Liebster Award

2

Toen ik mijn pc vanmorgen opstartte werd ik geconfronteerd met de vraag van Marjelle. Of ik zin had om haar elf vragen op te lossen, verbonden aan de Liebster-award, die ze meteen op mijn schoorsteen kwam zetten.

Ik ken Marjelle nog niet zo lang, en ik heb het razend druk momenteel op het werk. De adrenaline spuit uit mijn oren als ik er maar aan denk welke berg werk ik vandaag en morgen moet verzetten om met verlof te kunnen gaan. Anderzijds: ik vind het altijd bijzonder leuk om zo’n ‘avard’ te krijgen. Ik doe het dus op een drafje, op z’n Thomas Pannenkoek.

Daar gaat ie weer…

1 Hoe voel je je vandaag?

Als een opgejaagde pitbull die hoopt de volgende twee dagen te overleven zonder tegenslagen…

2 Wat zou je anders doen met de kennis van nu?

Is een vraag die al eens gesteld wordt, maar in feite zinloos is. Er zijn van die mensen die, om maar een stom voorbeeld te geven, op een zotte morgen beslissen een boom om te hakken. Later blijkt dit een stom idee geweest te zijn, want de gevolgen van zoiets kunnen redelijk tegenvallen. Anderzijds worden lessen getrokken uit zo’n ervaring. Was het dus slecht? Neen. Was het goed? Neen, maar we hebben het maar gehad :).

3 Van wie heb je het meest geleerd?

Van wie? Eerder: uit wat. Gewoon uit dagelijkse dingen, ervaringen, omgaan met mensen,…

4 Heb je nog dromen, zo ja welke?

Een leven zonder dromen heeft geen zin (meer). Tuurlijk heb ik nog dromen, onder andere reisdromen, maar daar kan ik blijven over doordrammen. Dromen van geluk ook, bepaalde dingen nog te kunnen realiseren in mijn leven,…

5 Aan wie of wat erger je je?

Ik kan me verschrikkelijk ergeren aan mensen die niet eerlijk zijn. Die achter je rug roddelen en mooi kijken in je gezicht. Mensen die ziekelijk jaloers zijn op materiële dingen of op het geluk van een ander en die dan maar al te graag die ander de grond in boren als ze er de kans toe krijgen. Mensen met een groot ego ook, daar krijg ik de schijterij van. Mensen die denken meer te zijn dan een ander. Mensen die voorbij steken in een rij wachtenden, daar krijg ik ook de kozijntjes van. Mensen zonder respect, bweeerk. Mensen zonder manieren, krijg ik ook iets van. En een typische, die ik de laatste dagen nog las: mensen die in een warenhuis aan de kassa zoeken in de portefeuille naar dat ene centje dat ze tekort komen om te betalen, zich niks aantrekkende van de rij wachtenden. Mensen ook die een taart aansnijden en daarbij constant hun vingers aflikken. Vind ik vies, kotskots.
Mensen ook die op vijfhonderd meter van de verkeerslilchten aan een slakkengangetje rijden om niet te moeten remmen. Amai, wat kan ik mij ergeren aan toestanden :).

6 Wat vind je werkelijk belangrijk in het leven?

Bovenal gezondheid. Cliché, maar zo waar. Liefde om je heen is ook onontbeerlijk. En, ook al beweren sommigen van niet, voldoende financiële middelen om rond te komen.

7 Welke eigenschap waardeer je het meest bij een vriend(in)?

Altijd klaar staan voor een babbel.

8 Welke eigenschap waardeer je het meest bij jezelf?

Mijn vlotte stoelgang.

9 Wat is je levensmotto?

Een Yamaha 600 met achterrem (heb nog nooit op een moto gereden 🙂 )

10 Waar ben je trots op/blij mee?

Mijn schat aka partner in crime aka beste vriend aka alles in mijn leven

11 Welke vraag ontbreekt er nog in dit rijtje?

Er zijn er zoveel dat ik ze niet kan opnoemen

Zo, Marjelle, dat was recht voor de raap en ongefilterd wat op dit moment door mijn hoofd schoot.
Dank voor je nominatie en groeten uit Brugge,

Thomas

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

42 reacties op Liebster Award

  1. Falderie zegt:

    sterkte opgejaagde pitbull!

  2. Eilish zegt:

    Misschien gaat het met diene ‘motto’ allemaal wat sneller (en beter) vandaag. Dat het maar snel verlof is voor jou !

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    Leuk en eerlijk 🙂 en hoog tijd voor vakantie…

  4. Elise zegt:

    Weet je wat nou wel bijzonder is? Dat je de ‘erger vraag’ het langste heb beantwoord. Laat wel duidelijk zien dat je eerlijk was in je eerste antwoord met de pitbull. Haha. 😉

  5. Proficiat met je vlotte stoelgang 😉

  6. Sabine zegt:

    Leuk ingevuld. Had ook niet anders verwacht 😀

  7. Marjelle zegt:

    Hallo Thomas, bedankt voor je snelle reactie op een drafje. Leuk dat je ondanks alle drukte! nog even tijd hebt genomen om een paar vragen te beantwoorden. Over vraag 2 zijn we het dan oneens, ik vind het geen zinloze vraag (anders had ik ‘m ook niet gesteld), een eerlijk antwoord kan ook weer een inkijkje geven in iemand z’n leven, in iemands hoofd en daar ging het toch om. 😉

  8. Harrij Smit zegt:

    Kerel kerel wat een energie zo nog maar net uit je bedje vandaan. Aan je antwoorden is te merken dat je dan nog glashelder bent 😀
    Ik vond ook zo’n Liebster Cadeau op mijn nachtkastje en ben er vandaag ook maar weer eens ingestonken. Maar vanwege mijn chronische gepensioneerdheid kon ik er wat meer de tijd voor nemen als jij.

  9. Billy zegt:

    het klinkt echt ook opgejaagd, die antwoorden… 😛
    Tijdig vaart minderen als je verkeerslichten nadert (als het rood is), was een item in de cursus ecologisch rijden, Thomas. Misschien is het ook tijd dat je die eens volgt… 😀

  10. Myriam zegt:

    Tijd om op vakantie te vertrekken 🙂 let the beast go!!! 🙂

  11. Nog eventjes volhouden en dan lekker van je vakantie genieten!!

  12. Marion zegt:

    Jaaaa! Die langzaam rijdende kloothommels. De sojasaus krijg ik ervan!

  13. De Fruitberg zegt:

    Ik verwachtte onder puntje 4 toch ‘Hiëronimus vinden” te zien staan

  14. Oh wat fijn je vlotte stoelgang, die had ik vroeger ook… Ben jaloers!!

  15. Pitbull, bikini-niet, we komen er wel! Prachtig stuk schrijven over jou…

  16. Brubeck zegt:

    Weer enkele nieuwe facetten van de meervoudig gelaagde Thomas Pannenkoek leren kennen 🙂

  17. Mieke zegt:

    Jouw ergernissen kunnen de mijne zijn. Mes aflikken. Jakkes. Centjes tellen. Gruwel. Trage chauffeurs, je wilt echt niet weten hoe ik kan vloeken in de wagen. Moet soms echt moeite doen om iemand niet aan te rijden die te traag rijdt. Mag er niet blijven bij stilstaan als ik bij de slager sta en bedenk dat ze aan “mijn vlees” komen met handen die net geld in hun handen hebben gehad. Nootjes die je krijgt bij een drankje eet ik nooit. Grootste bron van viezigheid. Iedereen zit eraan. Gepensioneerden die net ook over de middag vlug hun boodschappen willen doen, nu ja vlug? Mensen die zich beter voordoen juist voor het oog van anderen. Ergerlijk. Zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Je hebt er geen idee van hoe ik mij kan ergeren. Erger me zelfs aan mijn eigen ergernissen 😉
    Dit gezegd zijnde wens ik jou en jouw echtgenote een superfijn verlof toe.

  18. onderdeblauweregen zegt:

    Oh herkenbaar dat gevoel op de laatste dagen voor vakantie, waar de hele boel eerder lijkt op te stapelen dan dat je aan het afronden bent (zo gaat dat hier althans vaak), dus sterkte en je bent er, of het zo voelt of niet, er toch lekker bijna!!

  19. onderdeblauweregen zegt:

    Oh heerlijk, fijne vakantie!!

Geef een reactie

