Sagrada Familia

AAA1

“Ik heb wel eens zin in een sagrada familia!”, zei een man op de bus. Een knappe dame met Afrikaanse roots, gekleed in een bloemetjesjurk met twee gaten waardoor ze haar armen kon steken, keek hem aan, en vroeg wat er verkeerd was aan ‘patatten met appelmoes met worst’. “Niks,” antwoordde de man, “maar soms eet ik eens graag iets anders…”.

De dame vertelde verder dat zij die middag rijst zou eten met curry en kip. Ze zou er een glaasje witte wijn bij drinken en zou zich voor de gelegenheid kleden in een roze paardenbroek, een marcelleke en een geruite pet op haar hoofd.

Mijn boodschap van vandaag heeft niks te makken met die man op de bus, ik weet zelfs niet hoe ik er bij kom om de zinnen hierboven in een kwaliteitskrant als thomaspannenkoek.wordpress.com te brengen. Speelt mijn gespleten persoonlijkheid weer op? Zal ik dan toch binnenkort opgenomen worden in een psychiatrische kliniek (vroeger zottenkot genaamd)?

Waarom komt dan toch een logje van ondergetekende verschijnen, zo midden in de week? Hewel, schrijver dezes gaat er enkele dagen vandoor met zijn geliefde, waarmeer hij zondag welgeteld 35 jaar is gehuwd. Traditioneel nemen we dan telkens een paar dagen verlof en scoren we een bescheiden hotelletje binnen een straal van 150 kilometer en brengen we daar een paar romantische dagen door. Dit jaar, bij dit leuke jubileum, mocht het ietsje meer zijn en zoeken we de stede op waar het bouwwerk van hierboven werd neergepoot.

Liefst hadden we dit gedaan samen met de kinderen en schoondochters, maar zoiets praktisch regelen (inclusief het verlof voor ons zessen) is niet simpel.

We zullen het niet aan ons hart laten komen en zullen genieten. Een temperatuurtje van om en bij de achttien graden, zon, een prachtige omgeving, noem maar op. Dit betekent dat ik vanaf morgen geen commentaren zal kunnen geven op jullie meesterwerkjes, dat mijn zoektocht (die op zijn eind loopt) naar Hiëronimus wel gepubliceerd wordt, maar dat ik mijn tegencommentaren pas maandag zal afvuren (als de rook om ons hoofd is verdwenen).

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

52 reacties op Sagrada Familia

  1. Bart zegt:

    Van harte gefeliciteerd en geniet met volle teugen!

  2. Falderie zegt:

    Geniet ervan en proficiat met die 35 jaar!

  3. Rob Alberts zegt:

    Gefeliciteerd!
    Ik wens jullie een hele fijne tijd toe!

    Krijgen we ook foto’s van het prachtige bouwwerk?

    Feliciterende groet,

  4. tinyblogt zegt:

    Heel veel plezier, eerste keer ginder? En proficiat met jullie jubilee!

  5. Wildcard zegt:

    Geniet er maar goed van 😉 en dat er nog vele jaren mogen bijkomen.

  6. Gefeliciteerd en geniet er lekker van!!!!

  7. Liese zegt:

    oooh super!!! (beetje jaloers, dat wel)

  8. Brubeck zegt:

    Groot gelijk om zo’n feestdag goed te vieren. Geniet ervan !

  9. Marion zegt:

    Gefeliciteerd en geniet van alles en elkaar! X

  10. Mrs. Brubeck zegt:

    Vooral genieten van elkaar, maar…. wel de zakkenrollers in het oog houden… neem goede raad van me aan 🙂
    Maar bovenal een zeeeeer dikke proficiat, ook voor uw madam!

  11. Jaixy zegt:

    Ga heerlijk genieten!!!

  12. Harrij Smit zegt:

    Van harte gefeliciteerd, Thomas en geliefde wederhelft en een heel fijn verblijf in dat prachtige Barcelona toegewenst!!

  13. Elise zegt:

    Gefeliciteerd en veel plezier gewenst!

  14. oponseiland zegt:

    Van harte gefeliciteerd voor jullie beiden en veel plezier in deze prachtige stad!

  15. Sabine zegt:

    Gefeliciteerd! Wat een geweldig getal 😀 Geniet van jullie tijd samen!

  16. Menck zegt:

    35 jaar al? Voor moord krijg je minder. 😉
    En dan nu ernstig: hartelijk geproficiateerd! Moge de Barcelonese zon jullie liefde nog meer in vuur en vlam zetten!

  17. 35 jaar: dat is koraal. Je zou dus beter met je ega de koraalriffen bezoeken.
    Gefeliciteerd aan jullie beiden voor deze jubilee.

  18. terrebel zegt:

    Jeetje! Volgende week zijn mijn liefje en ik precies vier jaar samen en dat vind ik al heel wat….veel plezier saampjes!

  19. Billy zegt:

    vergeet niet dat er véél meer is dan die Sagrada Familia, Thomas!
    En doe je de groeten aan mijn petekind, dat gisteren verjaarde?

    Alvast gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag. Geniet er beiden van!

  20. els zegt:

    Na 35 jaar hebben jullie die citytrip zeker verdiend! Geniet ervan, wij lezen het wel achteraf?

  21. Eilish zegt:

    Werk misschien die kerk eens af nu je daar toch bent, ik zou die dan tegen dat ik 50 jaar word in haar volle glorie kunnen aanschouwen !

    Proficiat met het jubileum, als ’t goed is mag zoiets oneindig duren nietwaar ?

  22. Oh ik kan je (jullie) hier mooi nog even feliciteren met jullie 35-jarig huwelijk! Dus bij deze!
    En dat jullie uitje geslaagd was heb ik dus al gelezen! Nog aan het nagenieten? 🙂
    Groetjesss

Geef een reactie

