Hiëronimus Pannecoucke – Informatie in het Hotel

Het bleef inderdaad maar duren voordat ik een seintje kreeg van Dominique, zoals jullie ondertussen weten de dochter van mijn neef Willy Pannecoucke. Daarom heb ik vanmorgen beslist om niet meer te wachten en gewoon op de bots het hotel binnen te stappen en te informeren naar de kamer van Dominique. Niet die van haar vader, want die is misschien nog niet voorbereid op de confrontatie met de neef die hij al meer dan vijfenveertig jaar niet meer heeft gezien.

Ik reed de inkomhal binnen met de fiets. Gezien die ‘zwarte medemens’ de vorige keer op zijn vingers werd getikt door Dominique en nadien zelfs mijn tweewieler volledig had opgepoetst en voorzien van nieuwe banden dacht ik dat dit geen bezwaar zou zijn. Het tegendeel was waar.

“Gojje gie wel u ki zorgen daj’ ier buuten ziet mejje villo!” blafte de dame aan de receptie me toe in het mooiste AN.

” ‘k Meugen kik da toch doen? ” repliceerde ik in dezelfde taal, kwestie dat we elkaar goed konden begrepen.

“Buuten, gie!” sneerde ze me toe, waarna ik van mijn fiets afstapte en deze buiten vast ketende aan de deurklink van een Rolls Royce die daar stond geparkeerd. Hopen maar dat die mijn fiets niet zou schenden bij een onverwacht manoeuvre der natuur, zoals daar zijn wind, een plotse hagelbui of het neervallen van een ruimtetuig.

Ik trok mijn broek recht, keek of er toevallig geen vogelstront aan mijn jas hing en stapte opnieuw binnen.

“Dag mevrouw, aangename kennismaking. Mijn excuses voor die man die daarnet met zijn fiets binnenreed. Hij beloofde me het niet meer te zullen doen!”

“Maar jij was dat toch, of ben ik nu zo verkeerd?”

“Zie ik eruit als iemand die zo lomp zou zijn om met de fiets binnen te rijden in een klasse hotel als dit? Mevrouw, wat denkt u wel van mij?” Ik nam mijn zakdoek ter hand en deed alsof ik in een spontane huilbuil zou vallen.

“Meneer, kom hier dat ik je troost. Wat mag ik je aanbieden van de zaak? Een glaasje water of iets sterker, zoals een cola, een fristi of zelfs een cola light van het merk Pepsi?”

“Mevrouw, neem me niet kwalijk, maar ik ben nogal zwak aan de maag. Het enige dat me weer in balans kan brengen is een simpel glas champagne van het beste merk dat jullie in huis hebben”

“Als het dat maar is, mijnheer, ik laat een hele fles aanrukken en we drinken hem samen uit. Als je geen bezwaar hebt tegen mijn gezelschap, uiteraard”

“Dat is heel vriendelijk, mevrouw, maar een hele fles is nu ook niet nodig. Geef me gewoon een glaasje van een halve liter en we spreken er niet meer over…”

“Komt eraan, mijnheer. Hoe is je naam opnieuw?”

“Pannenkoek, mevrouw, Thomas Pannenkoek”

“Met dubbele R in de familienaam?”

“Jawel, mevrouw, Pannenkoek met dubbele R vooraan in mijn achternaam. En bezitter van meerdere onderbroeken van het merk Vera Peewee, waarvan ik er nota bene vandaag één draag. Het is een rode boxershort met extra ventilatiemogelijkheden achteraan. Ik ben namelijk nogal een flatulent iemand..”

“Dat is interessant om weten, mijnheer Pannenkoek. Gezien u hier binnenkomt slaapt u ofwel in ons hotel ofwel hebt u een andere vraag, waarvan ik betwijfel of ik er u mee kan helpen.”

“Waarom zou dit niet lukken, dan?”

“Je lijkt me niet het figuur om verstandige vragen te stellen”

“Daar hebt u gelijk in, mevrouw. Wijsheid is niet aan mij besteed. Zelfs in de solden heb ik geen extra intelligentie aangekocht, waar zou ik dat moeten steken?”

“Ik ben geen dokter, mijnheer Pannenkoek, maar vuur uw probleem maar af, ik zal het incasseren en zie wel wat ik ermee doe”

“Welnu, mevrouw, graag had ik het kamernummer van Dominique Pannenkoek, die er logeert met haar zusje, Kitty Pannenkoek. Ze zijn beiden half Belgisch, half Thais, dus hebben een beetje een mixed uitzicht.”

“Die informatie mag ik u eigenlijk niet geven vanwege onze privacy-beleid, maar ik wil voor u wel kijken of die mensen hier effectief logeren of hebben verbleven de laatste tijd”

“Dat apprecieer ik, mevrouw…”

“Welke naam zei u, mijnheer, Pannenkoek Dominique en Kitty? Pannenkoek ook met dubbele R, zoals in jouw naam?”

“Jawel, mevrouw de commissaris, alstublieft.”

“Ik moet u echt ontgoochelen, mijnheer, de laatste 23 jaar heeft hier nog geen enkele Pannenkoek verbleven. Daarvoor waarschijnlijk ook niet, want toen stond hier nog geen hotel maar een huisje van plezier met vijftig kamers. Het tarief bedroeg tweeduizend frank voor twee uur, verse lakens inbegrepen.”

“Van dat laatste heb ik geen verstand, mevrouw, ik ben trouw aan mijn liefste en heb nog nooit een huisje van plezier bezocht. Dus geen Pannenkoek?”

“Neen, het spijt me”

“Dan drink ik rustig mijn glaasje champagne leeg en vertrek weer naar huis, waar ik in alle stilte mijn verdriet en ontgoocheling zal verwerken.”

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Hiëronimus Pannecoucke – Informatie in het Hotel

  1. Rob Alberts zegt:

    Gaat dit sprookje nog een goed einde krijgen?

    Ik hoop dat de bubbels in ieder geval goed gesmaakt hebben.

    Regenachtige groet,

  2. Ze hebben hun biezen gepakt na de aanslagen in Parijs en de dreiging in Brussel. Het is ook niet omdat ze zich aan jou voorstelde als een Pannenkoek, dat ze ook in het hotel ingeboekt hadden als Pannenkoek. Zo’n chick hotel: ze zullen er eerder ingeboekt staan als de nichten van Sjeik El bin Vera Peewee of een exotisch klinkende Thaise naam. โดมินิกและโกหกคิตตี้หรือที่รู้จักแพนเค้กหรือที่รู้จักคนแคระ om maar iets te zeggen.

  3. Sabine zegt:

    Hihi hilarisch…wel jammer dat er niemand was die je zocht…

  4. Elke keer denk ik dat je er bijna bent en dan gebeurd er weer zoiets. Maar heeft ze Pannecouke wel goed gespeld??

  5. De Fruitberg zegt:

    Heb jij die krassen op mijn Rolls Royce gemaakt? Grrr

  6. Mrs. Brubeck zegt:

    Wat jammer dat je van een kale reis terugkwam… 🙂

  7. Marion zegt:

    Dat ging wel erg gemakkelijk. Wat als ze een andere naam gebruikt hebben? Volgende keer toch wat langer doorvragen hoor!

  8. Brubeck zegt:

    Weer een doodlopend spoor, maar wel een met bubbels 🙂

  9. beaunino zegt:

    Potverdories.
    Nogges antoe zeg.
    Gewoon doorróéien Thomas.
    Niet doorfíétsen.

  10. Volgens mij ben je er bijna..toch? ;-))

  11. Jaixy zegt:

    Geweldig… Die fiets aan die Rols….. Moet er echt om lachen.

Geef een reactie

