Het huisje van plezier en drijvende worst in een geel sausje

2

Schilderij uit de traphal van hotel De Zeeuwse Stromen (Renesse)

Als ik van mijn werk kom en bijna de geur van de bloemen in onze tuin ruik, rij ik door de Maalse Steenweg in Brugge. Dit is een lange weg die begint aan de Brugse Ring en doorloopt tot Maldegem. Tussenin af een toe veranderend van straatnaam, maar dat doet er niet toe.

Het gedeelte vanaf Maldegem tot ‘de Carrefour’ in Brugge is geen onbekend terrein voor mensen die af en toe eens een feestje willen bouwen met een meisje van plezier;  Er zijn daar verschillende ‘huizen’ die seksueel genot verkopen. Zelf ben ik nog nooit in zo’n zaak binnen geweest, en zal dat ook nooit doen (tenminste als ik daartoe niet gewapender hand toe wordt gedwongen), maar ik kan me voorstellen dat er mannen zijn die zo ‘behoeftig’ zijn dat ze het niet kunnen laten om daar eens een, hoe zou ik het zeggen, ritje te gaan maken. Zolang dit met wederzijds respect gebeurt zal ik die mensen niet veroordelen, elk doet wat hij of zij wil.

Een collega van mij woont op drie huizen van zo’n ‘instelling’. Ik zal de naam van die uitbating maar voor mezelf houden. Misschien ligt het aan mijn nieuwsgierigheid, maar af en toe loer ik in het passeren eens om te zien of er veel auto’s staan, of de business draait, met andere woorden. Dan zie ik soms een auto wegrijden van de oprit, en blijft de inzittende (meestal: man) op een paar honderd meter achter mij rijden omdat hij wel eens zou kunnen herkend worden. Misschien denkt hij dan dat ik zijn buurman zou kunnen wezen…

Vrijdagavond was het weer zover. Ik kwam gestresseerd van het werk. Op de radio speelde het lied ‘Als ik eens vijf minuten tijd heb’ van Louis Neefs. Prachtig nummer, moet je eens opzoeken op Joetjoep. Ik keek eens vlug naar de oprit, en zag iets staan, maar het was geen gewone auto. Er stond een vrachtwagen van de firma Quicke, in Brugge door iedereen gekend omdat die komt beerputten leegtrekken. Toen dacht ik: ‘Natuurlijk, prostituees zijn ook maar gewoon mensen, en moeten af en toe een kakje leggen. Ook hun beerput is niet vrij van overlopen. Tenzij natuurlijk de chauffeur van die vrachtwagen ook toe was aan een verzetje, en hij zijn ‘firmawagen’ gewoon bij de zaak had geparkeerd. Je moet weten dat ik niet speciaal gestopt ben om te ruiken of er iets werd leeggetrokken of niet. Zoals ik al zei: ik ben er nog nooit binnen geweest (of zelfs een de deur gestaan) en zal dit ook nooit doen.

‘Leven en laten leven’, een mooi gezegde.

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

54 reacties op Het huisje van plezier en drijvende worst in een geel sausje

  1. Joyce zegt:

    Idd gewoon mensen hun ding laten doen en zelf je eigen ding doen ☺

  2. chrissebie zegt:

    Leven en laten leven inderdaad een heel goeie leuze die ik ook vaak gebruik. Zolang het allemaal volwassen mensen zijn die daar uit vrije wil zijn en geen jonge meiskes die gedwongen zijn tot prostitutie. En zolang er niemand van de betrokken partijen gekwetst worden, is het ok voor mij. T moet zijn dat ze er van kunnen leven of er zouden niet zoveel bordelen zijn, denk ik dan .

  3. bentenge zegt:

    Heel interessant schilderijtje daar in Renesse. Over “huisjes van plezier” kan ik bij gebrek aan kennis niets zinnigs kwijt.

  4. Kristien zegt:

    Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb, is inderdaad een van de mooie liedjes van Louis Neefs!

  5. Eilish zegt:

    Die titel, eens je het stuk gelezen hebt … *mijn maag keert*
    Veel plezier met jouw meisje vandaag 🙂

  6. Rob Alberts zegt:

    Tja, poepen moeten we allemaal.
    Oh nee, poepen is bij jullie iets anders dan hier in Amsterdam.?
    Nu ja, ik begrijp wat je wilt zeggen.

    Vrolijke vakantiegroet,

  7. Jaixy zegt:

    Hahaha wel mooie reclame voor het beerputten bedrijf😂

  8. Brubeck zegt:

    Zou dat dan betaling “in natura” zijn ? En wie betaalt dan wie ? Vragen, zoveel vragen..

  9. Mrs. Brubeck zegt:

    Wel fijn dat je de stress van een werkdag zo van je kan afspoelen 🙂

  10. Misschien kwam hij voor een Quicky😉

  11. Ja, je zal met zo’n firmawagen naar zo’n tent gaan… ik was ooit blonT, maar dat geloof ik ook niet natuurlijk.
    Inderdaad Thomas, leven en laten leven! Ook mijn motto…

  12. Ik vraag me toch af of er vrouwen zijn die bewust kiezen voor dit “vak”. Nu ja, verbieden is misschien ook een brug te ver, want dan verdwijnt er één en ander in de illegaliteit…

    • Er zullen er heel zeker zijn die er bewust voor kiezen. Voor elk mens liggen normen op een ander niveau. Ik kan me voorstellen dat meisjes zonder diploma al eens in de verleiding komen om die ‘business’ eens te proberen. Verdient beter dan aan de kassa van de Aldi te gaan zitten of te gaan poetsen aan 1000 Euro/maand. Ik zou niet mogen dromen dat mijn dochters (zo ik die zou hebben :)) die richting zouden kiezen :(.

  13. Myriam zegt:

    Nieuwsgierigheid is des mensen, en Zeg nóóit nooit. Dat zijn twee dingen die ik geleerd heb. Ook belangrijk naast Leven en laten leven.

  14. Sabine zegt:

    Die chauffeur had in ieder geval een bijzondere afsluiting van zijn werkdag 🙂

  15. Harrij Smit zegt:

    Misschien wilde de chauffeur van die wagen de dames gewoon eens even een poepje laten ruiken en wilde hij dat kracht bijzetten met zijn kakmobiel 🙂
    Overigens ben ik ook de mening toegedaan dat ieder doet wat hij wil, al vind ik persoonlijk dat er voor liefde nooit betaald moet worden:

    ik heb mijn hele leven lang

    voor liefde niet betaald

    al was er soms een lichte drang

    steeds werd ik weer onthaald…

    https://gedachtgedicht.wordpress.com/2014/11/30/betaalde-liefde/

  16. Liese zegt:

    Zo’n dingen intrigeren mij ook enorm, vraag me altijd af wie van die mannen dat “in den duk” doet voor zijn vrouw

  17. Billy zegt:

    ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je het zo graag over de menselijke ontlasting hebt, in welke vorm dan ook… 😛

    Die meisjes hebben volgens mij wel hun nut, al zal ik er evenmin als jou gebruik van maken…

  18. Wildcard zegt:

    Ik blijf het grappig vinden hoe je over bepaalde dingen schrijft 😉

  19. MichielZiet zegt:

    Tja… Ik geloof dat in het Nederlands een woord net iets anders betekent dan in het Belgisch: poepen.
    Ik geloof dat hij in beide nationale gevallen voor het poepen kwam. 😉

Geef een reactie

