De Pannenkoek Reisfotochallenge 2016 – deel 3

AAA1

 

Bovenstaande foto heb ik eind november van vorig jaar ingeblikt, toen we achter glas zaten te luieren op een bank aan een pier in Barcelona. Het glas zorgt voor een beetje wazige sfeer.  De twee knappe meisjes zaten te rusten, hun voeten in het water.

Ze hadden geen oog voor wat rond hen gebeurde, dat zag je zo. Hadden enkel aandacht voor elkaar. Konden elkaar niet met rust laten, zochten constant fysisch contact. De blik in hun ogen sprak boekdelen. Een blik zoals je die vaak ziet tussen geliefden, en waarvoor ik smelt. Vooral omdat ik me dan lotgenoot voel. Ik bedoel daarmee uiteraard niet met het koppeltje voor me, maar lotgenoot in het vlindergevoel an sich. Het geeft na al die jaren nog steeds een ongelooflijk gevoel in mijn buik als ik mijn schat ’s morgens zie bij het ontwaken of als ik na een werkdag thuiskom en verlang tot ook zij er is.

Liefde, iets ongelooflijk mooi. Liefde tussen mensen van een verschillende sekse was eeuwenlang de norm. Gelukkig kan tegenwoordig eens een taboe worden gebroken en is ook dat van het holebigebeuren aan diggelen geschoten. Zelf voel ik me absoluut niet aangetrokken tot andere mannen, maar heb er niets op tegen dat twee venten die klik wel hebben met elkaar. Eerlijkheidshalve (ben ook maar een mens) heb ik ietsje meer enthousiasme voor twee dames die samen een koppel vormen dan voor twee heren. Zeker als die mannen zich gedragen als trutjes en kontschuddend en met tutterige maniertjes door het straatbeeld lopen.

Het meisje met het witte pulltje trok even later dit kledingstuk uit en rechtte haar rug demonstratief toen ze voor de zoveelste keer zwoel en vol goesting in de ogen van haar vriendin keek. De blik van haar opponente gleed van haar ogen naar beneden, de fiere heuveltjes bewonderend die met dit onthullend topje nog beter tot hun recht kwamen. De jongedames stonden beiden recht, namen elkaar in een knuffelgreep en wandelden rustig verder over de pier naar een voor mij onbekende bestemming, elk met één hand gespreid op het kontje van de ander.

“Mooi koppeltje”, zei ik tegen R., die het tafereeltje ook had gadegeslagen.

“Ja, hé?” antwoordde ze me. Ik kreeg een kus, vol op mijn mond. Ik gaf die zoen terug, want had er nog één van vijf minuten daarvoor.

Sorry, jongedames, dat ik me even in jullie privacy heb ingeleefd.

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

52 reacties op De Pannenkoek Reisfotochallenge 2016 – deel 3

  1. Hillechien zegt:

    Wat een leuke herinnering

  2. tinyblogt zegt:

    Jullie zijn ook een mooi koppel, zag ik op een foto… En de verliefdheid spatte er inderdaad vanaf. 🙂

  3. Ingeblikt een prachtig woord om te kunnen verwoorden.
    In een net ontwaken naast mijn Lief is het gevoel
    dat je beschrijft zo herkenbaar… *dankbaar is*
    Fijn weekend saam!

  4. Mooi fantasietje, liefde tussen mensen zien is mooi, van welk geslacht ook. Mensen die daar iets tegen hebben, snappen niet wat liefde inhoud.. Nb maar je hoeft ook niet te overdrijven of te provoceren, gewoon liefde in de puurste vorm…

  5. Brubeck zegt:

    Mooie ode aan de liefde op een winterse zaterdagmorgen

  6. bentenge zegt:

    Kijk, ik denk dat je geen foto hebt van de “wit kledingstuk ontbrekende toestand”. Allemaal larie en apekool, maar wel leuk !

  7. Ja, gelukkig is het niet meer zo taboe hier.
    Maar er is nog veel werk aan de winkel hè. Mijn volgende voor je reeks staat in de startblokken. Ik laat je weten als hij gepubliceerd is…

  8. Billy zegt:

    ik dacht al, wat is er met die jongedame haar haar aan de hand, maar zag dan meteen de weerschijn van een kopje koffie erdoor…
    Fantaseren over de liefde, het màg best hoor, Thomas!

  9. merel zegt:

    Jij schrijft het zo mooi dat ik het zo zie gebeuren

    Barcelona zo herkenbaar voor mij … Onze zoon woont daar

  10. Menck zegt:

    Je mag beslist nóg binnendringen in andermans ‘amoureuziteiten’; je doet dat verre van slecht.
    Ik schenk je er graag een videootje bij van de Belgische band Zornik. Als je het clipje uitkijkt, zal je snappen waarom. 😉

  11. Van zodra we geboren zijn kijken ze wat er tussen onze benen zit. Dat wat ze daar vaststellen is dan niet alleen een biologisch kenmerk, het zou ook nog moeten bepalen wie we later mogen graag zien. Rare jongens, die moraalapostels.

  12. chrissebie zegt:

    Liefde is altijd mooi! Of het nu tussen man en vrouw is, , of voor je hond, of bvoor de beenhouwer. Liefde is het waard bezongen te worden, Liefde is pijnlijk en zalig tegelijk! Wat mogen we ons gelukkig prijzen als liefde ons te beurt valt! Fijn geschreven PP.

  13. Villasappho zegt:

    Soms is het verhaal zo mooi dat de foto van zichzelf niet zo perfect, dat wel wordt. Mooi!

  14. Een streetshot waarbij jouw gedachten plezant op hol sloegen. Mooi verhaald Thomas.
    Onze bijdrage staat op onze blog. Fijne zondag.

  15. Sabine zegt:

    Haha leuk geschreven zo! Fantasie of niet: dit moet inderdaad gewoon kunnen.

  16. Ja, duidelijk achter glas genomen. De weerspiegeling is duidelijk. Ook geen polarisatiefilter voor je camera? Liefde is mooi maar dan vooral bij anderen want zelf maak ik er constant een zootje van. Slechte opvoeding. Ze namen elkaar in een liefdesgreep: is dat een soort judo-greep? Dat moet dan iets nieuws want nooit geleerd toen ik zelf nog judo volgde.

    • Een polarisatiefilter? Kun je daar ook koffie door laten lopen :)?
      Slechte opvoeding? Zou je niet zeggen aan de logjes die je schrijft. Vroeg of laat kom de de juiste tegen, en zul je ervaren wat een liefdesgreep is.

  17. Hola Thomas, Zou je ons je je email adres kunnen mailen? Bij voorbaat dank.
    Die van ons is albertymara at gmail.com Salu2

  18. Morgaine zegt:

    Weet je wat er onderaan de mail staat als ik jou zou mailen?

    “Ware liefde laat toe dat
    ieder zijn eigen weg gaat
    – in de wetenschap dat men toch altijd bij elkaar blijft”

    X

  19. beaunino zegt:

    Ach de liefde, de liefde. Waar zouden we zijn zonder de liefde?
    Mooi Thomas, jij woordkunstenaar!

Geef een reactie

