De voorbije week heb ik veel te veel…

DSC_1144

Wat heb ik vorige week gelachen met de reacties op het stukje rond onze nieuwe lakens. Je weet wel: wat te doen als je in een vers opgemaakt bed ligt, nieuw bedlinnen en ineens moet je een scheet laten? Het grappigst was dat vooral dames reageerden, en ongelooflijk eerlijk toegaven dat ze gewoon hun gas zouden lossen. Zonder taboe, zomaar.

Enkelen drongen aan op een vervolg van mijn ‘verhaal’. Wat had ik gedaan, mijn schot afgevuurd of niet?

Eerlijk? Het antwoord zal jullie ontgoochelen, want er was helemaal geen drang om een wind te laten. Het verhaal klopte tot en met het moment dat ik in bed stapte, en toen kwam plotseling het idee in mijn hoofd om het logje te fantaseren dat er uiteindelijk is gekomen. Betekent dit dat ik nooit eens van jetje geef langs mijn achterkant? Bah neen. Ooit zei een grote filosoof: ‘Iedereen laat scheten, behalve ‘de leugenaar’, die ontkent ze’. Die spreuk heb ik altijd onthouden.

Maar genoeg daarover, terug ernstig. De voorbije week heb ik veel te veel aan onze laptop gezeten. Een driemaandelijks bedrijfsblaadje samengesteld. Geloof me, daar kruipt enorm veel tijd in. Na de werkuren, want geen officiële publicatie. Onbezoldigd, gewoon omdat mocht ik het niet meer doen het gedaan is met het krantje. Het geknoei in MS Publisher leidde uiteindelijk tot een voor mij acceptabel resultaat (ik ben niet vlug tevreden), tot na verspreiding bleek dat ergens een verkeerde datum stond vermeld. Balen, kotsen, bwah!

De voorbije week heb ik veel te veel aan mijn telefoon gehangen. De vrijdag ervoor kreeg ik een brief van Worldline dat een mogelijk misbruik van mijn kredietkaart was vastgesteld. Of ik asap het telefoonnummer 02.huppeldepup wou opbellen, dan zou een onderzoeker samen met mij de laatste verrichtingen overlopen om vast te stellen of het wel om fraude gaat. Kaart direct geblokkeerd. Vrijdag heb ik twee uur geprobeerd te bellen. Constant het wachtmuziekje. Uiteindelijk belde ik het algemeen nummer. Er werd een dossier geopend, en ik zou binnen de 24 uur worden teruggebeld. Dit gebeurde niet (wat dacht je?). Zaterdag, maandag, dinsdag bleef ik bellen. De telefoonrekening zal er mooi uitzien. Woensdag kreeg ik uiteindelijk iemand aan de telefoon. Er bleken twee verrichtingen van acht Euro gebeurd te zijn door een fraudeur. Tja… Kaart definitief geblokkeerd, een nieuwe onderweg. Ik legde een gepeperde klacht neer bij mijn bankkantoor om de werkwijze van Worldline aan te klagen.

De voorbije week heb ik veel te veel binnen gezeten. Waar blijft die mooie lente? Waar blijft het mooie korte rokjesweer op meteovista.be? Potverdikke. Donderdag moest ik ijs schrapen van mijn voorruit voordat ik kon vertrekken met de auto. 28 april, potverdorie nog aan toe.

De voorbije week heb ik veel te veel gesnoept. Door het binnen zitten, door de ongelooflijke stress op het werk, door duizend en één dingen. De weegschaal stond me vanmorgen vierkant uit te lachen toen ik er in geboortekostuum ging op staan.

Ik heb nog van alles veel te veel gedaan de voorbije week. Tijd dat ik weer op mijn plooi kom, want de bloeddrukmeter vertelt me dat ik niet goed bezig ben.

Rokjesweer van vrijdag jongstleden

Rokjesweer van vrijdag jongstleden (bron: meteovista.be)

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

45 reacties op De voorbije week heb ik veel te veel…

  1. Hillechien zegt:

    Ja dat rokjesweer is ver te zoeken. Maar wij hebben wel een heerlijk subtropisch zwembad maar tjonge nat word je daar nog veel meer. Lang leve de lente (die er aan zit te komen blijkbaar)

  2. Inge zegt:

    Ik snak ook naar mooi weer… Voor volgende week ziet het er goed uit, laten we hopen dat ze er deze keer niet naast zitten!!!

  3. Rimpelingen zegt:

    Blijkbaar heb je ook het gevoel dat je geleefd wordt, dat je te weinig zelf in de hand hebt. Gisterenavond was ik daar erg gefrustreerd over. Heb met mezelf afgesproken meer naar buiten te gaan, weer of geen weer. En weer meer te schrijven want dat doet me deugd. Het snoepen zal dan hopelijk vanzelf achterwege blijven. Oei, nu staat het hier zwart op wit.

  4. Rimpelingen zegt:

    Ik vind toch dat je dat goed hebt gedaan!

  5. Morgaine zegt:

    Ijsheiligen is pas op 13 mei en duurt tot 15 mei eventueel, dus uhm, tot die tijd, kan het vriezen en het kan dooien, hahaha Pas daarna mag je klagen als het nog zo koud is en blijft 😛

    Maar goed, die bloeddruk van jou, pas je goed op jezelf, dat baart zelfs mij dan weer zorgen om alles wat je teveel hebt gedaan. Vandaag dus even rust! Omdat ik het zeg! 😉

    X

  6. Nu is het toch mooi weer? Hoe lang het zal duren, is een andere kwestie.
    MS Publisher? Ken ik niet. Op het werk gebruiken we Lotus Notes om syllabussen en maandkranten samen te stellen en te publiceren. Tijdens de uren want het gaat over kennis die vereist is om je job (goed) te kunnen doen. Een kloteprogramma waar zelfs Microsoft zich voor zou schamen. IBM en kwaliteit? Het was ooit anders maar nu is het huilen met de pet op. Is het verbazend dat een mens op bepaalde momenten nostalgisch wordt over de Commodore 64 of de Amiga?
    Wordline is blijkbaar nog een stuk erger dan Proximus en aanverwante. Getver. Ik mag het niet dromen dat dit me ooit overkomt (hout vast houden). Als is het wel goed dat ze reageren voor verdachte verrichtingen van ‘slechts’ acht euro. Ik weet instellingen die dit verticaal zouden klasseren.

  7. tinyblogt zegt:

    Wel, hoera hoera, het is 1 mei en ik heb een kort rokje aan! Dat ik wel terug zal wisselen voor een lange broek om deze namiddag nog eens naar Brugge te trekken. Het jaarlijks weerzien met de vriendjes en vriendinnetjes. 🙂

  8. Marianne zegt:

    Bloeddrukmeters liegen niet wanneer je onder hoge druk leeft. Weet dat niets MOET en alles MAG, denk eens aan jezelf, anders moeten wij je grollen en grappen ook gaan missen 😉 Fijne relaxte Zondag.

  9. Jaixy zegt:

    Denk om jezelf hoor! Eigen gezondheid is belangrijk.
    Ik hoop dat we snel weer regelmatig naar buiten kunnen. Ik haat dit weer.

  10. Wat kan ik nou nog wel geloven, als die scheet een leugen was, of toch de waarheid. Is dan de jonge donald ook een leugen??? Denk aan je bloeddruk.. tip: lees je eigen stukjes nog eens door, en je ligt te gieren van je eigen stukjes, goed voor je bloeddruk… En ja hopelijk kunnen we weer een rokje aan… maar toch moet het voor sommige verboden worden, of is dat nou weer niet aardig 😉

  11. Samaja zegt:

    Herkenbaar, vooral dat snoepen en de bloeddruk. Maar hey, de zon krijgen we nu toch wel al te zien. Daarnet hebben wij voor de eerste keer dit jaar op ons terras kunnen eten. Zalig!

  12. Marion zegt:

    Volgens mij is het volgende week 6 keer rokjesdag. Hele dagen! Donderdag schijnt de ultieme rokjesdag te zijn, dus als jij voor die tijd je benen hebt gewaxt en weer vrede hebt met de weegschaal, dan kan er helemaal niets misgaan. En ach, die ene datum. Kan jou het bommen.

  13. De Fruitberg zegt:

    De lente wordt morgen bij U thuis geleverd. Ik heb hem besteld

  14. Brubeck zegt:

    Duidelijk teveel van alles. Wij hielden het gewoon rustig en tankten gisteren de eerste warme zonnestralen als voorschot van een hele hoop 🙂

  15. Billy zegt:

    die 1e mei heeft in elk geval veel goed gemaakt

  16. Liese zegt:

    Courage, mss kun je wel blote benen spotten in het verlengd weekend?

  17. Emo pannekoeksje toch!
    Ik had het moeten weten dat het geen waar was, je verhaal. Maar ’t kon wel goed zijn, jou ‘kennende’.

  18. Alles waar te voor staat is niet goed, dus pas een beetje op jezelf Pannenkoek!
    Wel leuke informatie over jou weer hahaha!

Geef een reactie

