De genomineerden zijn…

AAA1

Als je eens goed ruikt, zul je misschien de geur van een gom herkennen in dit logje. Smell je het? Ik had geschreven waarom onze reis deze keer onder een minder goed gesternte start, en geloof me, het was een echt zwart bericht.  Toen dacht ik: ‘Wat hebben mijn lezers daaraan? Wat wil ik hiermee bereiken? Een oe, een ooohh, een aaa, een aie of iets in die aard? Toen zocht ik op Goeggel waar die ‘dieliet’-knop zit op mijn klavier en klopte erop met een voorhamer tot de tekst was verdwenen en enkel nog de figuurtjes overbleven die ik uit onze reispapieren heb gekopieerd.

Op één van de slaapkamers staan twee valiezen klaar die we dinsdag in ons autootje zullen laden om richting Schiphol te rijden. Van daaruit vliegen we richting Bangkok, met een Chinese vliegtuigmaatschappij. ‘Loempia Air’, meen ik me te herinneren.

We reizen dus met vijftien mensen. Onze namen heb ik uit bovenstaand overzichtje geknipt. Een leuk groepje, lijkt me. Niet te groot, waardoor het makkelijker wordt om afspraken te maken. Is ook frisser in de bus als we onderweg zijn. Onderzoeken hebben uitgewezen dat toeristen op een bus gemiddeld negen komma drie winden laten per dag. Een chauffeur zelfs twintig. Reken dit uit voor een bus van veertig mensen, en je hebt geen zin meer om in te stappen.

We kennen dus de namen van onze medereizigers, en hebben een idee van de gemiddelde leeftijd van ons groepje. Er zitten  vier jongeren bij van onder de achtentwintig. Altijd leuk, jong bloed die een beetje vaart steekt bij wandelingen of actieve toestanden. Zo zijn er toch enkele gepland. Wat ook opvalt is dat er zes mannen reizen, en negen dames. Anderhalve vrouw voor elke man, dus. Hoe zou dat komen? Zes mensen zitten in onze leeftijdscategorie, slechts ééntje ie ouder.

Die namen dan. Misschien zijn Nederlanders gekke namen gewoon, maar wij saaie Vlamingen met klassieke familienamen moeten toch even opkijken als iemand zich voorstelt als mijnheer Boerhof, mevrouw Punt, mijnheer Spit of mevrouw Van Sparrentak. En, al gezien? Er is ook iemand die mijn familienaam draagt, zij het met één lettertje anders geschreven. Natuurlijk hebben jullie het niet gezien, want 99,99% van mijn lezers kent mijn echte familienaam niet. Die 0,01% die het wel weet en dit zou verraden, bind ik in/aan hun string vast aan een boom, smeer hen in met choco en laat die aflikken door een groepje hitsige bavianen. Het gebeuren zal worden gefilmd en op Joetjoep geplaatst in de rubriek Liturgische Zangen Tijdens De Bereiding van Pannenkoeken in een Zimbabwaans Klooster van Franstalige Langharige Nonnen op Rolschaatsen. Wil iemand voor mij die rubriek aanmaken aub, want zelf heb ik daar geen kaas van gegeten.

AAA1

 

Zo, dit logje is toch iets minder deprimerend. Ik lees tot dinsdagmorgen 7 uur nog wat logjes en dan laat ik iets meer dan twee weken niets meer van mij horen. Zorg dat ik geen klachten hoor, doe niets wat ik niet zou doen, en zorg voor elkaar!

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

62 reacties op De genomineerden zijn…

  1. Liturgische Zangen Tijdens De Bereiding van Pannenkoeken in een Zimbabwaans Klooster van Franstalige Langharige Nonnen op Rolschaatsen: dat is nogal een rubriek. Persoonlijk ga ik toch eerder voor een rubriek als ‘fantasierijke flaters bij het bereiden van oriëntaalse rijstbereidingen in een Oosterse wok met sojascheuten, sappige tomaten, snelgroeiende paprika en stervormig versneden kipfilet op smaak gebracht met steriel gepasteuriseerde stierenmelk op slobberende pantoffels’.

  2. Myriam zegt:

    Maar pannenkoek toch. Ik wens je een heerlijke reis onder een subliem gesternte 🙂

  3. Liese zegt:

    Naast mevr braamtak zou ik niet willen zitten

    • Dan heb je geluk, Liese, want ze gaat niet mee :). Toch vind ik dat je, stel dat ze met jouw reis meegaat, haar een kans moet geven. Het is niet omdat ze nogal wat dt-fouten maakt tijdens het spreken, dat ze mosterd op haar pindakaas doet en dat ze dringend eens haar voeten moet wassen omdat die nogal een reukje verspreiden dat ze geen goed mens is. Schoonheid zit vanbinnen, een mooi karakter en hard kunnen werken is belangrijker dan fotomodel zijn, zo zei de grootmoeder van mijn buurvrouw altijd.

  4. Nou dat wordt vast een geweldige reis. De laatste naam Braam, daar ken ik een mans persoon van, aardige vent, misschien is zij wel net zo aardig…

  5. bentenge zegt:

    Die rubriek zal weinig succes kennen want volgens mij eten/likken bavianen geen choco als ze hitsig zijn. En wat heeft een kijker er aan om, ik zeg maar wat, anderhalf uur te kijken naar een Bentenge in string aan een boom ? O, maar wacht, onmogelijk dat je mij aan een boom kunt gaan binden want ik hoor bij die 99.99% van je lezers.

  6. tifosanele zegt:

    Veel plezier en geniet ervan!

  7. Morgaine zegt:

    Hahahaha ja voor mij zijn dit hele gewone achternamen 😛 En ik wens jullie een zeer fijne reis toe alvast, ik ga je denk ik nu al missen, maar je zult terug komen met hoop ik, des te mooiere verhalen 😀

    X

  8. Jaixy zegt:

    Hahaha ach ja… De achternamen rebus kan weer van start. Misschien een leuk spelletje voor in de bus?

  9. beaunino zegt:

    Ik moest ooit een personeelspas maken voor meneer Bril. Je kon me van de vlier rapen toen hij mij zijn initialen gaf.

  10. Marion zegt:

    Die mevrouw Sparrentak! Hahaha, die kom je ook op iedere reis tegen. Doe haar de groeten van me. Het is een bijzondere dame. Voor de dame die zich vernoemt naar een onderdeel van haar geslachtsorgaan zou ik oppassen. Verder wens ik je een hele fijne tijd in het Verre Oosten.

  11. tinyblogt zegt:

    Maar allez! Ik dacht meteen aan Toon Hermans. Je zou met die namen een perfect aanpasbare versie van zijn “Voorzitter”-conférence: https://www.youtube.com/watch?v=vr9vmH0UGqw kunnen maken. Misschien kun je al oefenen en die uitvoeren op de bonte avond, het vrij podium. 😉 Veel plezier ginder!

  12. Menck zegt:

    Ik wens je een uitermate genietbare ontsnapping uit de Belgische regen toe! Neem maar veel foto’s.

    En die namen? Tegenwoordig schrik ik nergens meer van. In mijn klas zat er ooit een zekere Doom. Vrij normaal, zal je denken. Tot je zijn familienaam in combinatie met zijn voornaam kent: Koen Doom. (Hebdem?)
    Sommige ouders zijn echte sarcasten, zeg ik u. 😉

  13. Hillechien zegt:

    wens je alvast een fijne reis

  14. Sabine zegt:

    Veel plezier, geniet ervan! Ohja over rare namen gesproken, dít zijn pas rare namen 😀 Echt om te lachen (of niet voor die persoon misschien ;)): http://www.vernoeming.nl/schaamnaam

  15. De Fruitberg zegt:

    Amuseer je op reis. Neem ook een lei en griffel mee, en zet een streepje voor iedere wind die je lost. Doet dat ook morgen nog, wan weten we of de Thaise kost een impact heeft op je darmen

  16. Azië, het staat op mijn lijst, als je Diamond B zie, doe hem de groeten, je herkent hem aan de aartslelijke kostuums,…en verder focus op je vrouw en de indrukken die je gaat ervaren,…

  17. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik ken ook iemand die “Pannenkoek” heet… Echt erg…
    Geniet ten volle!

  18. beaunino zegt:

    Fijne vakantie samen en kom heel weer terug!

  19. Rob Alberts zegt:

    Liturgische Zangen Tijdens De Bereiding van Pannenkoeken in een Zimbabwaans Klooster van Franstalige Langharige Nonnen op Rolschaatsen. ?

    Je gaat toch op vakantie en niet werken ????

    Veel plezier.
    Al verbaast het mijn wel dat er geen internet is op je vakantieplek …..

    Vrolijke groet,

  20. Billy zegt:

    gelukkig weet ik dan je echte naam niet, al zou ik die zonder jouw toestemming ook aan niemand doorvertellen… :-p

  21. Hahahaha!
    Loempia Air… 😀

  22. Micheline zegt:

    Ik hink een beetje achterop maar ik wil jullie nog wel een heerlijk verlof toewensen!

  23. Morgaine zegt:

    Ik zie je net bij Narda, zijn jullie alweer terug? Zo ja, alles oké? (gezien de aanslagen nu weer, grrrrrrrr)

    X

Geef een reactie

