Hiëronimus Pannecoucke – Met Dominique op het droge

Het duurde geen drie minuten tot ik het hotel bereikte. De fiets werd naar binnen gereden en in bewaring gegeven aan de balie. Een zwarte medemens zat zich er half knikkebollend te vervelen.

“Mijnheer, sorry, maar die fiets moet buiten blijven…”

“Waarom? Dan voelt hij zich zo eenzaam. En zo nat, want  het regent…”

“Mijnheer, die fiets, buiten!”

Dominique moeide zich in de conversatie.

“You know me, sir? You know my father? Well, then, this vehicle stays in here. Even more, when we come back in an hour, the bike wille be cleaned totally, waxed, it will have new tires and will smell like roses. Understood? Do I need to repeat or… ???”

“I’s so sorry, m’lady, really, of course, you’re right!”

Het eerst zo vrolijke meisje veranderde in een bitch met een eigen willetje. Eigenlijk maakte ze me een beetje bang. Toen ze zich weer omdraaide was het weer de Dominique die ik op straat had leren kennen.  We stonden daar wel te druipen als twee honden die net in de vaart hadden geravot. Het beetje haar dat me nog rest droop als de fontein van Monte Zuma. Haar t-shirt plakte aan haar bevallig lijf, haar stiletto’s waren naar de vaantjes en van de weinige make-up die ze had aangebracht  restten enkel nog een viertal dunne zwarte sliertjes die over haar gezicht liepen.

“Allez, nonkel Tommy, we gaan naar mijn kamer!”

De zwarte medemens vond het allemaal zeer verdacht. Zo’n mooi jong meisje met een oude vent van ondertussen zevenenvijftig, wat moest daar achter zitten?

“You have a problem, sir?” vroeg ze hem op een nogal korte manier.

“No, n-o-o-o-o-o-o, m’dam, not at all!”

“Ik believe it u bitje!” antwoordde ze. Ze lachte en keek me aan: “Nonkel, zo’n Engels gebruikt mijn papa heel regelmatig. Komt dit bekend voor?”

“No, dear Dominique, my English is as perfect as can be!” loog ik, maar mijn gezichtsuitdrukking verried dat ik mijn eigen kennis van het Angelsaksisch niet hoog inschatte.

“Maar vind je het wel verstandig dat ik naar je kamer ga? Kunnen we hier niet praten? Wat zullen de mensen er wel van denken!”

“Zot!”, zei ze, waarmee ze me deed denken aan de reactie die mijn schat vaak gebruikt. “Zot, straks worden we ziek. Eerst die kleren uit, dan een douche, kamerjas in en dàn pas kunnen we praten…”

De deur van haar kamer stond op een kier.

“Ga jij maar eerst, nonkel,” zei Dominique. Ze had een mysterieuze lach op haar gezicht. De open deur was verdacht, hoe kon zij dat zo luchtig opvatten? Ik stapte binnen en kreeg binnen de twee seconden een volle emmer water over mijn hoofd gekiept.

 

Het licht ging aan in de kamer, en ik zag een meisje voor me verschijnen in combat-houding, maar met een gezicht dat vol deugnieterij stond.

“Mag ik je voorstellen: mijn zusje Kitty,” lachte Dominique terwijl ik de emmer naar een hoek in de kamer schopte. “Ik wist dat die emmer bovenop die deur stond – de kuren van Kitty zijn me al veel te lang bekend. Nu je toch al nat was vond ik het geen ramp dat je nog een dessertje aan water zou krijgen…”

Beide meisjes lachten hun tanden bloot en het zou me niet verwonderen mocht Kitty zelfs in haar broek hebben gedaan van de inspanning.

“Who’s that old guy, sissy?” vroeg ze aan Dominique.

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Hiëronimus Pannecoucke – Met Dominique op het droge

  1. Rob Alberts zegt:

    Een tweeling?
    Wordt de zoektocht nu ook twee keer zo lang?

    Nieuwsgierige groet,

  2. Ik heb enkele kleine opmerkingen.
    Ten eerste: stamp jij zomaar een emmer in een hoek in zo’n poepchick hotel? De mensen zoen nog beginnen peinzen da oal dat volk van Koolkerke boeren zien. Moa allez? Da doe je toch nie? 😛
    Ten tweede: Je verhaal heeft al bijna meer wendingen dan een Games of Thrones. Niet overdrijven.
    Ten derde: Dominique ken je maar haar zus Kitty (miauw) weet van toeten noch blazen? Hoe legde dat uit?
    Conclusie tot nu toe: ofwel heb je heel rijke familie ofwel zijn dat een koppel bedriegers die met je ****** aan het spelen zijn. Hopelijk voor jou het eerste.

    • Stef toch…
      . die emmer werd boven de deur gezet door Kitty, niet door mij
      . Dominique ken ik sinds vorige week, vandaag pas ontdek ik dat ze ook een zus heeft
      ‘Al da volk van Koolkerke zien boeren’, mo we kunn’ ’t goed wegsteekn 🙂
      Wat je conclusie betreft is het nog afwachten…

      • Pfffff. Ik ben dan maar een ambtenaartje niveau D (en dan nog slechts contractueel) maar begrijpend lezen lukt me meestal wel. Dat Kitty die emmer daar geplaatst had, had ik begrepen. Je schrijft ook letterlijk: “terwijl ik de emmer naar een hoek in de kamer schopte.” Kitty mocht honderd emmers op honderd deuren gezet hebben, ze schopte er geen enkele weg (met het risico dat behang beschadigd werd, stukken uit meubels spatten, …) Wanneer die twee vertrekken, zullen ze in dat hotel toch werk hebben aan die kamer na al die grappen van hen.
        Dominique ken je sinds vorige week en omgekeerd kent zij jij ook want zij noemt jou van het begin af Nonkel. Haar zus vraagt echter wie jij bent? Dus mag ik toch concluderen dat Kitty jou niet kent (ook al ben je haar nonkel)? Dat zou eerder passen bij familieleden die al jaren vervreemd zijn van elkaar. Niet bij twee zussen die samen op reis gaan naar een ‘boerengat’ als Brugge. 😉

  3. Jaixy zegt:

    Hahaha ik moet erg lachen om dit avontuur van nonkel Tommy. Haha ze hebben je er denk ik glad voor over.

  4. Marion zegt:

    Ik vertrouw het voor geen meter! Je wordt er toch niet ingeluisd? Het enige wat we zeker weten is dat je nog in leven bent om het na te kunnen vertellen. Dat stelt me dan toch enigszins gerust.

  5. Sabine zegt:

    Dit wordt steeds spannender!

  6. bentenge zegt:

    Ik zit nog altijd te wachten tot het van Sunday late afternoon naar Sunday evening overgaat. Ze moet toch ooit eens haar haar afspoelen en uit die douche komen, niet ?

  7. De Fruitberg zegt:

    Van de regen in de drop, blijkbaar. Ga nu maar snel douchen, want je gaat nog een brostvalling opdoen!

  8. Alleen in een hotelkamer met twee bevallige Aziatische schoonheden? Als dat maar goed komt… 😉

    Benieuwd naar de ontknoping (zolang het maar geen opknoping is).

    Warme nazomergroet,

    J.B.

Geef een reactie

