De vraag is wat jij zou doen in die situatie…

AAA1

Het ik al geschreven dat jullie fantastische lezers zijn? Dan schrijf ik het nog eens. De massale reacties op mijn logje van vorige week zondag in verband met tinnitus waren mooi, hartverwarmend en soms ook heel leerrijk. Dank jullie wel.

Maar terug naar de orde van de dag, want in het leven staan we vaak voor harde dilemma’s. Eentje ervan, waar ik dinsdag mee geconfronteerd werd, wil ik jullie niet onthouden. Het was een ongelooflijke tweestrijd waar uiteindelijk een knoop moest doorgehakt worden, iets wat tenslotte ook gebeurde maar waarbij ik niet weet welk gevoel ik er moet aan koppelen.

Wat wil namelijk het geval?

Mijn lieve dame had op haar vrije dag een stel nieuwe lakens gekocht. Met bijhorende kussenslopen, het plaatje was compleet. Thuisgekomen had ze meteen de oude lakens van het bed getrokken, en onze slaapstede bekleed met de nieuwe aanwinsten. Was het mooi? Het was prachtig, wat ik je brom. We leken wel te zullen slapen in een luxe hotelkamer van een vijfsterrenhotel. Enkel de pispot naast het bed ontbrak om die vijf sterren helemaal te verdienen, maar wij gebruiken zo’n vies ding niet. Hebben we nooit gedaan, vinden we een beetje negentiende eeuws.

Tezelfdertijd was onze kamer dinsdag heerlijk verlucht. Het raam had de hele dag opengestaan, de frisse lentelucht met een fris aroma van een willekeur aan bloesems die dezer dagen de tuinen in het gebuurte opvrolijken was gretig binnengekomen en gaf de kamer de sfeer van een tropische tuin in één of ander sprookjesachtig land.

Ik had me in de badkamer klaargemaakt voor de nacht, en kroop voorzichtig onder de lakens. Een foto hiervan zie je op de ommezijde van dit logje. Mijn lieverd had wat meer werk in de badkamer, ik wachtte verlangend op haar komst. Mijn darmen trokken zich dat helemaal niet aan. Plots voelde ik een… tja, hoe kan ik dit zeggen? Plots voelde ik een aandrang om iets te laten ontsnappen. Een, hoe moet ik het netjes stellen op deze ernstige weblog, euh… ik doe het toch, een wind. Een scheet, een muf, een fax uit Darmstadt. Daar lag ik dan, in die mooie, nieuwe, verse lakens. In die kamer die geurde naar de lente, naar bloesems, naar buiten.

Toen stond ik effectief voor een dilemma. Mijn vrouw zou elk moment de kamer binnenkomen. Daags voordien had ik kool gegeten mΓ©t worst, iets wat ik normaalgezien zelden eet, maar ik had er zin in. Een wind lanceren uit darmen die kool met worst aan het verteren zijn was misschien geen goed idee. Wat deed ik? Mijn partner het genoegen ontzeggen van in te stappen in mooie, nieuwe, versriekende lakens en haar integendeel ‘verrassen’ op de geur van een vers bemeste akker, of toch maar opstaan en mijn wind lossen op een plaats die daarvoor beter is geschikt?

Toen heb ik… (maar eerlijk: wat zouden jullie hebben gedaan?).

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

76 reacties op De vraag is wat jij zou doen in die situatie…

  1. Brubeck zegt:

    Let it go… πŸ™‚

  2. bentenge zegt:

    Ik heb gelijk de andere kant van dit logje bekeken, en de vraag verdween als sneeuw voor een echt warme zomerzon.

  3. De Fruitberg zegt:

    Geen kool eten met worst

  4. Joke zegt:

    Hangt er vanaf: verwacht je nog seksuele activiteit erna of niet?

  5. Hillechien zegt:

    En dat zo op mijn nuchtere maag op een zondag morgen. Hmmm ik ga hier even over nadenken okay.

  6. Eilish zegt:

    Shit zeg. ’t Is hier wéér gebakken lucht !

  7. Samaja zegt:

    Dicht bij het open raam gaan staan!

  8. tinyblogt zegt:

    Da’s toch niet moeilijk. Ze kent je nu al zo lang, ze zou wellicht verschieten moest het NIET stinken in bed. Gewoon laten gaan, haar met een glimlach opwachten en samen in de lach schieten wanneer ze het opmerkt. Dat vervliegt toch snel… πŸ™‚

    • πŸ™‚ πŸ™‚ Zou ze schrikken moest het niet stinken in bed? Tiny toch, welk idee heb je over mij??? Ik denk dat ik mijn memoires wat vroeger moet schrijven, want de mensen krijgen een verkeerd idee over Thomas Pannenkoek :). Maar bon, ik ken nu toch al twee mensen die het gewoon zouden laten vliegen…

  9. Jaixy zegt:

    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    Je kan m vrijlaten op het toilet πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  10. Ik zou zeggen, lekker ben jij. Alles lekker lentefris en dan neem jij zo’n geur mee uit de badkamer πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  11. Billy zegt:

    ik had m’n gat naar het open raam gedraaid en daar die wind losgelaten
    Dan waren die nieuwe lakens tenminste ongeschonden!

  12. Marianne zegt:

    Darmgassen kennen geen juiste moment of schaamte. Zou wel reukzout in huis nemen alvorens je vrouwtje flauw mocht vallen. Met een big smile gelezen..

  13. Rob Alberts zegt:

    Jullie zijn nog steeds gelukkig samen ???

    Verbaasde groet,

  14. Morgaine zegt:

    Whahahahahahahahahaha ja wat zou ik gedaan hebben, nu ben ik een dame, zo zegt men, vindt men vaak.. maar ja dat bed he, nieuwe mooie lakens of niet, wat doe je dan… ik ga eerlijk zijn, ergens denk ik hetzelfde, en dan denk ik, dat het terug slaan van mijn lakens helpt, dan gaat het niet IN de lakens zitten maar zit het erboven, hahahahaha

    X

  15. Menck zegt:

    Ik beheers de techniek om mijn aankomende scheten terug naar binnen te trekken. Enig nadeel is dan dat mijn boertjes erg kwalijk ruiken.

  16. kliefje zegt:

    Opbiechten. Als het me al zou overkomen. Ik schijn alleen scheten te laten als ik slaap. Bij voorkeur tegen het scrotum van Vlam aan, als hij gezellig lepeltje/lepeltje tegen me aan ligt πŸ˜‰

  17. joke_dev zegt:

    Je kon je achterwerk door het raam steken…

  18. beaunino zegt:

    Oh haha Thomas…wat zijn sommige mannen toch heerlijke wezens. Bah!!!

  19. Oh gottegot… je moet toch gewoon jezelf kunnen zijn, als jij last hebt van winderigheid moet je daar niet moeilijk over doen hoor.. Lekker laten waaien, die geur waait vanzelf wel weer het bed uit als er beweging in komt πŸ˜‰
    Enne… ik denk dat jouw schat het wel van je gewend is, ik weet niet waarom ik dat denk hoor. Maar na zoveel jaar kun je dat toch niet meer afleren? Ook niet omdat je nieuwe lakens hebt πŸ˜‰

  20. Hilarisch! Haha! Ben in spannende afwachting,
    er komt toch wel een vervolg? ;-))

  21. Sabine zegt:

    Kaarsjes branden! Dat haalt de geur weg πŸ™‚ Hier hebben we in elke badkamer een doosje lucifers liggen, nu weet je waarom πŸ˜‰

  22. Micheline zegt:

    Ten eerste hoop ik dat je ondertussen al hebt beslist wat te doen πŸ™‚
    Ten tweede vraag ik me af of je ook zo twijfelachtig was geweest indien er oude lakens op het bed lagen…

    • Jaja, de beslissing is genomen, en komt volgende week zondag op mijn weblog. Ik ben dit verplicht na alle tips,.. die ik kreeg. En ja, hadden het oude lakens geweest, dan zou ik minder hebben getwijfeld πŸ™‚

  23. chrissebie zegt:

    Gewonnen, laten vliegen en wapperen met de lakens, al dan niet vers. Een andere optie is er niet. Ik mag dan nog het poortje dicht doen, ze kruipen er toch over! πŸ˜‰

  24. Ik volg Sandra: “Komt er een vervolg”?

    Als mijn moeder dit zou lezen, weet ik al welk gezicht ze erbij zou trekken hahahaha

  25. Ik wed dat je hem liet vliegen en daarna de slappe lach gekregen hebt. En je vrouw, die is gewoon niets anders gewend. ‘In goede en in slechte tijden’ (verander tijden in geuren).

  26. els zegt:

    Gewoon laten komen en snel alles opsnuiven!

  27. Villasappho zegt:

    Ze weet wat ze me getrouwd is dus als je niet in scheiding ligt dan ga ik er vanuit dat je ‘let it go’ gezongen hebt toen ze binnen kwam.

  28. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ik zou hem inhouden en tegen de tijd dat zij in bed ligt, HEM zachtjes laten ontsnappen.
    Daarna de lakens iets oplichten en met een plofje laten vallen, zodat de geur kan ontsnappen.
    Waarna je met een onschuldig gezicht tegen haar zegt, “mooie lakens, enkel ze ruiken wat vreemd!”

  29. Flavie zegt:

    Oh, ik leef samen met een ‘schetenlater’… en de ene stink al meer dan de andere… hij zegt iedere keer: het is per ongeluk πŸ™‚

  30. Rimpelingen zegt:

    Stevig wapperen met de lakens. En heel schuldbewust kijken, werkt hier ook altijd goed. Zo neem je je partner de wind uit de zeilen…

Geef een reactie

