Vakantie – Tijdelijk de stekker eruit…

AAA1

Eindelijk heb ik vrijdagavond de deur van het werk achter me kunnen dicht trekken om te genieten van de vakantie waar we zo lang hebben naar verlangd. Sinds onze kinderen ons nest hebben verlaten nemen we onze vakantie elke jaar aan de late kant. Waarom? Om collega’s met kinderen voorrang te geven zodat die kunnen verlof nemen in de ‘klassiek’ vakantieperiode, terwijl in principe de werksfeer relaxter zou moeten zijn (maar dat vaak niet echt is, omdat we met veel minder personeel zitten),…

Klassiek is dat het de laatste weken voordat we in verlof gaan extra lastig is om al het werk op tijd rond te krijgen, om de collega’s niet op te zadelen met ‘shit’, om mensen met vragen (die liever niet bij een collega te rade gaan) maximaal nog te zien,… Resultaat: overuren, overuren, overuren. Nachtrust heel kort, rondlopen als een zombie, mezelf niet zijn. Ik merk het ook aan de reacties die ik geef op andere weblogs, het feit dat ik amper tijd of moed heb ze deftig te lezen,… Niet de normale manier van doen van Pannenkoek…

Maar over dat alles zal ik niet langer zagen, want de deur is dus dichtgetrokken. Drie weken vakantie, die we hoofdzakelijk in Portugal zullen doorbrengen.

Ik laat die pc even voor wat het is, inclusief het bloggen. Zal uiteraard af en toe eens ‘spieken’ op mijn smartphone (leve Fifi, euh, Wifi in ons hotel), maar hou me zeer stil.

Wat de zoektocht naar Hiëronimus betreft zal op 12 september, want dan vervolgt het verhaal, blijken dat er schot in de zaak komt. Uit een zeer onverwachte hoek. Dank aan wie dit verhaal is blijven meevolgen. Nog even geduld, dus.

Raar, maar als ik terugkom ben ik een jaartje ouder (57), zijn we al een stukje in september en zullen we blij mogen zijn dat er nog eens een dagje is dat we naar zee mogen trekken voor een late zomerdag.

Nog niet aan denken, Pannenkoek, eerst volop genieten van zeventien dagen Algarve.  Ik zal jullie toch missen :(, de leuke reacties, jullie mooie, moedige of ontroerende verhalen,…

Tot twaalf september ! Nu zal ik maximaal de dingen proberen te doen die uitgesteld werden tot ‘als ik ooit eens vijf minuten tijd heb’…

Jullie liefste kapoen 🙂
Thomas Pannenkoek

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

64 reacties op Vakantie – Tijdelijk de stekker eruit…

  1. Fijne vakantie!!! Ik heb schoolgaande kinderen dus ik zit vastgebakken aan het hoogseizoen, mijn vakantie zit er al op.. Mijn laatste blog nog schrijven over mijn vakantie avontuur en dan is lichaam en geest weer uit de vakantie modus!!! Geniet er van!!

  2. bentenge zegt:

    Zeventien is een getal waar ik niets mee heb, en ook met 12 niet. Tiens, ook 57 niet. Bon, whatever, maar vakantie daar heb ik wel iets mee, en jij hopelijk ook ! Laat die pc inderdaad voor wat hij is… en geniet de vakantie mr T(i)P(i) .

  3. Eilish zegt:

    Mooie vooruitzichten voor jou, en na een jaar hard werken meer dan verdiend ! Geniet met z’n tweeën, en laat die batterij maar goed opladen !

  4. chrissebie zegt:

    Geniet vooral van je vakantie! Trek van tinternet niet te veel aan. Vier je verjaardag me wie en hoe je wilt! Hapy birthday in elk geval. Bye the way dan ben je vast ook een maagd ( gelijk ik ) ik verjaar op 31 augustus. . Heel veel plezier en keer voldaan terug van Portugal. Ik duim alvast dat je een hele fijne vakantie mag hebben!

  5. Rob Alberts zegt:

    Fijne vakantie!

    Ik wens jullie een hele fijne tijd toe.

    Werkende groet,

  6. tinyblogt zegt:

    Alvast proficiat met je verjaardag en geniet van je vakantie!

  7. beaunino zegt:

    Lieve Paul en vrouw,

    Hele fijne vakantie. Ik ga je missen hoor, haha!

  8. Inge zegt:

    Het voordeel aan een”latere” vakantie is natuurlijk dat je goedkoper weg kan 🙂 Geniet ervan en alvast een gelukkige verjaardag!!!

  9. Geniet van je vakantie en de afwezigheid van je smartphone 😉 Benieuwd naar de toekomstige avonturen van HP – zal er een Portugese link zijn? 🙂

    Warme groet,

    Uw nog steeds genegen,

    J.B.

  10. Lieve meneer en mevrouw Pannenkoek, ik wens jullie een heerlijke vakantie toe. Lekker even niks moeten en alles (of bijna dan) mogen! Ik zal je ook missen hoor Thomas, heb altijd schik in jouw reacties, maar je komt gelukkig wel weer terug. Ik wens je alvast een fijne verjaardag en geloof me, 57 jaar worden doet geen pijn hoor ;-). Ik weet het!
    Rust lekker uit en geniet overal met volle teugen van! Doe ik ook! Tot over een paar weekjes! Daaaag…
    Lieve groetjesss

  11. Ik wens je echt een geweldig fijne vakantie! Ik hoop dat je weer lekker tot rust komt en geniet van het mooie weer en het lekkere eten. Een hele fijne verjaardag ook!

  12. Anoniem zegt:

    Lang geleden en toch altijd zalig om nog eens naar je blog te komen lezen. Bij deze wens ik jullie een prachtige vakantie toe ? Je hebt toch toevallig geen plaatsje meer vrij voor mij in je binnenzak ?

  13. Mrs. Brubeck zegt:

    We zullen aan je denken, wij moeten de mallemolen nog een weekje draaiend houden en dan is het aan ons! Een zeer prettige vakantie! 🙂

  14. Myriam zegt:

    Dag kapoentje Thomas, vergeet ons niet, en tot in september. Geniet met volle teugen maar dat hoef ik niet te zeggen, dat gebeurt zo wel!!!

  15. Harrij Smit zegt:

    Ik wens je een prachtige vakantie, Paul, in die schitterende Algarve. Zal je missen, maar gelukkig ben je half september weer terug. Ik ga overigens zelf ook een paar weken naar la douce France en maak me dan ook even helemaal los van de wereld der bloggers. Geniet ze!!!

  16. Brubeck zegt:

    Een fijne vakantie en alleszins gelukkige verjaardag, Thomas! Zoals Mrs. B. zei, wij tellen eveneens af naar 1 september wanneer ons “groot verlof” zich aandient en wij voor 3 weken migreren naar een Zuiders oord.

  17. Sabine zegt:

    Heel fijne vakantie! Ik kijk uit naar 12 september!

  18. Ik denk dat wij rond dezelfde datum verjaren :-), ik neem die dag gewoon vrij, de wereld mag ontploffen dan. Mijn vakantie zit erop,….en het was niks speciaals over een aantal maanden praten we er niet meer over en tellen we af naar de break tussen kerst-en nieuwjaar,…..op 1 september start de mallemolen again, ik tel af naar de no-kids periode ook al zal ik dan ook al richting 5 gaan :-),….het is niet eerlijk 🙂

  19. Falderie zegt:

    Geniet van je vakantie daar en alvast een gelukkige verjaardag toegewenst!

  20. De Fruitberg zegt:

    Geniet van de Algarve. En alvast een gelukkige 57ste verjaardag toegewenst

  21. Marion zegt:

    Ik wens je werkelijk de allermooiste en meest relaxte vakantie én verjaardag toe. Ga genieten. Laat het normale leven maar even helemaal voor wat het is. Je hebt deze vakantie meer dan verdient. Ciao, bis gauw!

  22. Kristien zegt:

    Op de valreep: een ontspannende en deugddoende reis, Mr. en Mrs. Pannenkoek! 🙂
    (PS: ik kijk al uit naar 12 september voor het vervolg van Ronny.)

  23. Billy zegt:

    17 dagen, Thomas! Jawadde, ge gaat er nogal van genieten zeg!
    Maar groot gelijk hoor. En maak je maar geen zorgen, wij komen dan ook terug

    Geniet van jullie vakantie!!!

  24. Wat een heerlijk vooruitzicht, ik hoop dat jullie
    er volop van genieten samen… *jaloers is*

  25. heleen zegt:

    Beetje laat (tijdsverschil hè!), maar hele fijne vakantie! Geniet lekker!

  26. Stel het wel palulleke! (nu hopen dat je dit West Vlaamse woord kent)

  27. Ik heb me laten wijsmaken dat de Algarve een heel mooie streek is. Collega’s gaan er toch heel graag op vakantie. Prettige vakantie en behouden thuiskomst.

  28. Kristien zegt:

    Is het nu 4, 5 of 6 september? Ik gok op 5. Gelukkige verjaardag, Paul! 🙂

  29. Mieke zegt:

    He hallo, ons pannenkoekje is terug in het land vermoed ik 😀.
    Nog een late proficiat met jouw verjaardag 🍀🍰🎉.
    Kijk al uit naar jouw volgende blog.
    Had bijna een zelfhulpgroep missing blog pannenkoek nodig 😉.

Geef een reactie

