, maar het was éénmaal niet anders.

“Schat, je had me iets te vertellen?”

“Yes, my dear. Gisteren kon ik niet slapen, en ben midden in de nacht naar buiten geslopen. Je weet dat ik het massagesalon had opgespoord waar Ronny gulzig van ons geld had geprofiteerd, dat salon naast het hotel?”

“Dat beweer jij toch, schat…”

“Welnu, ik ben er even binnen geweest. Ik wou en zou meer sporen vinden van Hiëronimus. Twee meisjes stonden te giechelen aan de ingang. Het scheelde geen haar op mijn kletskop of die dames hadden me naar binnen gesleurd en me een seksuele beurt gegeven waarbij ik de sterren aan de hemel kon tellen. Het spreekt vanzelf dat ik hiertegen fel heb geprotesteerd. Twee meisjes dwongen me bij wijze van spreken mee naar hun jachthol. …”

“Natuurlijk, schat, ik weet dat je…”

“Een bepaald moment moest ik mee naar een kamertje en liet één van de meisjes mij een borst zien. Het was een B-cupje met bovenaan een tattoo die een vis voorstelde die ochtendgymnastiek deed. Of die de ramen aan het poetsen was, zo lang heb ik er niet naar gekeken om details te onthouden. Ik probeerde een ernstig gesprek aan te knopen, maar dat lukte maar niet. Ze wilden maar één iets: business en zoveel mogelijk fooi. Na wat aandringen beloofden ze me iets te vertellen over Hiëronimus, maar het enige dat ze echt wilden was vlug geld verdienen door een massage te geven met dat ietsje meer. Je weet wel…”

“Leg uit, Thomas!”

“Plaagstaart! Je weet best wel wat ik bedoel”

“Neeje, schat, allez, wees nu niet bescheiden, spread your word!”

“Je broodje wil ik straks wel ‘spread’-en als je wil, maar de rest moet je maar raden. Welnu, ik ben gevlucht en terug naar de kamer gekomen en ben naast jou in slaap gevallen. Vanmorgen vroeg was ik om halfzeven wakker voor een kleine wandeling. Ik vond zelfs vijfhonderd Bath. Moet je bewijs zien? Welnu, ik haal het uit mijn zak!”

“Ben benieuwd…”

“Oeps, ik was nochtans zeker dat ik het op zak heb. Nu, geen probleem, het zal er uit gevallen zijn toen we daarnet naar de does gingen. Welnu, ik wandelde wat verder en kwam aan de telecomwinkel die Ronny ook bezocht had. Weet je wie daar aan de balie zat? Een man…”

“Het zou raar geweest zijn had daar een olifant gezeten!”

“Maar lieverd toch, wees toch eens ernstig. Hoe kan ik nu mijn hart luchten bij jou? Welnu, die man had het petje aan dat ik achtergelaten had voor Hiëronimus in de kathedraal van Brugge”

“Je meent het!”

“Echt waar, ik mag ter plaats ontploffen als dit geen waar is!”

“Allez gij, en aan de binnenkant stonden jouw initialen zeker?”

“Hoe raad je het?”

“Even dimmen, schat. Die pet is gewoon jouw pet die we meebrachten op reis naar hier. En je bent helemaal niet naar buiten geweest vannacht. Ik heb met al dat straatlawaai geen oog dicht gedaan, maar ben constant lepeltje lepeltje bij jou blijven liggen omdat ik dit zo heerlijk vind.”

“Ikkeook”

“Zot!”

“Ja, ik was de hele tijd wakker. Maar weet je wat, we zijn hier nog vijf volle dagen. Laat ons volop genieten van zon, strand en sfeer. We zullen er beiden deugd van hebben!”

“Maar ik moest nog zoveel sporen volgen… En ik heb zoveel moeite gedaan om dit schrijfbord te installeren op de kamer. En…”

“Schrijfbord? Niets van gemerkt…”

“Maar…”

“Zwijg nu eens vijf minuten, my dear. We hebben twaalf uur op het vliegtuig gezegen om hier te raken en hebben een slechte nachtrust gehad. Laat ons nu eens de volgende vijf dagen genieten van een echte reis. Zonder al dat gezever over die stomme Pannecoucke van je, gewoon genieten, het werk loslaten, eens doen waar we echt zin in hebben. Deal?”

“Deal…”

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

40 reacties op Hiëronimus Pannecoucke – ontbijten met mijn droomvrouw

  1. heleen zegt:

    Ik hou van je vrouw!

  2. tinyblogt zegt:

    Iedereen heeft zo’n vrouw nodig op reis…. om te zeggen: “Sit down, relax en zied e ki rustih.

  3. Eind december zullen toch niet in één van je logjes moeten lezen dat je dat allemaal maar gedroomd hebt en dat er eigenlijk geen Hiëronimus Pannecoucke was. 😛

  4. Marion zegt:

    That’s what wifes are for inderdaad.

  5. Harrij Smit zegt:

    Nou dat schiet zo wel lekker op. Heb je de hele vorige aflevering dus lepeltje lepeltje bij elkaar liggen dromen en ga je nu ook nog eens bakzeil halen bij je lief en toeverlaat. Plicht gaat voor het meisje, Thomas… bedenk dat wel!!!

  6. Brubeck zegt:

    De wereld wordt op orde gehouden door het vrouwelijke geslacht waarbij ze de mannen in de waan laten dat wij het allemaal geregeld krijgen.. Bewees deze blog weer maar eens 🙂

  7. Ik blijf nieuwsgierig naar hoe dit afloopt! Met een “happy ending” of niet 😉

    Stormachtige groet,

    J.B.

  8. Sabine zegt:

    Geweldig die vrouw van jou! 😀

  9. Ben dol op de dialogen tussen jou en je vrouw! Fijne dag…

  10. Myriam zegt:

    Oei, Thomas, aan het hallucineren? Niet goed hé. Ik had je ook al gezegd dat hij de hele tijd gewoon hier is gebleven. Maar ja, een vreemde vrouw geloof je natuurlijk zeker niet hé?

  11. Jaixy zegt:

    Hihi. Heerlijke vrouw heb je

  12. De Fruitberg zegt:

    Laat je vrouw die HP zoeken, die gaat dat klusje veel sneller klaren

  13. Volgens mij moeten wij nog eens samen op de cursus loslaten,……..gelukkig heb jij een sterke hand naast je 🙂

  14. bentenge zegt:

    Tussentijds lees ik nu toch maar eens een stukje uit het verhaal… het moet zijn dat ik last heb van de warmte, want ik had me voorgenomen om het verhaal achterstevoren te lezen… en lees nu zomaar iets in the middle. 500 Baht, my goodness, zomaar kwijt gespeeld ?

  15. Joyce zegt:

    Je lief is een wijze dame dit is natuurlijk het enige juiste wat je kan doen in Thailand

Geef een reactie

