Het lied blijft in mijn hoofd hangen…

 

We zaten gisterenavond op de sofa en keken naar een opgenomen aflevering van ‘Het Huis’, een programma op de VRT waar een centrale gast een paar dagen doorbrengt in een mooie villa en zijn/haar gedachten de vrije loop laat.

Het was een aflevering waar Bart Peeters centraal stond.

Peeters is zo iemand waar je voor bent, ofwel tegen. Zelf vind ik het een super getalenteerd iemand met het hart op de juiste plaats. Wie echt negatieve zaken wil zoeken in anderen, mag hem hyperkinetisch vinden, mag hem een spraakgebrek toedichten, maakt mij niet uit.

Ik kreeg het koud als ik het lied hoorde dat je kan beluisteren op bovenstaand clipje. Het houdt me niet los. Ik wens jullie hetzelfde toe.

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

33 reacties op Het lied blijft in mijn hoofd hangen…

  1. Sabine zegt:

    Ik ken hem niet goed, maar vind dit nummer wel prachtig!

  2. bentenge zegt:

    Bart Peeters, paar schitterende liedjes, maar de mens zelf… vraag me niet waarom, maar “tegen” is hier meer op zijn plaats dan “voor”.

  3. Zijn muziek kan ik zeker waarderen: anders had ik er geen gekocht. Het Leugenpaleis vond ik vroeger de max en ook enkele van zijn tv programma’s mochten er best zijn. Ik heb helemaal geen problemen met de mens Bart Peeters (voor zover ik hem eigenlijk ken, want dat is nogal moeilijk bij iemand die ik niet persoonlijk ken).

  4. Sabine zegt:

    Ik ken hem niet zo goed, maar vind het wel een heel mooi liedje!

  5. Ik ben voor…! Hij wordt ook een dagje ouder, de Bart!
    Mooi liedje, ik snap dat het blijft hangen!
    Zeker als je iemand wilt troosten en daar veel aan denkt!

  6. Marion zegt:

    Wauw prachtig!! Ik ken de goede man verder niet, maar hij ziet er wel blij uit 🙂

  7. Eilish zegt:

    Met de man Bart Peeters heb ik niet veel, de artiest daarentegen … zowel ingetogenheid als energie kan hij perfect op een podium brengen.
    Ik had maar 1 zin nodig uit zijn (denk ik) laatste CD om verkocht te zijn : ‘Dochters worden dames, je koopt ze op de groei’ Hier ten huize zeer toepasselijk.
    Het lied dat jij brengt kan ik ook zeer waarderen!

  8. tinyblogt zegt:

    Ik heb de uitzending ook gezien en vond het erg mooi. Van Bart Peeters zag ik al veel optredens, zelfs nog vroeger met The Radio’s, ik was toen al fan. Het is een hyperkineet, maar een zalige man om mee samen te werken, en een enorm goeie muzikant en entertainer. Deze zomer zag ik hem weer in Dranouter en zelfs mijn vriend, die niet zo Bartpeetersminded is, bleef staan kijken en was helemaal méé. Dit lied bracht hij ook en de tent stond vol mensen met kippenvel, terwijl het bloedheet was. Ongelofelijk.

  9. Heidi zegt:

    Ik ben al jaren fan van de man (of het kind in hem?). Jammer genoeg heb ik de uitzending gemist, maar het clipje hierboven heb ik wèl live gezien. Hoe spontaan die altijd gaat voor wat hem nauw aan het hart ligt: prachtig.
    Onze zonen zijn ook enthousiast, zeker sinds Bart de jongste na een optreden de playlist in zijn handen duwde en er nog wat “geheimpjes” over de bisnummers bijvertelde.

  10. Falderie zegt:

    Ik kan de presentator Bart Peeters niet echt appreciëren. Ik vind hem inderdaad veel te druk en te aanwezig.
    Als zanger heb ik alleen maar bewondering. Ik heb zijn laatste cd gekocht en ik vind het echt een ongelofelijke plaat!

  11. Rob Alberts zegt:

    De link naar het liedje werkt niet bij mij.

    Iets zinnigs heb ik ook niet te melden over deze tv-ster.

    Vriendelijke groet,

  12. Een heerlijk nummer zeg. En ik vond m altijd een vrolijke presentator. Ik heb nog eens een plaatje van de Radios gekocht she goes nananana. Volgens mij is het een prettig mens… Het nummer wordt steeds mooier zeg!!

  13. Mrs. Brubeck zegt:

    Hier geen Bart Peeters fan, sorry… Hebben die aflevering van het huis dan ook overgeslagen …
    Al goed dat we niet allemaal hetzelfde graag horen 🙂

  14. Joyce zegt:

    Wauw ja idd dit is mooi!!! Mooi het gevoel ook eindelijk te snappen, dat heet liefde geloof ik 😊

  15. Menck zegt:

    Ik heb indertijd keihard genoten van Peeters’ voorstelling ‘Slimmer dan de zanger’ en ook heden vind ik ’s mans oeuvre zeer te pruimen.
    Een beetje een ADHD-mens, zoveel is zeker, maar wel degelijk een talentvolle meneer.

  16. Billy zegt:

    Thomas Pannenkoek die een liedje plaatst op z’n log,..de wonderen zijn de wereld nog niet uit… 🙂
    Ik heb bewondering voor Bart Peeters, als artiest, als presentator en als mens. Hij kan zowat alles aan vind ik.
    Alleen zijn Nederlandstalig werk kan me echt niet bekoren…

Geef een reactie

