Liebster Award

Dingeske, allez,…Carrie van Sex and the city gaf me een stokje door, ofte een ‘Liebster Award’. Altijd blij zoiets te krijgen. Dank je wel, G. Ze schudt ineens vijf mannen uit haar sjakosj waarmee ze eens op café zou willen gaan. Dat ik daarbij hoor mag ik een eer noemen, hoewel mensen ‘in real life’ totaal anders kunnen overkomen dan hun pen doet vermoeden. Zelf ben ik niet het extraverte mirakel die een café op zijn kop zet.

Enfin, ik zag ondertussen een paar foto’s van Carrie en lees haar al bijna drie jaar. Een pittige, zeer moedige ‘madam’ met het hart op de juiste plaats. Daarom zal ik met veel plezier mijn vingers eens laten kraken en als een mitrailleur door de vragen schieten.

AAA1

Patat: een mooie foto van een straatnaambord aan de kust van Albufeira, en we gaan van wal…

  1. Als jullie iets aan jullie lichaam zouden veranderen, wat zou dat dan zijn??
    Als ik mijn schat (de beste graadmeter) mag geloven: niks. Ze vindt mij perfect zoals ik ben, maar zelf denk ik daar natuurlijk een beetje anders over. Mocht het lichaam waarin ik woon veertig jaar jonger kunnen gemaakt worden (17,dan), daar zou ik niet tegen protesteren.
    .
  2. Waarvan hebben jullie spijt?
    Oh, van heel veel dingen, als ik eerlijk ben, maar die zal ik niet allemaal aan uw neus hangen. Om een braaf antwoord te geven zou ik stellen dat ik spijt heb van het feit dat ik bij mijn studiekeuze niet de volle vrijheid had. Mijn beroep zou er helemaal anders hebben uitgezien. Maar wat baat het om hier te lang te blijven stilstaan? Ik probeer in al wat ik doe gemotiveerd over te komen, dan hebben tenminste de mensen waarmee ik te maken heb een goed gevoel.
    .
  3. Huilen jullie wel eens?
    Ja, toch wel. Ik ben een verschrikkelijke emo-haan. Een triestige film, een ontroerend moment,… laat de ruitenwissers dan maar komen!
    .
  4. Zouden jullie graag een dagje een vrouw zijn?
    Eigenlijk wel. En laat dit gerust maar een weekje duren als het toch gelijk is. Dan zou ik wel eens in de huid van mijn eigen vrouw willen kruipen en een paar fantasietjes waarmaken….
    .
  5. Welke eigenschap waarderen jullie in ons vrouwen?
    Gevaarlijke vraag, die. Ik vind het  bizar dat ‘mannen’ en ‘vrouwen’ in aparte vakjes worden geduwd qua eigenschappen. Zoals het fabeltje dat vrouwen twee dingen gelijk kunnen, en mannen helemaal niet. Bij ons thuis is het precies omgekeerd. Terwijl ik hier zit te tikken zit ik nog met een vervelend dossier in m’n kop van op het werk en denk ik na welke boodschappen ik morgen moet meebrengen uit de supermarkt. Ondertussen ben ik geconcentreerd aan het luisteren naar welke grasmachine kabaal maakt buiten en zit ik alweer drie vragen verder mij af te vragen wat ik hierop zal antwoorden..
    .
  6. Wat vinden jullie het mooiste lichaamsdeel bij de vrouw?
    Met stip op de eerste plaats: de ogen. Dit liefst in combinatie met een mooi figuur, hoewel dit ook zeer relatief is. Sommigen kicken op het Naomi Campbell-model, anderen houden het liever Rubensiaans of iets tussenin,  En laat het maar een geluk zijn dat die verschillende smaken bestaan.
    .
  7. Indien je opnieuw 16 zou zijn, zou je dezelfde keuzes maken in je leven?Aan mijn zestien had ik geen keuzes, die werden gemaakt door mijn ouders. Vandaag de dag zou dit niet meer aan de orde zijn, en zou ik inderdaad proberen keuzes te maken. Of die meteen de juiste zouden zijn valt te betwijfelen, maar dan heb ik de gevolgen alleen aan mezelf te wijten.
    .
  8. Waar worden jullie gelukkig van?
    Opstaan en zien dat de zon schijnt. Iemand zien lachen. De klank van een scheet :). Iemand plezier kunnen doen. Reizen, reizen en reizen. Reisplannen. Plannen in het algemeen. Een bord boerenkost-eten. Opstaan met een maandaggevoel en beseffen dat het pas zondag is.
    .
  9. Waarom zijn jullie begonnen met bloggen?Omdat ik moest van mijn mama. Of neen, omdat ik gewoon erg graag schrijf. Sinds het internet bij ons zijn intrede deed bezocht ik literaire sites, deed er ook mijn ding, maar daar haalde ik geen voldoening meer uit. Op een dat is Thomas Pannenkoek geboren

    .

Zo, Carrie. Naar gewoonte nomineer ik niemand om ook zo’n reeks vragen in te vullen. Gewoon omdat velen het verdienen en ik niemand tegen de schenen wil stoppen door haar/hem niet te nomineren.

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

36 reacties op Liebster Award

  1. chrissebie zegt:

    We hebben weer fijn meegelezen! Altijd leuk als jij die dingetjes invult!

  2. De Fruitberg zegt:

    10 antwoorden in ware pannekoekstijl. Enfin eigenlijk 9 want de eerste heb je niet beantwoord 😉

  3. Sabine zegt:

    Leuk ingevuld! Ik heb wel zo af en toe gedacht of dit wel echt van Pannenkoek komt 😛 Weet ook niet waarom haha.Ik heb in ieder geval weer een heleboel leuke dingen geleerd! Ik zat ook echt even te denken: wát is een tas voor koffie??? Een tas zoals ik het ken kan het toch niet zijn… Het zal wel een glas of een mok zijn ofzo. Ohnee mok niet want dat zeg je al. Een beker dan…

  4. Amai, zo’n serieuze antwoorden allemaal, ik ben onder de indruk 😉 Carrie zal dit appreciëren 🙂

  5. Leuk ingevuld! Bedankt voor je openhartigheid! 🙂

  6. evavertelt zegt:

    Fijn lieve Pannenkoek! Heb genoten van je antwoorden 😊

  7. Jaixy zegt:

    😂😂😂De klank van een scheet😂😂😂 Heerlijk mijnheer Pannenkoek

  8. Menck zegt:

    Hahaha, ferme antwoorden alweer.
    Moest ik een dag een vrouw zijn, dan ging ik terstond rechtstaand pissen tegen de kersenboom in de tuin. Old habits never die, nietwaar?

  9. Falderie zegt:

    altijd fijne antwoorden hier! 🙂

  10. Tja 16 het lijkt zo’n mooie leeftijd maar eigenlijk mocht ik niets. Ik hoor wel verhalen van vrouwen dat ze van alles mochten op hun 16e! Ik had strenge ouders…

  11. Me like Mr Pannenkoek en trust me ik ben ook niet den ambiancemaker op cafe dus dat komt goed uit 😋😋

  12. Hoe leuk! En opnieuw een heel eind wijzer ;-))

    Fijne dag voor jou!

  13. Myriam zegt:

    Heel fijn om te lezen Thomas!!!!

  14. heleen zegt:

    Geweldig: je vrouw zijn en dan wat fantasietjes waarmaken! Zeker die van jou dan of ben ik nu heel erg slecht bezig… 😉

  15. Billy zegt:

    je antwoorden verbazen me deze keer wel, Thomas. Zo serieus ingevuld zeg!

    Maar daarom nie minder interessant… 😉

Geef een reactie

