Zomaar een tag

AAA1

Het regent pijpenstelen. Neen, het regent oude wijven. Hoe kan het nu oude wijven regenen? Itis raining cats and dogs. Het regent dus katten en honden en ik kan het gras niet afrijden. Chris daagde me min of meer uit om “zomaar een tag’ in te vullen, die ze zelf had gekregen van een zekere huppeldepup. Ik weet niet niet meer, dat geheugen van me laat me tegenwoordig wel vaker in de steek.

Om alles een beetje op te fleuren plak ik hierboven een vakantiefootje van onze recente reis in de Algarve. Is dit mooi of is dit fantastisch mooi?

Wat het ook is, ik zal een reeks vragen beantwoorden waarmee jullie meteen een veel heldere kijk zullen hebben op de persoon Thomas Pannenkoek de Eerste, toekomstige koning van ons Belgenlandje. Misschien ooit, misschien nooit, we zien wel.

Start!

1) Als je een beroemdheid was, wie zou je dan willen zijn?

Lap, het begint hier al goed. Ben ik geen beroemdheid, dan? Wie kent Thomas Pannenkoek niet? Toen ik thuiskwam na het werk lag mijn brievenbus vol post.

Maar als de vraag zou luiden: ‘als je een andere beroemdheid was, wie zou je dan willen zijn?’, dan zou ik nogal ambitieus kiezen voor de figuur van God. Of noem hem Boudha, De Profeet of wie dan ook. In elk geloof wordt wel iemand verafgood die staat voor macht en liefde. Momenteel loopt zoveel vierkant in de wereld dat ik als opperfiguur eens orde op zaken zou stellen en de negatieve elementen even van planeet zou veranderen. Assad en soorgenoten, pak alvast je valies, want ik kom eraan!

2) Welke muziek heb jij meestal aan als je een (b)logje aan het schrijven bent?

Geen, eigenlijk. Met het constante geruis in mijn oren zoek ik vooral stilte op. Het snelle gedans van mijn vinger op de toetsen is een geluid waarvan ik tot ontspanning kom. Echt.

3) Kreeg je één minuut om te shoppen in de supermarkt, waar zou je het eerst naar toe rennen?

Ook zo’n slimme vraag. Ik zou eerst om een winkelkar rennen, natuurlijk…

4) Koffie of thee?

Déca-koffie, zwart. Maar nog liever een fruitsapje, of  ’s avonds een glaasje cava in het bijzijn van mijn schat

5) Hoe zou het ideale huwelijksaanzoek er uit zien en voor de mannen hoe pak je dit aan?

Ik ben al een hele tijd gehuwd, maar moest ik het herdoen laat ik vierduizend man samenkomen voor een flashmob op zwoele Spaanse muziek. Dan kom ik uit een taart tevoorschijn verkleed als de paus. Of neen, als een Romeinse keizer. Of neen, als een Brugse Zot. Dan val ik op mijn knieën en roep ‘ai’. Neen, dat is ook niet handig. Ik zie wel hoe en waar ik val of niet val. En dan vraag ik of ze met mij wil trouwen. Dan geef ik haar de ring die ik maakte van krantenpapier, en dan zal ze een traantje van ontroering wegpinken en zeggen: “Ja, zot, natuurlijk zal ik met je trouwen”…

6) Wat is je favoriete dag van de week?

Vrijdag, wat dan bakt mijn mama vis.

7) Als er dit jaar één ding zou gebeuren, dat héél speciaal voor je is, wat zou dat dan zijn?

Mocht de aarde ineens in de andere richting beginnen draaien. Dàt zou nogal iets zijn…

8) Favoriete film?

Eerst kocht ik filmrolletjes van twaalf foto’s, volgens dat ik meer geld kon spenderen een film van vierentwintig, en nog later films van zesendertig foto’s. Die van 36 waren mijn favoriet, want als ik ze goed monteerde kon ik er zelfs veertig foto’s mee nemen!

9) Waar kan je je ongelooflijk aan irriteren?

Aan neusharen onder mijn oksels. Neen, die moéten eruit!

10) Huil je snel tijdens films?

Ja, en geen klein beetje. Dan begin ik echt hard en zeer luid te janken, bijna te huilen als een wolf.

Zoiets, eigenlijk. Meestal vraagt mijn omgeving dan om me een klein beetje in te houden, maar dat lukt dan niet.

11) Waar ben je bang voor?

Voor de boze wolf. En dat hij me zal opeten en de beentjes zal uitspuwen in de vuilnisemmer.

 

Zo, lieve lezer, op die manier leg ik de ware ziel van Thomas Pannenkoek weer een beetje bloot. Hopelijk heb ik jullie niet gechoqueerd…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

40 reacties op Zomaar een tag

  1. Hahaha die filmrolletjes geweldig!!

  2. Jaixy zegt:

    Haha geweldige antwoorden

  3. Sinds ik een digitale camera heb kijk ik nauwelijks nog film.

    Ik hoop op drogere tijden!

    J.B.

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik had zo gehoopt op een paar serieuze antwoorden 🙂

  5. bentenge zegt:

    Assad en soorgenoten… beven al denk ik.

  6. DjeauOui zegt:

    Heeeeeeerlijk…

  7. Menck zegt:

    Een helderder kijk op Thomas Pannenkoek? Eh, neen, eigenlijk heb ik je al altijd zo ervaren. Het zijn fijne mensen die humor hanteren, zoveel is zeker. En dat zot zijn geen zeer doet, dat ook. 😀

  8. De Fruitberg zegt:

    Dat zijn toch allemaal serieuze antwoorden dacht ik. Leuke antwoorden btw

  9. beaunino zegt:

    Mon Dieu Pannenkoek.
    Ik heb er wel vertrouwen in.

  10. chrissebie zegt:

    Haha, hilarisch, maar ik had niets anders verwacht, 😉

  11. Mamafien zegt:

    Ideaal leesvoer om een druilerige woensdagochtend toch iets aangenamer te maken!

  12. Zalig,……jij laat me vandaag lachen, thanks!!!!

  13. Marion zegt:

    Lekker!!! En hier regent het mannen. Dat is toch een stuk beter dan pijpenstelen en oude wijven.

  14. Myriam zegt:

    Ik zou het op prijs stellen mocht het hier ook mannen regenen, want die oude wijven werken op mijnen teen.

  15. Kristien zegt:

    Zot! 😉 Maar toch met veel plezier gelezen!

  16. Billy zegt:

    je antwoorden lagen geheel in de lijn van mijn verwachtingen… 😉

  17. Pfffff, heeft de vraagsteller nou gewoon niet door dat je allang al een beroemdheid bent?!
    Leuk ingevuld deze tag!! 🙂

Geef een reactie

