Barack, how are you?

AAA1

Een kort berichtje. Neen, een ‘vraagje’ eigenlijk.

De laatste dagen heb ik een paar logjes zien voorbij vliegen van mensen die hun ‘lurkers’ wel eens wilden leren kennen. Weet je niet wat een lurker is? Eerlijk, ik wist het ook niet, tot ik las dat dit een persoon is die wel op bezoek komt op je weblog maar nooit een reactie achterlaat.

‘Fair’, vind ik dan. Als ik een online krant lees, laat ik ook nooit een bericht achter, lees ik enkel wat me interesseert en de rest laat ik voor anderen.

Ik zag ook enkele logjes passeren van mensen die in hun statistieken hadden geneusd. Mijn aantal ‘volgers’ is een gegeven waar ik heel zelden bij stilsta. Het aantal bezoeken per dag is ook een leuk gegeven, maar daar lig ik niet van wakker. Enkel mocht ik nooit eens een reactie krijgen, dan zou ik wel eens mijn voorhoofd fronsen.

Toch ging ik na die berichtjes eens zelf neuzen in mijn statistieken, en wat valt de laatste maanden op?

Heel raar. Mijn grootste aantal lezers kwam altijd uit Vlaanderen, op de voet gevolgd door mijn lieve vrienden uit Nederland. Leuk en misschien ook logisch. We spreken dezelfde taal en begrijpen elkaar. Maar nu krijg ik precies meer bezoek uit de Verenigde Staten.

Wat je hierboven ziet is de statistiek van vandaag, maar als ik gans april bekijk:

AAA1

Dan moet je weten dat Ierland afklopt op ongeveer 10% van mijn bezoekers uit Amerika. Very strange, yes indeed.

Nu ben ik wel eens heel benieuwd wie of wat hier kan achter zitten? Is Michelle Obama geïnteresseerd geraakt in mijn maffe schrijfsels? Of is het Barack zelf die een tijdverdrijf zoekt voor de tijd nadat hij de sleutels van het Witte Huis heeft afgegeven? Is Donald Trump op zijn tenen getrapt omdat ik een minder leuke opmerking over zijn persoon heb gemaakt op een reactie bij Mr. Brubeck? Zitten daarom de geheime diensten op de loer?

Ik noem niemand een ‘lurker’, vind ik een vies woord. Maar mocht iemand een tip van de sluier kunnen lichten…

Waarvoor ferme dank !

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

52 reacties op Barack, how are you?

  1. Kathleen zegt:

    Spanje, dat ben ik 🙂

  2. Marianne zegt:

    Mag één van de Nederlandse bezoekers zijn 🙂 Ben ook niet zo goed bekend met die statistieken vanuit buitenland. Wel weet ik dat Barack je stiekem gelezen heeft en daarom langs komt om dat ff te laten weten. Hahaha mafferd 😀

    • Juist ja, Barack wordt met één ‘r’ geschreven. Direct rechtgezet.
      Waauw. Dit helemaal terzijde, maar wat een fantastisch mooi vogeltje zat op onze tuintafel daarnet. En kijken dat het deed. Wat hou ik van de lente!
      Nu weer terzake: die statistieken laat ik voor de rest gerust, ik was even benieuwd…

  3. bentenge zegt:

    Sluiers daar blijf ik af, als je de verkeerde tip oplicht heb je het zitten. Maar ik denk dat het met je fotochallenge te maken heeft, de secret services van Barack zijn getriggerd door de landen die je bezoekt?

  4. Jaixy zegt:

    Ik kom gewoon uit Nederland

  5. Dan kan ik je vertellen dat je ook in mei ‘Mozambique’ zult aantreffen in je statistieken. Groet vanuit Matola Rio.

  6. Eilish zegt:

    Is het niet zo dat je door gebruik van een proxyserver kan doen alsof je vanuit het buitenland surft ? Of heb ik me dat alleen maar laten wijsmaken ?

  7. Tja, bij mij staat de VS ook op plaats 3. Waarom? Omdat er daar veel mensen op het internet surfen op zoek naar van alles en nog wat? Vroeger kon dat vooral te wijten zijn aan ‘spinnen’: stukjes software van bv. zoeksites die constant op sites zochten naar allerlei bruikbare informatie. Zo blijft Google eigenlijk up-to-date. Die ‘bezoekjes’ zouden nu niet meer te vinden zijn in de statistieken. Die statistieken zijn trouwens niet echt betrouwbaar. Zoals Ellish terecht opmerkt kan een handig persoon doen uitschijnen dat ze je site bezoeken van uit een ander land dan waar ze echt zijn. Geen idee wat het nut daarvan is, maar het kan.

  8. Brubeck zegt:

    Ik lees altijd vanuit Amerika. Om de geheime dienst om de tuin te leiden. Niet moeilijk, gewoon een toepassing in Chrome die ervoor zorgt dat het lijkt of ik in Amerika zit. Dus ja, schuldig !

  9. Morgaine zegt:

    Whahahahahaha vraagje terug aan jou, hoeveel spam heeft jouw askimet gestopt, en zie dat vooral in de landen terug al China en Mozambique in jouw geval 😉 Van die landen heeft iedereen en wat Amerika of Ierland betreft, vergeet niet dat er ook veel Belgen of Nederlanders over zee zitten, zo ken ik er dus een aantal die sinds een jaar of 2 nu in Amerika zitten of Sabine in Colombia, en ga zo maar door, dus ik kijk er niet zo van op. 😉

    Die mensen zoeken ook wat om te lezen natuurlijk en liefst in eigen taal.

    X

  10. mirjam1965 zegt:

    Hier dan een nieuwe lezer vanuit het Nederlandse buurland! Wilde wel dat ik ergens anders was maarja kan even niet hahaha.

  11. Billy zegt:

    ik vraag me ook wel eens af hoe mensen uit die exotische landen op mijn blog terecht komen.
    Misschien Belgen die op vakantie zijn, of er zijn om hun zwart geld te plaatsen?

  12. Ik weet zeker dat het Barack zelf is! Hij wil denk ik graag mee doen aan je reisfoto challenge.

  13. Ik ben dus voor dit logje speciaal bij mij gaan kijken, ik heb er zelfs uit Mongolië? Ik kom dus gewoon van ’t stad hé 😉 😉

  14. Ik heb een zus die in Amerika woont, misschien kwam ze via mijn blog op jou blog terecht, wie weet????

  15. Sabine zegt:

    Amerika. .. geen idee. Maar de Colombia statistiek kun je verklaren iig 😊

  16. Leuk toch? Ik zou het een eer vinden als Barack of Michelle bij mij zouden lezen. Ik heb er de laatste tijd ook heel veel uit Amerika. Wel apart. Ik heb er vrienden en die lezen mee, dat weet ik, maar zoveel als de laatste tijd? Gene idee.
    Ik heb ook eens een logje gewijd aan mijn bezoekers (wie-o-wie? Inmiddels zijn de Belgen driedubbeldik verdubbeld 🙂
    ). Ik had dit blog nog maar heel kort en was sowieso verrast door het aantal bezoekers. Vreemde landen waar ik niemand ken zag ik er tussen staan. Maar hoe leuk, ik benoemde 2 landen Servië en Suriname en ik kreeg reacties, het bleken Nederlandse vrouwen te zijn die graag Nederlandse blogs lezen… Ik was verrast. Ze komen overigens nog steeds regelmatig langs…En Mozambique, dat is vast Koen hè, kan niet anders 😉
    Leuk logje!

  17. Ik vraag me ook altijd af waar die lezers uit verre landen vandaan komen.

    Ik wil de reisfoto’s van Barack ook wel zien… 😀

  18. perdebytjie zegt:

    Nou word jy uit Suid-Afrika gelees met ’n taal amper soos joune!

  19. Ivonne zegt:

    Beste Mr Pannekoek ,ik kom hier ook dikwijls eens lezen,maar ik ben een muis stille lezeres,ik vind je blogje gewoon heel leuk,en van Barack weet ik niets hoor hij heeft daar niets van gezegd dat hij hier ook komt lezen
    Groetjes uit Vlaanderen Ivonne

  20. Flavie zegt:

    Heb ik bij mij ook al opgemerkt… bizar!

Geef een reactie

