De Pannenkoek Reisfotochallenge 2016 – aflevering 10

D

Twaalf jaar geleden. Onze eerste Azië-reis. Thailand. Een echte openbaring voor de opgejaagde Westerling die denkt dat alles in het leven draait om de mallemolen waar hij dagelijks mee geconfronteerd wordt.

We trokken onze ogen open van de mentaliteit ginds, dermate zelfs dat we er een definitief verblijf niet zouden uitsluiten. Helaas zitten we te diep geworteld in onze Vlaamse Klei. Familiebanden en -verplichtingen, onze luxe op gebied van gezondheidszorg,… En stel dat één van ons beiden morgen sterft, blijft de ander alleen achter. Mooie dromen dus, maar die zullen toch nooit gerealiseerd worden.

We zagen tempels tot ze onze strot uit kwamen. Klinkt negatief, maar je moet dit zien in de juiste context. Thailand heeft veel meer te bieden dan die tempelcomplexen waar elke toerist zijn verplicht bad moet in nemen. Twee weken vakantie zijn kort, en dan willen mensen als wij toch wat meer beleven van het land. Hebben we gelukkig ook kunnen doen, want we boekten een ‘individuele rondreis’ waar we een gids en chauffeur voor onszelf kregen, en af en toe de platgereden paadjes konden ontvluchten. Onze Chinese gids was een nors type, maar begreep al vlug welke richting we uit wilden, waar onze prioriteiten lagen. De belofte van een mooie fooi deed ook wonderen…

Op één van de momenten vrije tijd wou ik wel eens kennismaken met Thaise Massage. Niet de bordeeltoestanden, die laat ik over aan anderen. In een dorpje waar we logeerden was het moment rijp. Ik stapte binnen en stond in een kale kamer. Op de grond een rieten mat, meer niet. Het vrouwtje sprak enkel Thaïs, en gebaarde dat ik me moest uitkleden. Ik kreeg een massagebroekje aangeboden, waarvan ik hoopte dat het gewassen was :). Toen kreeg ik mijn eerste massage ooit. Voor iemand als ikzelf die niet gediend is van fysisch contact met anderen dan mijn eigen vrouw een grote stap.  Armen en benen werden uitgerokken, de dame liep een bepaald moment zelfs met haar voeten over mijn rug. Zààlig, echt waar. ie ervaring smaakte naar meer.

En wil het nu zo zijn dat we dinsdag vertrekken voor onze tweede Thailand ervaring. Niet meer het noorden nu, nu meer in de zuidelijke richting. Na twee dagjes Bangkok verkennen trekken we met de nachttrein naar de kant van Thailand waar meer natuurpracht te bewonderen valt. En kalmte, zen en héél veel rust.

Eerst had ik gedacht om de fotochallenge voort te zetten tijdens onze reis, maar dan zou ik de interactiviteit missen op mijn weblog. Het wordt dus twee weekjes heel stil rond Thomas Pannenkoek. Ik trek me terug in de jungle van Thailand met de mooiste vrouw ter wereld en een bus vol Hollanders. Morgen nog een ‘afscheidslogje’, en dan ben je twee weken van mij verlost. Oef!

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

49 reacties op De Pannenkoek Reisfotochallenge 2016 – aflevering 10

  1. bentenge zegt:

    Oef !!!
    In de veronderstelling dat dit een soort van Thaise groet is 🙂

  2. Jaixy zegt:

    Ga onwijs genieten. Fijne vakantie

  3. Rob Alberts zegt:

    Oef???
    Wil je zo graag dat er over jou heen gelopen wordt?
    Hier zijn zat mensen die graag over anderen heenlopen in de hectiek van alle dag …..

    Veel plezier met je reis!

    Vrolijke groet,

  4. Veel plezier en een mooie reis gewenst. De foto’s en verhalen krijgen we vast later te zien en te lezen.

  5. tinyblogt zegt:

    Oh, en wat deed madame Pannenkoek dan intussentijd, toekijken of iets anders? Zo’n Thaise massage zou ik ook wel zien zitten, dat komt er zeker nog wel van, op één van onze toekomstige verre reizen. Mijn vriend heeft het allemaal al meegemaakt, hij zat meer dan een jaar in die regio, dus ik heb nog een boel in te halen.
    In elk geval: we gaan je missen, maar geniet van de reis en van elkaar. **blaast een zoentje**

    • R. was rustig op een terrasje een boek aan het lezen. Af en toe eens een uurtje ‘alleen’ op reis is nodig, om wat zuurstof te krijgen.
      Als je de kans krijgt, moet je zo’n massage zeker eens proberen. Kost twee keer niks, en is enorm ontspannend. En als je nadien de moeite neemt om vijf minuten met de masseur/masseuse te spreken leer nog nog wat bij van de plaatselijke bevolking.
      **bukt zijn hoofd om het zoentje te ontwijken, en ziet dat het terechtkomt op het schilderij van Picasso dat onze living siert** (een rare mens toch, die Pannenkoek!)

  6. Samaja zegt:

    Oh, wat heb jij mooie vooruitzichten :-)! Geniet ervan! Ik kijk al uit naar het verslag 🙂

  7. Myriam zegt:

    Het werd tijd 🙂 🙂 🙂 🙂 Geniet ervan 🙂

  8. De Fruitberg zegt:

    Amuseer je in Thailand en de bijhorende massages. Als ik het goed begrepen heb ga je me de komende twee weken niet meer storen met je blogberichten 😀 Kijk al uit naar ’t verslag, en maak er dan ook wat foto’s zou ik zo zeggen, kan van pas komen voor de challenge van die Pannenkoek

  9. heleen zegt:

    Geniet van je vakantie en de avonturen die je daar gaat beleven. Ik hoor de verhalen over een tijdje wel op je blog!

  10. Morgaine zegt:

    Oh geniet van jullie Thaise reis en neem veel mooie foto’s mee terug, dat ga je zeker wel doen! Heb ook vooral een veilige reis!

    X

  11. Wat een mooi verslag.. en die massage, ja die zou ik ook wel willen. Ik heb helaas, of misschien niet eens helaas, niks met Azië. Denk niet dat ik daar ooit naar toe zal gaan.
    Maar ik wens jullie een geweldige 2e vakantie in Thailand toe!
    Ga genieten en weer mooie herinneringen maken samen, prachtig!
    De foto’s zien we later wel! Zal je missen, dat wel 😉
    Groetjesss

  12. Marion zegt:

    Massages zijn werkelijk za…. Wel potverjandikkeme! Zie ik nu dat mijn bloedeigen zus hier wel reacties achterlaat en ik haar op mijn eigen blog al maanden niet meer gezien heb? Dit zal ik eens tot de bodem uit gaan zoeken. Desalniettemin, ik wens jou en je lieve vrouw een hele mooie en relaxte tijd in het verre Oosten. Oosten. Ja toch? Oosten. Ja! Geniet ervan!

  13. Brubeck zegt:

    Geniet ervan, Thomas. Kwam je vrouw in een pakket met die Hollanders, trouwens ?

  14. Mrs. Brubeck zegt:

    Een welverdiende vakantie, ik kan je alleen maar een zalige tijd wensen!

  15. Super veel plezier!
    Die massage klinkt wel héél erg fijn 🙂

    Geniet ervan ginder!

  16. Flavie zegt:

    Een massage… zou hier ook wel deugd doen!
    In ieder geval heel veel plezier ginder… geniet ervan!

  17. Oej dat wordt weer genieten !! Hoop dat je leuke mensen ontmoet en mooie avonturen beleefd! Zo’n massage lijkt mij heerlijk… Ik moet ook nog zoveel zien en beleven!! Veel plezier en goede reis!!

  18. beaunino zegt:

    Wat een heerlijk vooruitzicht Thomas. Zo’n massage lijkt mij trouwens ook wel wat.

    • Dank je, Narda.
      Er zijn zoveel mensen die zo’n massage zien zitten dat ik heb besloten te vragen aan een Thaise masseuse om voor een weekje te komen overvliegen. Ik zal vragen: มีค่อนข้าง ไม่กี่คนที่ สนใจ ในการนวด ของคุณ ต้องการที่จะทำงาน สำหรับสัปดาห์ กับเรา ? คุณสามารถ นอนกับ Narda ใน ห้องใต้หลังคา สวนของเธอ ทุกคืน เธอ จะทำหน้าที่ ไวน์ขาว กับ สแน็ค เผ็ด Sausijzen ตัวอย่าง หรือสิ่งอื่น

  19. Menck zegt:

    Een definitief verblijf in Thailand lijkt inderdaad geen slechte keuze, getuige mijn goede vriend die er nu al twee jaar woont (en er tevens gebouwd heeft). Ooit blog ik daar nog eens over, foto’s incluis.

  20. Een massage, niks voor mij, daarna lijkt het wel of er een trein over me is gereden,…geniet van je vakantie en de zen,..

  21. fialas zegt:

    Verre reizen is niets voor mij, ik heb een stel Vietnamese vrienden, en daar kom je ook een heel eind mee. Je gaat westerse haast en geredder met andere ogen bekijken. Ze hebben ook erg prettige vriendelijke kinderen.

  22. Billy zegt:

    ik kan alleen maar jaloers achter blijven hier, Thomas. Zo ver ga ik mijn vrouw nooit ofte nimmer krijgen!
    Anders is Bali wel een droombestemming van mij…
    Geniet alvast volop van jullie vakantie daar!!!

  23. Amai zo tof, terug op reis!! Geniet er van! Massages zijn zalig!

Geef een reactie

